UFON czyli uczniowie w roli mówców i prelegentów

Klasy 4 i 5 pod okiem nauczycielki przyrody, pani Jolanty Galant-Nazar zapoznały się w tym roku z nową metodą proponowaną przez Szkołę z Klasą 2.0. Mieli okazję pogłębić, rozwinąć swoje zainteresowania i zaprezentować je innym przygotowując się do wystąpienia  na Uczniowskim Forum Naukowym.
UFON 3

Ten nowy sposób zdobywania wiedzy i okazja do rozwijania ważnych umiejętności spotkał się z wielkim zainteresowaniem uczniów. Okazało się, że przedstawianie na forum swoich zainteresowań i pasji to prawdziwa sztuka – wymaga znajomości rzeczy i przygotowań – także ‚aktorskich’ :) Ci uczniowie, którzy nie zdecydowali się wystąpić, odnaleźli się w równie ważnych rolach: życzliwych sędziów oceniających wystąpienia koleżanek i kolegów, osób wspierających, dodających odwagi i pomagających pokonać stres…

Na zajęciach przygotowujących do prezentacji poznali między innymi jak wygląda „Recepta na dobrą prezentację”. Oto najważniejsze wskazówki:

  • kontroluj własną gestykulację’
  • wierz w to, co mówisz,
  • nawiąż kontakt wzrokowy z widzami,
  • stój prosto w pozycji otwartej,
  • nie odchylaj się do tyłu,
  • stosuj pauzy,
  • bądź zwięzły – szanuj czas innych.

UFON1Następnie uczniowie wybierali tematy, ustalali, co będzie przedmiotem ich wystąpienia, poszukiwali dodatkowych materiałów, wybierali najważniejsze informacje i opracowali teksty wystąpień. Następnie zgodnie z poznanymi zasadami ćwiczyli przed lustrem i przed klasą, jak przykuć uwagę widzów tym, co mają do powiedzenia… Klasa wybierała najlepsze wystąpienia, które będą zaprezentowane na Forum… Kryteria oceny wystąpień były surowe… Koleżanki i koledzy nie tylko wysłuchali i ocenili treść przemówienia, ale zwracali też uwagę na sposób zachowania prelegenta i mowę ciała. Oto kryteria oceny:

  • czy występujący przedstawił się,
  • jakie było tempo wypowiedzi,
  • czy akcentował rzeczy ważne,
  • czy nawiązał kontakt wzrokowy,
  • czy wyraźnie wymawiał słowa,
  • czy przyjął prawidłową postawę,
  • czy kontrolował odruchy,
  • czy zakończył prezentację dziękując widzom.

UFON 2Najbardziej podobały się te cztery prezentacje:

  • Krzysia z kl. 4a – temat: Porosty,
  • Jędrzej z kl. 5b – temat: Putin i Ukraina,
  • Jasia z kl. 5b – temat: Historia restauracji McDonald,
  • Julii z kl. 5b – temat Disney.

One thought on “UFON czyli uczniowie w roli mówców i prelegentów

  1. Wspaniale, że uczniom spodobało się przygotowywanie własnych wystąpień publicznych! To nie lada umiejętność, która przyda im się w przyszłości :)

    Jestem bardzo ciekawa ich wystąpień. Czy jest szansa na zamieszczenie ich na blogu? Z chęcią zobaczyłabym takie nagrania :)

    Pozdrawiam
    Aneta
    Szkoła z Klasą 2.0
    szkola2zero ostatnio opublikował…Tajemnicze UFoNyMy Profile

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge