Siłownia na sali gimnastycznej!!!

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów, nauczyciele wychowania fizycznego w   I Liceum Ogólnokształcącym zorganizowali lekcję, której celem było kształtowanie siły mięśni całego ciała. Jak wiemy nie każda szkoła ma dostęp do profesjonalnej siłowni. W naszej szkole takia zajęcia odbyły się w sali gimnastycznej z wykorzystaniem własnego ciężaru ciała, zamiast skoplikowanego sprzętu do ćwiczeń siłowych. Rozgrzewka została przeprowadzona w formie ćwiczeń  Cardio a po niej… uczniowie z szeroko otwartymi oczyma spoglądali na to co ich czeka. Wykorzystując ciężar własnego ciała, a takżę masę współćwiczących przeszli do bardzo ciekawych ćwiczeń siłowych. Nie wrzystko było prostę. Trzeba           było wykazać się sprawnością i gibkością a także odpowiednią współpracą         w zespole „gimnastyków”. Podczas wykonywania urozmiaiconych piramid oraz ćwiczeń w parach było wiele śmiechu i zgrzytania zębów.IMGP7595IMGP7602IMGP7609IMGP7619IMGP7629IMGP7625

ROZGRZEWKA W FORMIE TAŃCA

Jak się okazało nie tylko dziewczęta tańczą w naszej szkole. Nowa forma rozgrzewki, bardzo intensynywna i ciekawa znalazła wielu zwolenników. Mowa tu o Belgijce, tańcu który jest ulubioną formą ruchu na pielgrzymkach i obozach harcerskich. Początki są trudne i wiele osób kręciło nosami jednak po zapoznaniu się z krokami tańca wszyscy z chęcią skakali i wywijali obroty. Jest to taniec integracyjny i osoby niećwiczące nie mogły się pohamować. Jak sie okazało ta intensywna forma ruchu zachęciła wszystkich do przyłączenia i zabawy w rytm muzyki.  Proste kroki, przystępna muzyka … rozgrzewka na wesoło… Obraz 003 Obraz 004 Obraz 005 Obraz 006 Obraz 007 Obraz 008 Obraz 010 Obraz 011

Szkolny sportowy okrągły stół – czyli co zmienić na lekcji wychowania fizycznego

Dnia 14.11.2014 roku w auli szkolnej odbyła się debata na temat co zmienić w lekcji wychowania fizycznego by była ciekawsza. Cała akcja poprzedzona była wewnątrz klasową ankietą, w której uczniowie mogli wyrazić swoja opinie na temat sposobu prowadzenia lekcji, ocenić środki dobrane do prowadzenia danej jednostki, opisać własne zainteresowania i oczekiwania. Każda z klas pierwszych i drugich wydelegowała 8 osobowe reprezentację uczniów ( po 4 chłopców i 4 dziewczęta). Całą debatę prowadzili  nauczycie wychowania fizycznego współpracując z samorządem uczniowskim i nauczycielami historii. Wszystkiemu bacznie przyglądała się pani dyrektor. W czasie rozmowy przedstawiciele poszczególnych klas zaprezentowali wyniki ankiet. Po zebraniu wszystkich wyników nauczyciele wychowania fizycznego dokonali analizy i wyciągnęli następujące wnioski: zdecydowania grupy męskie chciałyby uczestniczyć w zajęciach na siłowni, zajęciach z piłki nożnej, poznań technikę rzutów lekkoatletycznych. Dziewczęta zdecydowanie pod wpływem dzisiejszej mody preferują zajęcia aerobiku, fitness i innych form tanecznych, gier zespołowych takich jak siatkówka, piłka ręczna i pierścieniówka. Zarówno chłopcy jak i dziewczęta zaproponowali w okresie wiosennym zajęcia na świeżym powietrzu z wykorzystaniem otaczającego nas terenu w formie podchodów, zajęciach na rolkach, rowerze, marszu nording walking. Osoby które są zwolnione z lekcji wychowania fizycznego tez brały udział w ankiecie. Ich zadaniem było zagospodarowanie czasu poprzez wybór zajęcia i jednogłośnie zaproponowali gry planszowe takie takie jak warcaby, szachy, chińczyk, scrabble.

deb2 deb3 debata