Prezenty Szkoły z Klasą dla książkowych moli :)

W ubiegłym tygodniu czekała na nas w bibliotece wspaniała niespodzianka… Na biurku znalazłyśmy grubą kopertę z fantastyczną zawartością… W CEO doceniono nasze akcje i działania związane z czytaniem i odkrywaniem i nagrodzono cennymi darami w postaci książek, audiobooka i filmów…

ceo 10

W letnie, a nawet wakacyjne klimaty wprowadziły nas bajecznie kolorowy przewodnik do oznaczania roślin Autorstwa Ingi Szwedler i Zbigniewa Nawary oraz dwie części przewodnika Pascala Marka i Pawła Grocholskich „Zakopane i Tatry na weekend” :)

 

ceo 8

Do krainy baśni zaprosiła wydana przez miesięcznik „Dziecko”  ”Nowe szaty cesarza” w adaptacji Jarosława Mikołajewskiego uzupełniona wersją czytaną przez Magdę Umer.

 

 

ceo 9

Do tego omówienia lektur szkolnych z ekranizacją na DVD w kolekcji „Gzety Wyborczej”…

 I jeszcze pięknie graficznie opracowane znaczki do przypięcia i zakładki do książek promujące Szkołę z Klasą 2.0…

ceo 3

DZIĘKUJEMY!!!   Będziemy czytać… słuchać … i oglądać :)

Noc w środku dnia, czyli zagadka zaćmienia Słońca…

Nasz kolejny projekt wymaga oderwania się od Ziemi i skierowania wzroku w kosmos… Nie opuszczamy wprawdzie Układu Słonecznego, ale ekspedycja odkrywców z 5a jest fascynująca…

Pierwsze etapy już za nami…

Uczniowie zaplanowali projekt, przeszukali zasoby biblioteki i Internetu, aby wyjaśnić koleżankom i kolegom na czym polega zaćmienie Słońca i – co niezmiernie ważne – jak można bezpiecznie to zjawisko obserwować!

20 marca uzbrojeni w płytki spawalnicze (co najmniej 13 lub 14) obserwowali jak Księżyc ‚zjada’ po kawałku Słońce i odnotowywali ten fakt na kartach pracy. W bibliotece wielokrotnie analizowali mechanizm tego zjawiska korzystając z elektrycznego modelu wypożyczonego na tę okazję z pracowni przyrodniczej.

Projekt będziemy kontynuować poszukując opisów zaćmień Słońca w Biblii, tworząc hasła metodą pisania kreatywnego (Loesje), budując animacje zjawiska w SCRATCHu, a nawet opracowując układ tańca w wodzie inspirowanego tym astronomicznym fenomenem :)

 

Święto liczby Pi :)

3.14 – czyli w miesiącu marcu dnia 14 – matematyczne święto – Dzień liczby Pi. Obchodzony już po raz 27, a w naszej szkole po raz trzeci!!! … uczczono je z pompą :) Cheerleaderki i szkolni wielbiciele liczby Pi pląsami, a koło matematyczne – rymowankami o liczbie Pi…

 A tak w E-Pi-Centrum bawiliśmy się dwa lata temu  (2013/2014  :) zobacz TUTAJ

Marcowe Targi 2.0 – WF z klasą w Szkole z Klasą :)

Na Targach w marcu – musi być jak w garncu – wszystkiego po trochu :) Podczas targów można było odwiedzić 10 stoisk, a na każdym było na co popatrzeć, posłuchać, dowiedzieć się różności, a – co najważniejsze – wykazać się w działaniu na 1000 sposobów… 

Zespół 2.0 połączył siły z ekipą WFu z Klasą, dołączyła też grupa miłośników Matlandii (i nie tylko) – i – jak się można było spodziewać efekt był wspaniały!…

Jak kurtuazja nakazuje – zacznijmy od gości :)

Na parterze królowały konkurencje 3xK = Komunikacja + Koordynacja + Kinestetyka :)

