O paleniu słów kilka, czyli konsekwencje zdrowotne i prawne

 

We wtorek 16 grudnia odwiedziliśmy naszą szkolną panią pedagog. Prosiliśmy ją o pomoc w przygotowaniu materiałów na temat szkodliwości palenia i kar, które przewiduje prawo m.in. za palenie w miejscach publicznych.

 

Poniżej przedstawiliśmy listę chorób, których główną przyczyną może być palenie papierosów:

choroby układu krążenia:

 

- choroba niedokrwienna serca,

 

- zawał mięśnia sercowego,

 

- miażdżyca zarostowa kończyn dolnych

 

choroby układu oddechowego:

 

- rozedma płuc, przewlekłe zapalenie oskrzeli,

 

- rak płuc,

 

- rak języka,

 

- rak krtani,

 

- przewlekła obturacyjna choroba płuc

 

Dym papierosowy jest bardzo szkodliwy dla zdrowia, ponieważ zawiera związki chemiczne takie jak nikotyna, chlorek winylu, czy związki smoliste.  W dymie papierosowym jest zawarty także niezwykle toksyczny cyjanowodór, którego dawka śmiertelna wynosi ok. 50-60 mg.

 

Palenie papierosów w miejscach publicznych ma również swoje skutki prawne. Grzywna przewidywana za nie przestrzeganie zakazów palenia może wynieść jednorazowo do 500 zł. Korzystaliśmy przede wszystkim z tekstu ustawy z dnia 9 listopada 1995 roku o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych wraz z jej późniejszymi zmianami oraz wolnych zasobów Wikipedii.

 

Z kampanią społeczną na ty – dokumentacja i działania kampanii społecznej „zadymiony mózg”

Przygotowanie naszej kampanii zaczęliśmy już 16 grudnia. We współpracy z panią pedagog szkolną, oraz naszą panią pielęgniarką gromadziliśmy informacje na temat szkodliwości palenia jak i przepisów prawnych odnoszących się do wyrobów tytoniowych. W czasie przerwy świątecznej przygotowaliśmy artykuł podsumowujący zebrane przez nas informacje, który pragniemy zamieścić w oddzielnym wpisie. Kolejnym naszym działaniem było przygotowanie dnia 12 stycznia gazetki szkolnej mówiącej o szkodliwości palenia.

20150112_151628

Tego dnia udało nam się również nagrać 10-minutową kampanię społeczną dostępną dla wszystkich zainteresowanych pod poniższym linkiem: YouTube Preview Image Chcielibyśmy również gorąco podziękować naszemu koledze Tomkowi za pomoc w montażu filmu do kampanii. Nie uczestniczy on w kursie, jednak poproszony o pomoc od razu się zgodził. W ramach kampanii w naszym szkolnym radiowęźle przedstawiliśmy 14 stycznia krótką audycję dotyczącą palenia niestety ze względu na słabą jakość szkolnego sprzętu nagłaśniającego nie byliśmy w stanie nagrać audycji. Tak wyglądała przeprowadzona przez nas kampania społeczna.

Poszukiwany, Poszukiwana

„Function!” z albumu „Remixes, ish”, autor: junior85. Rok wydania: 2010. Utwór 7. Gatunek: International.

źródło: freemusicarchive.org

 

Paris map

https://www.flickr.com Paris Map

 

https://www.flickr.com

https://www.flickr.com Barack Obama

źródło: https://openclipart.org     clipart/dog

źródło: https://openclipart.org dog clipart

 

 

Język Mediów

Witamy.

Naszym zadaniem było zaprezentowanie informacji na temat sposobu spędzania czasu wolnego przez młodzież w naszym mieście za pomocą różnych mediów, a oto one:

1.   TV
-”Lambada ponad wszystko„!- tytuł programu
- Spotkanie z zawodnikami z zespołu piłkarskiego Lambada Choroszcz.
-Rozmowa z nimi, jak oceniają swoją grę.
-Prezentacja barw i herbu zespołu.
-Mecz Live.
-Najciekawsze skróty i najładniejsze bramki z meczu.
-Wywiad z kapitanem z zespołu po skończonym meczu.
2.   Radio
- Chwytliwy tytuł – np. „Brawo Lambada” – wywiad z trenerem.
- muzyka lub odgłosy związane z tematem w tle (końcówka meczu i z szatni).
- audycja nie dłuższa niż 10 min.
- otwarta linia telefoniczna (słuchacze zadają pytania).
- Rozmaita barwa głosu – modulacja tonem głosu, ekspresja, emocje.

3.   Internet
-„Harcerze działają!”- tytuł
- Filmik na Blogu – zajęcia linowe harcerzy
- Opinia mieszczan na temat działań harcerzy- pytania i odpowiedzi
- Jak liczna jest drużyna harcerska w Choroszczy? (w formie tekstu)
-Czy warto zostać harcerzem? Komentarz komendanta szczepu.
-Czy harcerze mają jakieś przywileje?
-Jakie jest zdanie młodzieży w Choroszczy na temat harcerstwa?
4.   Prasa
- „Języki Świata”- tytuł artykułu.
- Artykuł na 1-ej stronie .
- Zdjęcie młodzieży z zajęć językowych.
- Ankieta na temat opinii uczniów na zajęciach .
- Wykres ilustrujący wybór języków przez uczniów .
- Terminarz zajęć.

Witajcie!

Jesteśmy 5 osobową grupą 5mediaplayers w składzie:

-Szymon Leszczyński:
Pochodzę z miejscowości Konowały.
Moim hobby jest filatelistyka. Lubię grać w piłkę nożną.
-Błażej Szumkowski:
Pochodzę z miejscowości Choroszcz.
Interesuję się teatrem i aktorstwem, biorę czynny udział w sporcie.
-Jakub Piętka:
Pochodzę z miejscowości Gajowniki.
Interesuję się architekturą, lubię malować i grać w piłkę nożną.
-Krzysztof Polak:
Pochodzę z miejscowości Choroszcz.
Jestem harcerzem, interesuję się ratownictwem przedmedycznym.
-Patrycja Lenczewska:
Pochodzę z miejscowości Choroszcz.
Jestem harcerzem, interesuję się dziennikarstwem.

Wszyscy uczęszczamy do Publicznego Gimnazjum im. Księdza Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Choroszczy.

W tym roku rozpoczęliśmy kurs e-coachingowy Włącz się.Młodzi i media 2014/2015. Na naszym blogu będziemy umieszczać wyniki naszej pracy i wpisy dotyczące kursu.