szkoła-J.N.Chrzan

Mamy dwie odznaki!!!

Hura!!! Bardzo się cieszymy, że udało się nam zdobyć obydwie odznaki!!! Gratulujemy wszystkim, którzy podobnie jak my je otrzymali!!!!:)))))

9 lipca 2012 autor: klasa6 | Komentowanie nie jest możliwe

Uzupełnienie- projekt

Po uzyskaniu zgody od pani z matematyki i uczniów z klasy piątej zamieszczam zrealizowany przez nich projekt.

PROJEKT PRZEDMIOTOWY Z MATEMATYKI

Temat: „Kwadrat i prostokąt w zadaniach”

  • Co roku przeprowadzane są diagnozy w klasach 4-6, po ich analizie okazało się,że poziom opanowania umiejętności obliczania pól i obwodów figur płaskich, a szczególnie kwadratu i prostokąta jest niewystarczający. Uczniowie klasy piątej postanowili przyjrzeć się tym zagadnieniom szczegółowiej. Pani zaproponowała temat, a raczej hasło „Kwadrat i prostokąt w zadaniach”. Uczniom spodobała się ta propozycja i przystąpiliśmy do pracy.
  • W projekcie wzięli udział uczniowie klasy piątej, którzy zostali podzieleni na grupy.
  • Cele projektu zostały określone przeze nauczyciela i uczniów.

Cel główny: utrwalenie umiejętności obliczania pól i obwodów figur płaskich w zadaniach.

Cele szczegółowe: uczeń,

- odszuka informacje na temat figur płaskich;

- zgromadzi odpowiednie wzory;

- będzie doskonalił:

a) obliczanie obwodów figur płaskich,

b) obliczanie pól figur płaskich,

c) zamianę jednostek pola i długości.

 

  • Po ustaleniu celów szczegółowych wybraliśmy na ich podstawie tematy szczegółowe- w ten sposób powstały 3 grupy, uczniowie dobierali się w grupy 4 osobowe ( ze względu na to, że uczniowie pochodzą z różnych miejscowości to głównym kryterium było miejsce zamieszkania lub możliwość dojazdu na spotkanie grupy, ponieważ część pracy uczniowie wykonywali na spotkaniach grup w domach). Pomysł projektu został wcześniej przedstawiony na spotkaniu z rodzicami i rodzice wyrazili zgodę na takie rozwiązanie, również postanowili włączyć się, jeśli zaistnieje taka potrzeba, w pracę danej grupy.
  • Każda grupa wybrała lidera. Ustaliliśmy wspólnie 3 podstawowe zasady współpracy w naszych grupach: aktywnie uczestniczymy w pracy grupy, mamy prawo do własnego zdania, jesteśmy odpowiedzialni za efekt pracy grupy.
  • Harmonogram działań:

 

Lp. Zadanie Termin Odpowiedzialni
1. Pomysł i ogłoszenie projektu. 02.02.12 Nauczyciel
2. Ustalenie celów i tematów szczegółowych. 03.02.12 Nauczyciel

i uczniowie

3. Wybór grup, ustalenie zasad współpracy i przydział zadań. 10.02.12 Uczniowie, liderzy grup
4. Przedstawienie zasad pracy, monitorowania, przedstawienie kryteriów oceny. 27.02.12 Nauczyciel
5. Praca w grupach nad danym tematem. 27.02- 26.03.12 Liderzy grup
6. Prezentacja efektów pracy danej grupy. 27-28.03.12 Uczniowie
7. Ocena pracy poszczególnych grup. 29.03.12 Nauczyciel

 

  • W każdym tygodniu odbyło się spotykanie z liderem grupy, który relacjonował postępy prac w swojej grupie. Podczas spotkań dyskutowaliśmy nad zaistniałymi problemami lub propozycjami opracowania tematu. Mieliśmy też możliwość na bieżąco zadawania pytań lub rozwiązywania problemów  drogą mailową ( ustalono wspólny mail do kontaktu bieżącego).

Samodzielnie gromadziliśmy materiały potrzebne do opracowania tematu i prezentacji. Mogliśmy korzystać z podręczników, zbiorów biblioteki szkolnej, własnej literatury zgromadzonej w domu, czasopism, Internetu.