WF Z KLASĄwww.kizoa.com_collageWF z Klasą w Szkole z Klasą to stanowisko przygotowane przez uczniów i nauczycieli wf – panią Lontynę Kuprycz i Małgorzatę Paprocką - pozwalało sprawdzić się w działaniach zespołowych. Drużyny chętnych zbiorowym wysiłkiem przesypywały piłeczki z wiadra do wiadra manewrując nim za pomocą długich sznurków… Drugi test to pokonanie wyznaczonego dystansu –   pary przemieszczały się używając dwóch materacy.Dotknięcie ziemi dyskwalifikowało zawodników. Strategia, technika, zręczność, ale przede wszystkim współpraca oparta na komunikacji i porozumieniu – to było nasze odkrycie przepisu na wspólne osiąganie celu!!

A tu już… kolejne atrakcje!

TIKowa matematyka i nie tylko to pokaz klasy 5a.  Uczniowie prezentowali na komputerach swoją ukochaną Matlandię, po której podróżują wraz z panią Elżbietą Bielecką.

MATwww.kizoa.com_collage

Na tablicy interaktywnej zwiedzający mogli sprawdzić swoją wiedzę o Gdyni rozwiązując quizy i zagadki przygotowane przez Zuzię w aplikacji LearningApps i układając puzzle stworzone przez Berenikę, która wykorzystała widoki znanych gdyńskich miejsc.

TIK w bibliotece – to podsumowanie dwóch projektów: Debaty o bibliotece, w której głos zabrali wszyscy uczniowie z klas 4-6 oraz spotkania czytelniczego „Świat latających opowieści”

  1. Wyniki Szkolnej Debaty o Bibliotece – uczniowie wraz z opiekunką projektu p. Anetą Kleisa, przedstawili dwie plansze prezentujące głosy uczestników debaty: „Co nam się w bibliotece podoba?” i „Co chcielibyśmy w bibliotece zmienić”. Zmiany ilustrowały wystawy:

DEBATA.www.kizoa.com_collage_

  • nowości książkowych zakupionych zgodnie z sugestiami uczestników debaty,
  • nowości ‘cyfrowych’ – audiobooków, filmów oraz tabletów – a także ‘nowego’ Szkolnego Centrum Multimedialnego, w którym stare komputery stacjonarne zostały zastąpione przez laptopy.

2. „Powrót do świata latających opowieści” – nawiązywał do projektu – spotkania czytelniczego przygotowanego przez uczniów klasy 6b pod opieką p. E. Charmier-Ciemińskiej. Natalia i Wiktoria czytały trzy rozdziały z książki Williama Joyce’a „Strażnicy dzieciństwa”, specjalnie przetłumaczone z okazji targów. Uczniowie, zachęcani przez Maksa, bawili się w tłumaczy układając w kolejności fragmenty anglojęzycznego oryginału tworząc dwujęzyczną wersję fragmentu książki Williama Joyce’a. Wszyscy poradzili sobie świetnie, mimo nieobecności Martyny, która była ‚duszą’ całego przedsięwzięcia…

Latającewww.kizoa.com_collage

W bibliotece uczniowie mogli też na tablicy interaktywnej rozwiązywać quizy dotyczące zasad bezpiecznego korzystania z Internetu.    

Oba projekty prezentowali uczniowie klasy 6b.                                                                                                                            

Uczniowie 1b prezentują zasady Kodeksu 2.0

Pierwszaki pierwszakomprezentacja tabletowej lekcji. Klasa 1b wraz z wychowawczynią, panią Barbarą Mysłek, zaprosiła pozostałe pierwsze klasy, aby pokazać koleżankom i kolegom, jak uczą się korzystając z tabletów. Pokazali też wystawę ilustrowanych zasad szkolnego Kodeksu 2.0 oraz książeczkę o zwierzętach, którą stworzyli razem po wizycie w wirtualnej bibliotece dla dzieci.

