sty
24

 

Dzisiaj jest zebranie Rady Pedagogicznej i jutro dowiemy sie

czy nasz kodeks przeszedł dalej jak tak to bardzo dobrze bo

 będziemy mogli działać dalej, a jak nie to trochę do bani.

 

sty
19

Witam, dzisiaj dalszy ciąg wpisów.

Po debacie został przyjęte proponowany kodeks, a oto on

I.                   Ucz i ucz się z TIK!

KODEKS 2.0.

 

1.      Na lekcjach (szczególnie matematyki, chemii, fizyki, języków) wykorzystujemy częściej tablice interaktywne i przygotowujemy prezentacje multimedialne wykorzystując dostępne w sieci narzędzia ułatwiające naukę.

2.      Uczniowie komunikują się z rówieśnikami z innych szkół na forach dyskusyjnych.

3.      Nauczyciele mogą umożliwić uczniom korzystanie z Internetu na sprawdzianach (oczywiście z wyselekcjonowaniem odpowiednich stron).

4.      Nauczyciele zamieszczają w Internecie zadania i notatki, np. na platformach edukacyjnych.

 II.                Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie!

1.      Korzystamy z zasobów Internetu „z głową”:

-  otwieramy tylko wiarygodne strony,

- przeglądamy możliwie najwięcej stron dotyczących danego tematu, aby wyrobić sobie obiektywne zdanie,

- nie przepisujemy wypracowań „żywcem”,

2.      Rzetelne strony rozpoznajemy po ilości odwiedzin przez innych użytkowników oraz liczbie komentarzy i opinii.

3.      W razie zauważenia jakichkolwiek nieprawidłowości informujemy administratora strony lub zawiadamiamy policję.

 III.             Nie kradnij i nie daj się okraść!

1.  Nie kradnij cudzej własności Internetowej.

2.  Zawsze podawaj źródło, z którego korzystasz, nie powielaj cudzych pomysłów.

3.  Korzystaj z dostępnych licencji.

 IV.             Komunikujmy się!

1.  Podczas przerw używamy telefonów komórkowych i MP3 bez konsekwencji.

2.  Tworzymy bazę adresów e-mailowych uczniów i nauczycieli w celu sprawnego komunikowania się.

 V.                Komputery pod ręką!

1. Przed lekcjami (od 7.20 do 7.50) wykorzystujemy komputery w klasie nr 3 do własnych celów.

2.  Po lekcjach w czasie zajęć świetlicowych poznajemy działanie i zasoby tablicy interaktywnej.

3.  W wolnej chwili redagujemy gazetkę szkolną „GIMBUSEK”.

 VI.             Bądź bezpieczny w sieci!

1.  Zawsze tworzymy bezpieczne hasła.

2.  Nie ujawniamy swoich danych osobowych ani zdjęć.

3. Włączamy do programu „SIECIAKI”  na każdym etapie szkolnym.

 VII.          Nauczcie tego dorosłych!

1.      Zorganizujemy dla dorosłych zajęcia komputerowe, które zachęcą do większego wykorzystywania komputerów.

Z tego kodeksu moja klasa wybrała najciekawsze zasady i zaczęliśmy je

wprowadzać w życie szkoły. Na sam początek musimy opisać jak to ma

wyglądać. Po dokładnym opisaniu dajemy to pani do zapoznania sie i

zaakceptowania pani dyrektor. Dajmy na to, że przyjęła. Wtedy zaczyna to

działać np.: w jeden dzień tygodnia obserwujemy czy wszyscy

sie stosują do podanych przez nas reguł.

 

Co działo sie w szkole:)

sty
18

 

Witam, 

na tym blogu będe opisywał przebieg prac związanych 

z programem „Szkoła z klasą2.0″ 

Więc zaczynajmy. Debata klasowa została przeprowadzona dnia 08 grudnia 2010.

 W tym dniu z każdej klasy po 3 os. przedstawiały zasady, które może

 zostaną dołączone do statutu szkoły.

 Gdzieś 3 tygodnie przed debatą każda z klas wybrała

 sobie najciekawsze temay, które daną klasę interesowały. Po wybraniu

 tematu musieliśmy napisać parę zasad na dany temat, a potem

 napisaliśmy to na dużej kartce papieru.