Lekcje poza szkołą

Jeden z wniosków naszej debaty SOS to lekcje wf poza szkołą. Dlatego wpadliśmy na pomysł sportowego wyjazdu. Klasy II wyjechały na wycieczkę do Sobanic zorganizowaną przez zespół nauczycieli wychowania fizycznego. Uczniowie na sportowo spędzili dwa dni w ramach „lekcji poza szkołą”. Uczniowie mieli do pokonania szereg zadań, z którymi musieli sobie poradzić indywidualnie i zespołowo.

Na początku każdy uczestnik musiał zapoznać się z topografią terenu. Pierwszego dnia uczniowie zjeżdżali w uprzężach na linie z wysokiej wieży. Później mieli do pokonania mosty peruwiańskie w parku linowym i jazdę na quadach i buggy.

Uczniowie brali udział w konkursie strzeleckim ( strzelanie z wiatrówek do butelek i tarczy dzika i  łuków) sprawdzając swoją celność i precyzję.

Wzięli udział w wspinaczce na ściance alpinistycznej i zawodach SUMO.

Pod koniec dnia, jak tylko zrobiło się ciemno, wszyscy bawili się w podchody, dzieląc się na dwie grupy- jedną przygotowująca zadania i drugą rozwiązującą.

Następny dzień został rozpoczęty porannym strechtingiem. Później w małych grupach odbywało się poszukiwanie skarbów na terenie ośrodka- praca z mapą topograficzną i szereg konkurencji sprawnościowych, tj. przeciąganie liny, biegi w workach, gra w dwa ognie.

Łącząc interdyscyplinarność z innymi przedmiotami ( geografia, zajęcia artystyczne, muzyka) odbyły się warsztaty muzyczne (gra na instrumentach afrykańskich) i zwiedzanie Muzem Afrykańskiego, w którym zgromadzone są liczne zbiory sztuki afrykańskiej.

Wycieczka była bardzo udana. Uczniowie mieli możliwość poznania nowych form spędzania wolnego czasy, pokonywania własnych słabości i rozwijania współpracy w zespole.

 

LAS, czyli Lokalna Akcja Sportowa

7 maja 2015 roku nauczyciele Gimnazjum nr 7 zorganizowali rajd po Łazienkach Królewskich  pt. „Łazienki jakich nie znacie”, skierowany do uczniów klas VI warszawskich szkół.

Celem rajdu było zapoznanie uczniów klas VI szkół podstawowych z charakterem naszej szkoły, umiejętność radzenia sobie z mapą w terenie i  wspólna zabawa.

W tym przedsięwzięciu bardzo ważna była współpraca wszystkich nauczycieli, bowiem zadania na poszczególnych punktach były z różnych przedmiotów.

Trasa rajdu przebiega w jednym z najstarszych i najpiękniejszych parków Warszawy – Łazienkach Królewskich, letniej rezydencji Stanisława Augusta. Najsłynniejsze zabytki Łazienek – Pałac na Wodzie, Teatr na Wyspie czy Pałac Myślewicki należą do pereł polskiego klasycyzmu i są jednymi z najlepiej rozpoznawalnych i najchętniej odwiedzanych przez turystów miejsc w Warszawie.

Uczniowie mieli przydzielone zadania na każdym z ośmiu punktów.

1. Hipodrom- układanie puzli przedstawiajacych jeźdźców konnych .

2.Stadnina koni- rozpoznanie ras koni.

3. Podchorążówka- ułożenie rymowanki.

4. Agrykola- biegi sztafetowe,.

5.Ogród chiński- rzuty do celu.

6.Stara Pomarańczarnia- obliczanie ilości okien .

7.Świątynia Diany-  odszyfrowanie zapisanych alfabetem greckim dwóch mądrych, starożytnych sentencji.

8. Świątynia Egipska –zapisanie wiadomości zaszyfrowanej  hieroglifami.

Do realizacji rajdu wykorzystaliśmy sztalugi, materiały plastyczne, pachołki, ringo i stopery.

Cała impreza była bardzo atrakcyjną formą rekreacyjną dla wszystkich uczestników.  Mimo wielkiego zmęczenia, uczniowie byli bardzo zadowoleni z organizacji i przebiegu rajdu.

rajd2

 

rajd1