1b www.kizoa.com_collage_2015-03-15_09-54-17

Quizowanie – kodowanie to propozycja uczniów klas 5 i 6 przygotowana wraz z nauczycielką informatyki, panią Ewą Matysiuk. Zadania przygotowali za pomocą generatora kodów (kody QR). Szyfry należało zdekodować i odpowiedzieć na nie. Chętni do zabawy w kodowanie korzystali z komputerów stacjonarnych, tabletów i telefonów.

KODYwww.kizoa.com_collage

Przyroda z TIK „Drzewa wokół nas” Klasa 4 przygotowała pod czujnym okiem pani Jolanty Galant-Nazar wspaniały ‘tor’ badawczy – można tu było na modelach dokonać pomiarów drzew, za pomocą tabel dokonać obliczeń ich wieku, zobaczyć ‘plaster’ wycięty z pnia drzewa i obliczyć wiek obserwując słoje. Uczniowie przygotowali również imponującą wystawę książek pomagających w rozpoznawaniu gatunków drzew oraz niesamowite okazy porostów – żywych okazów i fotografii oraz informacji o nich.

PRZYRODAwww.kizoa.com_collage

Plastyka z TIK – klasa 6a inspirowana przez wychowawczynię i nauczycielkę plastyki, panią Joannę Ligęzę przygotowała wspaniałe atrakcje –projekcję nakręconego przez uczniów teledysku „Happy” na zmianę z filmem z uczniowskich zmagań kulinarnych „Klasowy Masterchef”. Na kilku laptopach można było projektować „Baśniowe emotikony” lub w roli detektywa Horacego poszukiwać słynnych dzieł sztuki. Za perfekcyjne wykonanie zadań można było otrzymać pyszne ciastko ze specjalnej konkursowej puszki.

PLASTYKAwww.kizoa.com_collage

Religia z TIK – klasa 4 i 5 przygotowały prezentacje pokazujące, jak wraz z s. Elżbietą Korbaś podczas odwróconych lekcji poszukiwali znaczeń ukrytych w tekście Ewangelii wg św. Jana i sposoby ich graficznego wyrazu. Zwiedzający mogli podziwiać mapę z zegarami pokazującymi czas i miejsca, o których wspomina Ewangelia. Uczniowie wraz s. Elżbietą wyjaśniali znaczenie tych fragmentów. Przygotowali również dla zwiedzających wystawę „Ziemia Święta – ojczyzna Jezusa”.

RELIGIA.www.kizoa.com_collage

Wkrótce reszta zdjęć :)

Kodeksowe zasady na Targach…

Podczas targów zaprosimy uczniów do nauki i zabawy… Bawić będziemy się rozwiązując zagadki, quizy i grając w gry przygotowane przez uczniów… Ale wykorzystamy też gotowe propozycje – np. te, dotyczące zasad bezpieczeństwa w Sieci znalezione na portalu LearningApps:

Quiz „Bezpieczny Internet” przygotowany przez sp1bol:

Wykreślanka „Zagrożenia”, również autorstwa sp1bol:

„Bezpieczny Internet” – Wyścigi konne (możesz zagrać z komputerem lub innym graczem) – gra przygotowana przez Mirosławę Żołnę:

Akcja Czytamy II – czyli plakatowy zawrót głowy :)

Plakatowy szał promowania czytania! Kolejna świetna akcja! 

Przy okazji zachęcona przez autorki pomysłu, testuję nowe narzędzia… Tym razem sprawdzałam aplikacje polecane na portalu Edukator. Oto efekty…

  • ‚Zawieszki na drzwi’ zrobione przy pomocy TinyTags

tinytags (3)tinytagstinytags (5)

  • Plakaty z tłem stworzonym za pomocą zabawnego narzędzia Bomomo
Plakat Czytanie 2 bomomo-1526

Plakat biblioteczny. Praca własna – aplikacja bomomo.com

Plakat Czytanie1bomomo-414

Plakat. Praca własna. Aplikacja bomomo.com

 

 

 

 

 

 

signbot

easystreet

 

 

roflbot

Praca własna. Fot. z aplikacji http://wigflip.com/roflbot/

 

 

 

 

 

 

 

lUBIMY CZYTANIE

Lubimy czytanie. Praca własna. Aplikacja ABCya!

 

 

  • „Lubimy czytanie” – plakat zrobiony przy pomocy aplikacji do malowania i rysowania dla dzieci   abcya  . Niestety, edytor tekstu nie ma polskich czcionek.

 

 

  • Plakat „Czytanie jest podróżą” – wykonany z pomocą aplikacji Posterini.com 
posterinimontage-393238218886 (1)

Czytanie jest podróżą. Praca własna – aplikacja Posterini.com

http---www.pixteller.com-pdata-t-l-57225

Praca własna. Aplikacja Pixteller.com/

„Gdynia w kalejdoskopie historii”

Plakat Gdynia w kalejdoskopie

W czwartek, 29 stycznia o 17.00 Franciszkańskie Centrum Kultury w Gdyni rozbrzmiewało muzyką i śpiewem. Mieszkańcy Wzgórza św. Maksymiliana (i nie tylko) mogli obejrzeć niezwykłe widowisko przygotowane przez uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 23 przy udziale i współpracy Gimnazjum nr 1, Gimnazjum nr 7, Zespołu Szkół Katolickich i X Liceum Ogólnokształcącego i Technikum Transportowego w Gdyni. Niezapomniany był występ kaszubskiego chóru „Morzanie” w przepięknych barwnych strojach. Inicjatorami i organizatorami przedsięwzięcia była Rada Dzielnicy oraz Szkoła Podstawowa nr 23 w Gdyni…

morzanie_n

Chór kaszubski „Morzanie”. Zdjęcie opublikowane za zgodą kierownictwa chóru.

Spektakl „Gdynia w kalejdoskopie historii” zabrał widzów i wykonawców w fascynującą podróż aż do początków miasta, budowy portu, pozwolił odnaleźć smak lata, plaży i atmosfery radości i tańca lat 20. i 50., wybrzmiał tragiczną nutą czas okupacji i robotniczych, krwawo stłumionych, protestów grudnia 1970 roku, przypomniał legendę morską Gdyni – „miasta z morza i marzeń”…  

Film nie oddaje w pełni urody przedstawienia, ale serdecznie zapraszam do obejrzenia :)

YouTube Preview Image

Lekcja kleksometrii

Zapomniany przez uczniów atrament pomógł nam stworzyć te piękne prace…

kleksometria

Na lekcji matematyki omawiając temat: Figury przystające, uczniowie 5a  realizowali kilka zagadnień jednocześnie: lustrzane odbicia, oś symetrii i oczywiście figury przystające. Kiedyś w pamiętnej Akademii Pana Kleksa była lekcja kleksografii, to nasze geometryczne zajęcia nazwijmy kleksometrią.

kleksometria2

kleksometria3

 

 

 

Nauczanie indywidualne ujawnia czasem ukryte talenty uczniów. Ten precyzyjnie wykonany piesek powstał podczas zajęć plastyki,  a jego twórcą jest nasz Bartolini.

klekso piesek2klekso piesek

Dinozaury i Szalone Labibliotorium. Biblioteka – miejsce do odkrywania…

Na koniec Tygodnia Odkrywania fajerwerki!!…

kamienie dino

We wtorek…  zaczęliśmy od samego rana.. Dzieci czekające w świetlicy na rozpoczęcie zajęć odwiedziły bibliotekę, by kontynuować podróż w głąb historii Ziemi. Naszym wehikułem czasu ponownie był program edukacyjny „Gdy kamienie były żywe”... Tym razem kompletowaliśmy szkielety dinozaurów i rekonstruowaliśmy wygasłe wulkany.

W środę … w bibliotece zgromadziło się dwadzieścioro badaczy, aby eksperymentalnie poznawać otaczający świat.

SZALONE LABIBLIOTORIUM otworzyło podwoje!!