- BLOG UCZNIOWSKI

Siemka!

Tak, tak…wiemy, że ostatnimi czasy troszkę zaniedbaliśmy bloga, ale coś kosztem czegoś ;) Cały swój wolny czas włożyliśmy w gromadzenie materiałów do prezentacji. Uwierzcie, że kosztowało nas to wiele wysiłku, ale udało nam się zdobyć wiele cennych informacji na temat naszej szkoły. Mamy dzięki temu gotową prezentację. Prezentację o jakiej marzyliśmy od początku!

Szanowni czytelnicy!

Melduję, że zespół NKSW zakończyło prezentację do projektu „G2 od podszewki – historia „współczesna i starożytna” G2. Czekamy na komentarze na temat naszej pracy! Tutaj możecie ją zobaczyć: http://niewolski.tk/nksw.pps

To tymczasem!

Spotkanie w zwiąku z projektem

Jesteśmy już po  spotkaniu na którym  nasza wychowawczyni podzieliła nas grupy do  projektu szkoła z klasą 2.0.

Mamy nadzieję, że uda się nam go wykonać perfekcyjnie :) Trzymajcie kciuki!

Prezentacje czas zacząć…

Dnia 3 marca 2011 zorganizowaliśmy spotkanie podsumowujące nasze dotychczasowe wyniki pracy w programie „Szkoła z klasą 2.0″. Na zebraniu omawialiśmy swoje prezentacje związane z tematyką bezpieczeństwa w internecie. Ja również mogłem „zabłysnąć” swoją prezentacją „Bądź bezpieczny w sieci” :-) . Chyba nie wypadłem najgorzej ;-) W najbliższym czasie odbędzie się jeszcze jedno takie spotkanie, o którym z pewnością coś napiszę. No to 3majcie się !

O tym pamiętajcie koniecznie:

Propozycje do zadania pierwszego:
Prace domowe skanowane na stronę internetową dla nieobecnych uczniów. Wyznaczanie jednego dyżurnego dziennie który wykona tę pracę. Blog każdej klasy. Pisanie prac domowych na komputerze. Korzystanie z płyt dołączonych do podręcznika. Założenie nauczycielskiej poczty, na której będzie można obejrzeć zadania dodatkowe. Założenie skrzynki mailowej dla każdego poziomu klas. Uczniowie z dysgrafią piszą prace domowe lub sprawdziany na komputerze.

Propozycje do zadania drugiego:
Porównywanie informacji z różnych źródeł Internetowych. Wszystkie przykłady zachowań antyspołecznych należy zgłosić nauczycielowi. Wykorzystanie zasobów sieci z zapisaniem bibliografii. Wykorzystanie słowa copyright. Stworzenie na stronie internetowej szkoły bazy stron, wykorzystywanych  w nauce różnych przedmiotów. W szkole rozrywka multimedialna jest możliwa dopiero po wywiązaniu się z prac obowiązkowych. Korzystając ze zdjęć z Internetu piszemy bibliografię.

Propozycje do zadania trzeciego:
Nie ściągamy nielegalnych informacji, podajemy źródła

Propozycja do zadania czwartego:
Prezentacje multimedialne na tematy poruszone na lekcjach. Utworzenie kółka gazetkowiczów uzupełniających informacje na stronie szkoły za pośrednictwem nauczyciela.

Propozycje do zadania piątego:
Zapewnienie dostępu do Internetu uczniom nie posiadających sieci w domu. Pozyskanie komputerów z własnych zasobów w celu odbycia lekcji informatycznych. Zorganizowanie jednej lekcji multimedialnej w miesiącu.

Propozycje do zadania szóstego:
Nie umieszczanie zdjęć prywatnych bez zgody osób występujących na fotografii. Zorganizowanie lekcji informatyki oraz wykonanie prezentacji multimedialnej na temat bezpieczeństwa w sieci. Spotkania z policją. Nie nawiązywanie podejrzanych znajomości. Stosujemy zaporę Firewall do ochrony przeciwwirusowej.

Propozycje do zadania siódmego:
Zorganizowanie kursu komputerowego dla dziadków prowadzonego przez  uczniów. Kurs nauczy podstaw obsługi komputera. Prezentacje multimedialne mające zainteresować sarsze osoby PC.



Po debacie…

Dziś miała miejsce debata między klasowa. Spotkaliśmy się w bibliotece szkolnej, gdzie podzieliliśmy się na trzy grupy. W każdym zespole był reprezentant naszej klasy i nauczyciel „wspierający”.
Dyskutowaliśmy na tematy związane z „TIK”,  spisując je na kartkach:

1. Możliwość wysłania prac domowych do nauczyciela e-maile
-Korzystanie z płyt dołączonych do podręcznika

2. Wykorzystywanie zasobów z sieci z zapisaniem w bibliografii i praw autorskich
-Wykorzystywanie słowa copyright

3. Stworzenie na stronie szkoły bazy stron wykorzystywanych do prac domowych

4. Kontakty, wychowawca- klasa za pomocą SMS

- Postępy ucznia zapisane w wersji papierowej
- Wprowadzenie funkcję łącznika multimedialnego
– Próba utworzenia kółka, zajmującego się gazetką multimedialną

