Robiąc projekt „Wirtualny spacer po szkole” jednak lepszy okazał się program Power Point. W Prezi niema opcji hiperłączy dlatego nie mogłem zrobić tam prezentacji takiej jakiej chciałem. Szkoda, że tak jest, bo w Prezi mógł bym zrobić bardzo ciekawą prezentację ale bez hiperłączy nic innego nie zrobie. Pozdrawiam Darek98

Praca nad projektem

11 maja 2011

Aktualnie zajmuję się projektem „Wirtualny spacer po szkole” Razem z koleżankami zrobiliśmy zdjęcia i filmy, teraz zabieramy sie za robienie prezentacji. Obecnie uczę się korzystania z programu do robienia prezentacji Prezi.Zrobiłem już jedną prezentację na temat „Wystąpienia publiczne”. Dostalem za nią sześć. W ramach projektu musimy teraz wstawić zdjęcia w prezentację.

Najbardziej cieszę się, że nauczyłem się korzystać z Prezi. Zajęło mi to 3 dni. Program ten jest dużo lepszy od PowerPointa. Ma dużo więcej opcji np. można w nim zrobić bardzo estetyczną  mapę myśli, wstawiać filmy bezpośrednio z Youtube. Na bardzo dużym obszarze można zrobić kilkanaście prezentacji w tej jednej. Gorąco Wam polecam Prezi.
http://prezi.com/

Święto Szkoły

8 marca 2011

Święto Szkoły

Dnia 25 lutego w naszej szkole odbyło się Święto Szkoły. Z tej okazji nie było lekcji. O godzinie 8:15  zebraliśmy się w sali 29, aby się przebrać i przygotować do zawodów. Główną nagrodą było pójście do McDonalda i puchar „Super klasy”.

Na początku w sali gimnastycznej wysłuchaliśmy przemówienia pani dyrektor. Pierwsza konkurencja polegała na przedstawieniu swoich nakryć głowy i zaprezentowaniu okrzyków. Nasza klasa miała okrzyk: „Banan, w cieście banan! Jestem ciekaw kto za to wszystko zapłaci. Jak to kto? Telefon !!! Nie, VIc mistrzem jest! Bez endu bez endu bez endu bez endu!”. Dla mnie ten okrzyk był kompromitujący.

Następna konkurencja była sportowa, polegała  na biegu slalomem z piłką koszykową. W tej konkurencji poszło nam dosyć dobrze i dostaliśmy trzy punkty. Kolejna konkurencja polegała na ułożeniu puzzli w jak najkrótszym czasie. Zajęliśmy trzecie miejsce i dostaliśmy dwa punkty. W czwartej konkurencji trzeba było biec slalomem z piłeczka pingpongową położoną na łyżeczce. Dla utrudnienia łyżeczkę trzeba było trzymać w ustach . Zawody były bardzo trudne i wymagały dużej koncentracji. Zajęliśmy ostatnie miejsce. Z kolei przeszliśmy do pytań o Koperniku. Zdobyliśmy maksymalną liczbę punktów. Kolejne zadanie polegało na ułożeniu jak największej wieżyczki z pudełek po zapałkach w ciągu jednej minuty. Następnie współzawodniczyliśmy z innymi klasami w konkursie karaoke. Śpiewaliśmy „Hej Sokoły”. Występ, według, nas wypadł bardzo dobrze, ale dostaliśmy tylko dwa punkty na cztery. Kolejne zawody sportowe polegały na rzuceniu woreczkiem z grochem do miski, a następnie trzeba było slalomem poprowadzić piłeczkę kijem hokejowym. Bardzo się cieszyliśmy, ponieważ zdobyliśmy pierwsze miejsce.

Na zakończenie pani dyrektor rozdała lizaki wszystkim uczniom. Zajęliśmy ostatnie miejsce, ale nie smuciliśmy się, ani nie kłóciliśmy, bo najważniejsza jest dobra zabawa, a nie wygrana. Zawody te uważam za udane. Moim zdaniem, wszyscy się dobrze bawili.

Tekst napisany przeze mnie !!

Jeśli się podobało proszę o komentarze!!

Jak korzystać z Wikipedii – poradnik

  • Nie wierz we wszystko co znajdziesz w Internecie.
  • Na przykład wpisując w wyszukiwarce „latający holender” pokaże się ponad milion stron w Internecie. Znajdziesz bardzo przekonywujące fotomontaże i inne grafiki.
  • Sprawdzaj źródła
  • Tekst bez źródeł jest podejrzany, a są takie w Wikipedii.
    Źródła do artykułu zamieszczonego w Wikipedii znajdziesz zawsze w tym samym miejscu – na dole, pod tekstem. Są tam przypisy oraz bibliografia. Sprawdź, czy podane źródła istnieją


Nawet jeśli nie masz dostępu do podanych źródeł, zazwyczaj można stwierdzić w Internecie, czy faktycznie istnieją .

  • Zajrzyj do innej wersji językowej
    Cenne są Wikipedie angielska (3,5 mln haseł) i niemiecka. Ze względu na duży rozmiar i uznaną, wysoką jakość tekstów. Wystarczy więc obok hasła, które aktualnie czytamy w polskiej Wikipedii, kliknąć inny język i analizować to samo hasło w innej wersji.
  • Zwróć uwagę na oznaczenia jakościowe artykułu
    Te oznaczenia pochodzą od redaktorów Wikipedii.
    „Wersja przejrzana” – Nie oznacza bezbłędnego, a artykuł skontrolowany przez redaktora pod względem i ewentualnych wandalizmów (np. wprowadzania fałszywej treści).
    „Dobry artykuł” – jak sama nazwa wskazuje, został uznany przez autorów za napisany dobrze, zgodnie z zasadami i wyczerpująco. Obecnie ok. 1 proc. Artykułów. (kilkaset)
  • „Artykuł na medal” – wzorcowy. Nieco więcej, niż 0,5 proc artykułów

  • Porównaj informację przynajmniej z jednym niezależnym źródłem
    Mogą to być książki autorów niewymienionych w tekście czy też w ostateczności inne strony internetowe – trzeba je jednak traktować ze szczególną ostrożnością – zdarza się ten sam tekst umieszczony w różnych miejscach.
  • Zastosuj „test Google’a”
    Jeśli napotkałeś informację, która wydaje ci się niezwykła zmyślona – na przykład osoba, czy całkiem nowe zjawisko – poszukaj informacji o niej w kilku popularnych wyszukiwarkach internetowych np. Google  Jeżeli jedynym źródłem informacji okazuje się strona Wikipedii, istnieje prawdopodobieństwo, że masz do czynienia z oszustwem.
  • Sprawdź historię artykułu
    Jeśli tekst ma wielu autorów i podlegał znaczącej edycji, można ostrożnie założyć, że jest wiarygodny tylko względnie.

źródła:

http://www.ceo.org.pl/portal/b_gpe_materialy_pomocnicze_doc?docId=58277

http://edukacja.gazeta.pl/edukacja/1,101865,8432618,Dziesiec_rad_jak_sie_poslugiwac_Wikipedia.html

oprac. Aleksandra Pezda

Radzi Paweł Jochym, fizyk jądrowy, twórca pierwszego hasła polskojęzycznej Wikipedii

DZIĘKUJE

JAK SIĘ PODOBAŁO PROSZĘ O KOMENTARZE !!!!!!!!! :p

Podaje ciekawe linki dotyczące lektury „Dynastia Miziołków”

opinie o książce :

http://cokupic.pl/produkt/Dynastia-Miziolkow

http://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=12239

http://www.webook.pl/b-2126,Dynastia_miziolkow.html

gdzie kupić książkę :

http://alejka.pl/s/Dynastia+Mizio%B3k%F3w+Joanna+Olech.html

http://merlin.pl/Dynastia-Miziolkow_Joanna-Olech/browse/product/1,650861.html#fullinfo

http://allegro.pl/listing.php/search?string=Dynastia+Mizio%C5%82k%C3%B3w&category=0

do słuchania :

http://chomikuj.pl/darek.0071 wchodzicie w folder  ”darek.0071″

streszczenie :

http://www.bryk.pl/lektury/joanna_olech/dynastia_mizio%C5%82k%C3%B3w.streszczenie_kr%C3%B3tkie.html

Quiz

http://www.funtest.pl/test/miziolek/

Ciekawe linki !!!

16 stycznia 2011

Podaję przydatne strony dotyczące BEZPIECZEŃSTWA W INTERNECIE :

http://www.upc.pl/internet/bezpieczenstwo-w-sieci/

http://www.dzieckowsieci.pl/

http://www.hackers.com.pl/

http://www.sieciaki.pl/

http://www.naszedzieciwsieci.org/

http://www.uratujdziecko.com.pl/

http://www.chrondziecko.pl/

http://www.opiekun.pl/

http://www.bezpiecznyinternet.org/

http://www.interpatrol.pl/

i ciekawe artykuły :