Efektem naszej pracy są prezentacje multimedialne, zadania matematyczne opracowane w formie mini książeczek oraz plakaty i karty pracy, które to zaprezentowaliśmy na zakończenie projektu. Zgromadzone przez nas materiały i opracowania pani postanowiła wykorzystać na lekcjach w klasach młodszych przy omawianiu zagadnień związanych z figurami płaskimi.

  • Na początku projektu poznaliśmy kryteria oceny projektu.
  • Najpierw dokonaliśmy prezentacji projektu na lekcjach, jednak główna prezentacja i podsumowanie nastąpiło 4 czerwca. Wszystkim bardzo podobały się nasze prezentacje, chętnie liczyli zadania i rozwiązywali mini konkursy. Udało się!!!

 

Wspomnę, że nam, czyli blogowiczom, też podobało się to podsumowanie, udało się nam wygrać słodkie batonikiJ)). Gratulujemy klasie piątej!

5 lipca 2012 autor: klasa6 | Komentowanie nie jest możliwe

Wakacje!!!

Wakacje! życzę wszystkim blogowiczom i nie tylko superanckich wakacji, bawcie się i wypoczywajcie!

4 lipca 2012 autor: klasa6 | Komentowanie nie jest możliwe

Szkolny Festiwal 2.0 – podsumowanie

Festiwal 2.0 był jednym z elementów gminnego finału Kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł”, który odbył się dnia 4 czerwca 2012 roku w naszej Szkole, o którym pisaliśmy wam wcześniej.

Od rana w godzinach od 8-11,  prezentowaliśmy efekty naszej pracy w grupach. Wymyśliliśmy mini konkursy dla publiczności, co bardzo im się podobało.

Do naszej szkoły tego dnia przyjechali uczniowie z sześciu szkół z rejonu naszej gminy oraz zaproszeni goście: rodzice i przedstawiciele władz gminy.

Dodatkowo nasza klasa przygotowała różnorodne doświadczenia w ramach Festiwalu Nauki 2.0.

  Ja z koleżankami prezentowaliśmy efekty naszej pracy , które dotyczyły trójkątów.

Pani powiedziała, że naszą prezentację wykorzysta w kolejnych klasach na swoich lekcjach.

Trochę się denerwowaliśmy, ale wszystko fajnie przebiegło.

Podczas tworzenia prezentacji nie udało nam się wykorzystać innych programów niż  Microsoft PowerPoint.

Postaramy się to zmienić na przyszłość.

Praca nad projektami okazała się fajną zabawą .Opracowany przez nas Kodeks 2.0 został przez wszystkich przyjęty i zastosowany ;)

 

18 czerwca 2012 autor: klasa6 | Komentowanie nie jest możliwe

ZACHOWAJ TRZEŹWY UMYSŁ – gminny finał Ogólnopolskiej Kampanii

Dnia 4 czerwca 2012 r. odbył się w naszej szkole Gminny Finał Ogólnopolskiej Kampani ,, Zachowaj Trzeźwy Umysł”. W akcji brało udział 7 szkół z gminy. Dzieci ze szkół z Gminy Nowe Skalmierzyce rywalizowały w trzech konkurencjach:

- ,,potrafię”  - dotyczyła konkursu plastycznego: Uczniowie mieli zadanie wykonać pracę plastyczną pt. ,, Ruch „”- sport, zabawa, taniec.

- ,,wiem” , w tej cześci odbył się Turniej Wiedzy. Drużyny rozwiązywały krzyżówkę i odpowiadały na wylosowane przez siebie pytania dotyczące zdrowego stylu życia i właściwego korzystania  z technologii informatyczno – komputerowej (TIK),

- „mogę”- to Turniej Sportowy, drużyny rywalizowały w różnorodnych konkurencjach sportowych.

Uczniowie podczas całej imprezy gromadzili na swoich kontach punkty ze wszystkich trzech części, to pozwoliło wyłonić zwycięzców.

Po powyższych konkurencjach odbył się Festiwal Nauki,  który został zorganizowany w ramach projektu „Szkoła z klasą 2.0. My uczniowie przedstawialiśmy doświadczenia, tj.

,, Pompa wodna, czyli statek w butelce ” ;  ,,Wulkan z ,,Pepsi” i miętosów” ; ,,Roztwór o dwóch stanach skupienia” ; ,, Ciśnienie powietrza działające we wszystkich kierunkach” ; ,, Pływające przedmioty” ; ,,Podnoszenie 1 zapałką butelkę” ; ,, RÓWNOWAŻNIA NOŻA I WIDELCA NA 1 ZAPAŁCE NA KRAWĘDZI SZKLANKI”.

