Akademia pana Kleksa w IV c

Uczniowie klasy IV c na lekcjach języka polskiego przenieśli się do bajkowej szkoły,  w której podobnie jak bohaterowie lektury zdobywali wiedzę, rozgrywając klasowy konkurs wiedzy na temat utworu Jana Brzechwy. Uczniowie zmagali się w takich konkurencjach jak :

GEOGRAFIA, KLEKSOGRAFIA, PRZĘDZENIE LITER, ŚWIAT DZIUREK i PSI RAJ.

 W grze nie było przegranych – wszyscy otrzymali kolorowe piegi.

Przędziemy wyrazy

Przędziemy wyrazy za pomocą półmetrowej nitki.

A kto odgadnie ten wyraz ?

A kto odgadnie ten wyraz ?

Sandra i Mateusz piszą nitką wyraz : zamek

Sandra i Mateusz piszą nitką wyraz : zamek.  Nieźle im idzie.

 

Oto nasz Motyl

Oto nasz Motyl.

Powstał wyraz zamek

Powstał wyraz zamek.

Układanki literowe

Układanki literowe – już mamy !

Układanki literowe - myślimy....

Układanki literowe – szukamy, myślimy….

 

Wybraliśmy najładniejszy kleks

Wybieramy najładniejszego kleksa.

Towarzyszył nam szpak Mateusz

Towarzyszy nam szpak Mateusz.

 

Wspólna fotka. Już od dzisiaj przygotowujemy się do omawiania "Pinokia"

Wspólna fotka. Już od dzisiaj przygotowujemy się do omawiania „Pinokia”.

„Co, jeśli…”

Nasze spotkanie rozpoczęło się od przypomnienia sobie przykładów z literatury i filmu, w których realizacja marzeń była elementem budowania fabuły książki. Potem stworzyliśmy własną listę marzeń : zwiedzić całą Francję, cały świat, nauczyć się języków obcych,być szczęśliwą,czerpać radość z błahostek, cieszyć się życiem, studiować wiele kierunków, nauczyć się latać, napisać książkę, która będzie naprawdę mądrą książką, a także mieć łódź podwodną. Mamy nadzieję, że nasze marzenia się spełnią.

Marzyciele ...

Marzyciele …

A naszą dyskusję zdominowało pytanie : Dlaczego Nicole stworzyła postać Nyelle ?

 

 

Książka z kotem

 

WP_20160203_004

Nasze lutowe spotkanie poświęcone było książce Renaty Piątkowskiej pt. „Mruk”. Tematyka była nam bliska, gdyż wśród nas są właścicielki kotów i sympatyczki tych stworzeń. Dzieliłyśmy się wrażeniami płynącymi z książki, opowiadałyśmy sobie różne przygody naszych kociaków.A na koniec rysowałyśmy komiks ilustrujący jedno z wybranych przez siebie opowiadań „Mruka”.

WP_20160203_002

Teatr kamishibai

teatr kamishibai

teatr kamishibai

Czerwcowe spotkanie Dyskusyjnego Klubu Książki dla dzieci klas III zakończyła zabawa w teatr. Wcielaliśmy się w lektorów i widzów i bardzo nam się podobała ta zabawa. W ten sposób poznaliśmy kilka nowych książek.

Każdy mógł być aktorem

Każdy mógł być aktorem

Widzowie też się dobrze bawili

Widzowie też się dobrze bawili

„Słonecznikowa zima”

Pozwoliły się sfotografować !

Pozwoliły się sfotografować !

Pierwsze powakacyjne spotkanie z książką „Słonecznikowa zima” pozwoliło nam na poznanie realiów skandynawskiej szkoły. Szkoły, w której nieśmiała Sanni doświadcza wyobcowania i dręczenia od rówieśników, którzy traktują ją brutalnie. Wraz z bohaterkami – Emmą i Sanni – dziewczynkami, które przeżyły śmierć matki i konieczność przeprowadzki do nieodpowiedzialnego ojca – zastanawiałyśmy się nad mechanizmami obronnymi, które w takich sytuacjach pozwalają przetrwać najgorsze chwile. Dla Emmy była to jazda konna, dla Sanni komputer, a babcia układała puzzle. Na całe szczęście żadna uczestniczka klubu nie miała takich traumatycznych przeżyć. Ale też podziwialiśmy siostrzaną miłość, odpowiedzialność Emmy i dbanie o bezpieczeństwo siostry. Była to dla nas wzruszająca i pouczająca lektura.

Z naszą moderatorką.

Z naszą moderatorką.

Dzień Głośnego Czytania

Przez kilka dni trwały przygotowania do prezentacji książki Anny Onichimowskiej „Duch starej kamienicy”. Nasze lektorki z klasy IV pięknie czytały fragmenty tej książki swoim młodszym kolegom i koleżankom z klas II i III.