http://biznes.interia.pl/news/myspace-facebook-nk-i-inni-strach-sie-bac,1577306

http://nt.interia.pl/news/jak-byc-bezpiecznym-w-internecie,1436019,

http://nt.interia.pl/news/najwieksze-niebezpieczenstwa-internetu,1382910,

http://di.com.pl/porady/25206,0,20_wskazowek_jak_bezpiecznie_korzystac_z_internetu.html

http://nk.pl/bezpieczenstwo/giodo/wskazowki

http://technowinki.onet.pl/wiadomosci/facebook-udostepnia-tworcom-aplikacji-nasze-adresy,1,4112305,artykul.html

http://www.trochetechniki.pl/Jak-zapobiec-upokorzeniu-na-Facebooku,t,3543.html



W Internecie ‘’siedzisz’’ wiecznie?
Z Sieciakami jest bezpiecznie!
Proszę, zapoznaj się z tą stroną,
sieciaki.pl – Twoją ochroną.
Dowiesz się komu wierzyć, a komu nie.
Poznasz też Sieciuchy, uważaj na nie.
Jeśli lubisz gierki i przygody,
zasmakuj bezpiecznej osłody.
Na tej stronie wszystko znajdziesz,
na pewno się w necie odnajdziesz.

Czaku$

Jeśli wam się spodobał wiersz komentujcie!!!

Mój list – wyróżnienie

18 grudnia 2010

Bardzo, się cieszę, że mój blog i list zostały wyróżnione spośród wielu w programie Szkoły z klasą 2.0. :)
Dziękuję za dotychczasowe komentarze i proszę o jeszcze.
Teraz postaram się jeszcze bardziej.

http://blogiceo.nq.pl/szkola2zero/

Inowrocław, dnia 28.11.2010 r.

Cześć Waldku!

Na początku tego listu chcę Cię serdecznie pozdrowić. Minęły trzy tygodnie od naszego ostatniego spotkania. Chciałbym podzielić się z Tobą dobrą wiadomością. Rodzice w końcu zgodzili się na podłączenie Internetu w domu. Cieszy mnie bardzo ten fakt, ponieważ będziemy mogli pisać do siebie e-maile i rozmawiać za pomocą komunikatora Skype.

Jak wiesz, Internet to światowa sieć komputerowa łącząca wszystkie

komputery na całym świecie. Używa się go do wielu celów. Dla mnie najważniejsze jest to, że mogę z Tobą pisać lub rozmawiać i to całkowicie za darmo. Korzystam bardzo często z różnych informacji, które znajdują się na

stronie Wikipedia i dzięki temu zawsze jestem przygotowany na lekcje.

Waldku, polecam Tobie gry on-lines, ale uważaj, bo niektóre gry są

bardzo brutalne i krwawe, mogą też źle wpłynąć na Ciebie. Sam tego doświadczyłem, gdy po takiej grze miałem koszmary nocne.

Przeglądając strony w Internecie, można natknąć się na takie, które są przeznaczone tylko dla dorosłych. Miałem taki przypadek – gdy wpisałem w

wyszukiwarce nazwę gry, wyskoczyła mi strona z pornografią. Stronę tę, oczywiście, natychmiast zamknąłem.

Pamiętaj, że w Internecie nigdy nie wiesz, z kim piszesz albo rozmawiasz. Osoba ta może podszywać się pod Twojego kolegę lub koleżankę w złych celach. Przestrzegaj więc zasady ograniczonego zaufania.

Musisz także uważać na hakerów, którzy mogą wprowadzić wirusa do

Twojego komputera, dlatego konieczne jest zainstalowanie programu antywirusowego. Uchronisz w ten sposób swój komputer przed zepsuciem.

A wiesz, co jeszcze zauważyłem? Wyobraź sobie, że od czasu, gdy mam Internet, zaniedbałem kolegów z podwórka, w tym także Ciebie, ponieważ rzadko wychodziłem z domu. A teraz najgorsze – okazało się, że w ciągu miesiąca przytyłem trzy kilogramy. W związku z tym postanowiłem, że przed komputerem będę spędzał tylko jedną godzinę dziennie. Tobie radzę to samo.

Gorąco Cię pozdrawiam i oczekuję naszego spotkania.

Przy komputerze czy na powietrzu?

DARAS

Jeśli wam się podobało komentujcie!!!

Na godzinie wychowawczej obmyśliliśmy dwie propozycje, ktore mogłyby znaleźć się w kodeksie. Oto one:

  • Na godzinach wychowawczych nauczyciele rozmawiają z uczniami o bezpieczeństwie w sieci.
  • Uczniowie klas VI prowadzą pogadanki dla młodszych kolegów na temat bezpieczeństwa w sieci.

Niedługo pojawi się więcej wpisów!!! :)


css.php