A oto wyniki:

I miejsce zajęła drużyna ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi im. Powstańców Wielkopolskich z Nowych Skalmierzyc, II miejsce drużyna ze Szkoły Podstawowej im. Błogosławionego ks. Jana Nepomucena Chrzana w Gostyczynie, III miejsce drużyna z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Ociążu. Pozostałe miejsca zajęły drużyny ze szkół w Droszewie, Kotowiecku, Skalmierzycach i Biskupicach Ołobocznych. Wszyscy biorący udział otrzymali wspaniałe nagrody, medale, statuetki i dyplomy.

Kampania okazała się kolejnym sukcesem jednoczącym nas i innych uczniów z różnych szkół. Panowała wspaniała atmosfera, zarówno zdrowa rywalizacja jak i dobra zabawa.

 

13 czerwca 2012 autor: klasa6 | Komentowanie nie jest możliwe

RELACJE Z WYCIECZKI DO REGIONALNEGO CENTRUM PROFILAKTYKI W ROGOŹNIE…

Dojechaliśmy na miejsce o godzinie 9:30. Od razu po przydzieleniu do pokojów poszliśmy na lekcje o uzależnieniach, tj. ,np. narkotyki, nikotyna ( papierosy) i alkohol. Trwała ona 2 godz.. Później mieliśmy godzinną przerwę. Po przerwie poszliśmy na kolejne zajęcia o radzeniu sobie ze stresem i agresji. Po kolacjii mieliśmy zajęcia pt. ,, Chusta animacyjna”. Kolejnego dnia chodziliśmy z kijkami na spacer ( ,, Nordic tralking”). Te zajęcia bardzo nam się podobały. Odwiedziliśmy także muzeum regionalne im. Wojciechy Dudkiewicz. W ostani dzień został zorganizowany konkurs plastyczny ,, Żyj zdrowo”.Było super, nigdy nie zapomnimy o tym miejscu.

2 czerwca 2012 autor: klasa6 | Komentowanie nie jest możliwe

26 MAJA – DZIEŃ MAMY

WIERSZ NA DZIEŃ MAMY

,, Dla mamy ”

 

1.  Mamy wiele spraw,

którymi się z nią dzielimy,

dlatego dzisiaj uczcimy dzień

naszych Mam.

 

2.  Zawsze piękna jest wród nas.

Chodzi z nami na spacer w las.

Gotuje nam obiad, sprząta i pierze,

więc oddajmy jej cześć na papierze.

 

3.  Narysujmy laurkę,

 ozdóbmy ją cekinami.

Zaprośmy na wakacje.

Niech jedzie razem z nami.

 

4.  Poświęci swe życie

i wstanie o świcie.

Przygotuje śniadnie

i odrobi z nami zadanie.

 

5.  Bukiet róż jej dzisiaj podarujmy

i bombonierkę w sklepie kupmy.

Niech będzie szczęśliwa ten jeden dzień w roku

i zawsze pamięta, że ma nas u boku.

 

27 maja 2012 autor: klasa6 | Komentowanie nie jest możliwe

TYGODNIOWY WYJAZD DO ROGOŹNA

Jutro wyjeżdżamy na Wycieczkę do Regionalnego Centrum Profilaktyki dla Dzieci i Młodzieży w Rogoźnie. Mam nadzieję, że będzie fajnie :-) . Po przyjeździe zdamy Wam relację.

23 maja 2012 autor: klasa6 | Komentowanie nie jest możliwe

,,RADOSNE NUTKI”

Razem z kolegą reprezentowałem szkołę w konkursie piosenki w naszej gminie. Zostaliśmy docenieni wyróżnieniami. Kompozytor – członek jury podszedł do nas i zaproponował nam rozwijanie naszych talentów muzycznych.

 

11 maja 2012 autor: klasa6 | 1 komentarz »

MINĘŁY WOLNE DNI…

Tego dnia uczniowie kl. VI, chcąc uczcić rocznicę beatyfikacji bł. Jana Pawła II, reprezentowali życiorys Wielkiego Polaka. Oto fragment prezentacjii multimedialnej dotyczący jego życia:

10 maja 2012 autor: klasa6 | Komentowanie nie jest możliwe
css.php