Oto nasze lektorki z kl. IV b

Oto nasze lektorki z kl. IV b

I słuchacze

I słuchacze

Uśmiechnięte buzie świadczą o tym, że się podobało

Uśmiechnięte buzie świadczą o tym, że się podobało

„Szarlotka pachnąca marzeniami”

Oto cynamonowe serdeczniki

Oto cynamonowe serdeczniki

Cynamonowe serdeczniki upieczone przez naszą Panią przyciągały wzrok, a ich zapach kusił do schrupania. Jak zresztą cała książka nosząca taka apetyczny tytuł. Innych przepisów nie sprawdzałyśmy, ale niektóre uczestniczki spotkania nabrały ochoty na przetestowanie ich w domowej kuchni.

Degustacja

Degustacja

WP_20151028_003

Oprócz tego ciekawa, nieco fantastyczna opowieść o poszukiwaniu idealnego przepisu na konkurs kulinarny, przygody Tuśki i Patyka i czarny kot – wcielenie dziadka Bazylego ? sprawiły, że z chęcią przeczytałyśmy tę książkę i dyskutowałyśmy o niej.

WP_20151028_005

II Piknik Radości

Czerwcowe popołudnie, słońce mocno przyświeca, a na naszym szkolnym podwórku gromadzą się tłumy. Kolorowe bibułowe kwiaty ozdabiają scenę, na której prezentować będą się uczniowie naszej szkoły. Atrakcją dla wszystkich jest potężny wóz strażacki, który można oglądać z bliska, siedząc w kabinie samochodu. Wiele emocji budzi przeciąganie liny i zabawy sportowe. Całości dopełnia dyskoteka i mnóstwo innych atrakcji.

Scenka „Zdrowie na ekranie”

  Kiedy pani przedstawiła nam zagadnienia projektu edukacyjnego pt. „Żyjmy zdrowo i wesoło”, od razu postanowiłam zgłosić się do scenki promującej zdrowy tryb życia. Nie byłam jedyna, okazało się, że cztery moje przyjaciółki – Daria, Julka, Ola i Agnieszka, również zgłosiły się do tego zadania. Już na przerwach, między lekcjami, zadecydowałyśmy, że to ja, Aga i Ola napiszemy scenariusz.  W sobotnie popołudnie spotkałyśmy się u mnie w domu aby wykonać to zadanie i pomyśleć nad przydzieleniem ról. Przedstawiłam dziewczynom mój pomysł na scenariusz – scenka miała przedstawiać program telewizyjny, w którym lekarz radzi pacjentce zmianę trybu życia. Resztę scenariusza wymyśliłyśmy wspólnie dzięki ,,burzy mózgów”. Miałyśmy tak dużo pomysłów, że musiałyśmy długo zastanawiać się,żeby wybrać najlepszy. Niektóre były naprawdę śmieszne, ale zrezygnowałyśmy z nich aby forma przedstawienia nie przerosła jego treści. Nazajutrz wysłałam do Agnieszki plik ze scenariuszem, by mogła go wydrukować. Kiedy każda z nas miała już swój własny tekst, przydzieliłyśmy role, każda z nas dostała właśnie tę rolę, którą chciała zagrać, więc wszystkie byłyśmy zadowolone. Ja zostałam prowadzącą, Agnieszka lekarką – profesor doktor habilitowaną Alicją Chorobą, Ola pacjentką – Frankfurtą Lompke – Trzebieńkowską, Julka instruktorką fitness – Ewą Chodaczek a Daria znaną dietetyczką i kucharką – Leną Machowicz.  Urządzałyśmy  próby, zarówno w szkole jak i u mnie oraz u Oli w domu. Łącznie zorganizowałyśmy cztery spotkania robocze, każda z nas szybko nauczyła się swojej roli na pamięć i gdy nadszedł czas zagrania scenki w szkole, najpierw przed naszą klasą – 6 b, a potem jeszcze przed kilkoma klasami, każda z nas była pewna, że uda nam się pokazać wszystko, co zaplanowałyśmy. Rzeczywiście przedstawienie bardzo spodobało się nie tylko naszym rówieśnikom i kolegom z szóstych klas, ale też nauczycielom. Myślę, że sukces zawdzięczamy nie tylko dobremu odegraniu ról, ale też interaktywnym działaniom polegającym na poczęstowaniu kilku osób z widowni sałatką przygotowaną na scenie przez Darię i pozwoleniu jednej osobie z publiczności na wykonywanie ćwiczeń z  „instruktorką fitness”. Wszystkie ćwiczenia Julka przygotowała samodzielnie. Zadbała również o dobrą muzykę do tego krótkiego treningu.   Po odegraniu scenki widzowie nagrodzili nas gromkimi  brawami. Byłyśmy  dumne z tego, że efekt naszej pracy spodobał się publiczności. Jestem bardzo wdzięczna dziewczynom za pracę jaką razem wykonałyśmy i cieszę się, że zgłosiłam się do tego projektu, ponieważ zyskałam dzięki niemu nie tylko wysoką ocenę ale i mnóstwo pięknych chwil przeżytych z przyjaciółkami na próbach oraz wiele satysfakcji z dobrze wykonanego zadania.

                                                                                                    Aleksandra Słowik klasa 6b