5.
Zorganizowanie jednej lekcji w miesiącu z danego przedmiotu w pracowni komputerowej

- Wyznaczanie jednej osoby i klasy do sprawdzania informacji w Internecie

6. Prezentacja multimedialna dot. Bezpieczeństwa w sieci

7.
Podstawowy kur obsługi komputera dla osób nie mających do tej pory z nim styczności

Po zakończeniu pracy w grupach zaczęliśmy układać nasz wspólny kodeks. Nasza koleżanka zapisała w formie papierowej nasze propozycje. Wybraliśmy także sekretarza który „przelał na papier”:
„Pomysły na wykorzystywanie TIK w szkole”. Po spisaniu kodeksu przekazaliśmy go Panu dyrektorowi.


Debata tuż tuż!

Zakończyliśmy pracę nad Kodeksem 2.0 .
18 stycznia odbędzie się debata między klasami. Przed nami wybór reprezentantów do debaty…Ciekawe, co interesującego powstanie podczas naszej dyskusji…
Zapewniam, że wszelkie newsy pojawią się tutaj zaraz po debacie.

No to 3majcie się!


życzenia

Nasz kodeks został już napisany i znajduję się u pani wychowawczyni.
Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia życzę wszystkim
WESOŁYCH ŚWIĄT,
a z okazji zbliżającego się Sylwestra życzę wszystkim:

SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!


Na ostatnich zajęciach omawialiśmy trzy ostatnie tematy do dyskusji:

- „Komputery pod ręką!”

- „Bądź bezpieczny w sieci.”

- „Nauczcie tego dorosłych!”


Rozmawialiśmy o ochronie naszych danych osobowych, czy komputer może być niebezpieczny oraz na strony jakiego rodzaju nie powinniśmy wchodzić…
Wywnioskowaliśmy, że pod żadnym pozorem nie wolno umawiać się przez Internet z nieznanymi osobami. Poruszyliśmy także temat portali społecznościowych – gdzie możemy się rejestrować, a które raczej należy „omijać szerokim łukiem”…

Najciekawszym dla mnie tematem dyskusji był „Nauczcie tego dorosłych!”. Ciekawym pomysłem – doświadczeniem może być dla nas nauka obsługi komputera osób starszych, np. babci czy dziadka. Punktem kulminacyjnym dyskusji było dokończenie tworzenia naszego Kodeksu 2.0.


Tagi: , , , , ,

Szkoł@ z kl@są 2.0 – STA@RT!

Hej!

To dopiero mój pierwszy wpis tutaj! Brak czasu, mnóstwo zajęć i bardzo dużo nauki – to dlatego troszeczkę zaniedbałem bloga. Czas najwyższy to wszystko nadrobić. W miarę możliwości będę dodawał wpisy regularnie. Zaczynamy!

W naszej szkole odbyła się pierwsza z serii dyskusja, której hasła przewodnie to: „Ucz i ucz się z TIK!”, „Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie” oraz „Nie kradnij i nie daj się okraść!”. Na początku podzieliliśmy się na dwa zespoły których zadaniem było określenie do czego można używać komputera . Mieliśmy określić możliwości pozytywne dla człowieka – w naszym przypadku ucznia, do czego może użyć komputera w sposób bezpieczny, a przede wszystkim legalny. Na podstawie długich rozmów i rozważań doszliśmy do następujących wniosków: komputer i internet dają ogromne możliwości dokształcania. Dzięki ich pomocy możemy znaleźć interesujące nas wiadomości, mogą pomóc nam w odrabianiu lekcji, pisaniu referatów i wielu innych czynnościach. Zaoszczędzając czasu, który musielibyśmy poświęcić na szukanie tych informacji w książkach lub prasie. Nie zapomnieliśmy jednak omówić cech negatywnych i niebezpieczeństw czyhających na użytkownika komputera. Naszym zdaniem korzystać z komputera i internetu należy w sposób rozważny – „z głową”. Nie wolno kopiować cudzych prac – podpisywać się pod nimi jako autor, nie wolno też ściągać nielegalnego oprogramowania z internetu. Kradzież własności intelektualnej to przestępstwo! Zastanów się czy byłbyś zadowolony z tego, gdybyś sam zamieścił w internecie swoje prace i ktoś by korzystając z „ctrl+c” i „ctrl+v” ukradł je, podpisał pod nimi jako autor – czy byłbyś szczęśliwy i zadowolony….z pewnością NIE. Pamiętaj! Korzystaj z cudzej własności tak, jak byś chciał by korzystano z twoich zasobów!


Polecam następujące strony o tematyce związanej z naszą dyskusją:

http://www.uplook.net/prawo-autorskie/

http://sztabantypiracki.pl/

http://www.sieciaki.pl/sieciomisja/porady


Tagi: , , , , , , , , , , ,