Blog o Kodeksie 2.0 w mojej szkole.

3.Wytłumaczenie związkow frazeologicznych.

Hej :)

Wytłumaczenie związków frazeologicznych:

1.Syzyfowe Prace – robienie czegoś w nieskończoność i bezskutecznie

2.Koń Trojański – podstęp , fałszywy podarunek

3.Stajnie Augiasza – sprawa , rzecz zaniedbana , w brudach moralnych , którą trzeba doprowadzi do porządku           nadludzkim wysiłkiem

4.Puszka Pandory – przyczyna zmartwień i kłopotów

5.Pięta Achillesa – czuły punk , cecha u człowieka , słaba strona

6.Olimpijski Spokój – powaga , harmonia , nawet w najgorszej sytuacjii

7.Róg Obfitości – bogactwo

8.Męki Tantala – pożądać rzecz , która znajduje się blisko , na widoku , a jednak jest niedostępny

9.Koszula Dejaniry – działanie w dobrej wierze ,  lecz przynoszące fatalne skutki

10.Nić Ariadny  – pomoc ,  coś , co pozwala wyjść z trudnej sytuacji

2.Filmiki ze scenami mitologicznymi.

Cześć :)

Zamieszczę teraz filmiki ze scenkami z mitologii.Chętni mogą je obejrzeć.Filmiki może nie są idealne ale robili je uczniowie z podstawówki i starali się jak mogli…

https://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=szkola2.rejbb&target=ALBUM&id=5572311836696020769&locked=true&authkey=Gv1sRgCNKQ0ITO6bySngE&invite=CKD60roI&feat=email

1.Odpowiedzi na pytania mitologiczne.

Cześć :)

Pytania:

1.Czego dotyczą objaśnienia spotykane w standardowych mitach?

2.O czym może świadczyć fakt , że objaśnienia takie powstały w różnych częściach świata i dotyczą różnych ludów?

3.Jak w mitycznych opowieściach określa się czas zdarzeń?

4.Czym odznaczają się miejsca , w których dzieją się opowiadane zdarzenia?

5.Jacy bohaterowie występują w takich historiach?

6.Czego dotyczą podobieństwa , a czego różnice między odpowiedziami różnych ludów na takie same pytania?

7.O czym może świadczy fakt , że historie te przetrwały do dziś?

8.O czym może świadczyć fakt , że różni twórcy ciągle na  nowo przywołują dziś bohaterów zdarzenia ze starodawnych ‚    mitów?

Odpowiedzi:

1.Objaśnienia , treści mitów dotyczą odpowiedzi na pytania które Grecy zadawali sobie w czasach starożytnych.Skąd się wziął człowiek jak powstał świat…

2.Może o tym świadczyć, iż ludy różnych stron świata zadawali sobie pytanie takiej jak Grecy i w ten sposób tworzyli własne mity np. Germanie.

3. Czas nieokreślony (brak dat), czasy starożytne (p.n.e.). Dlatego wymowa moralna jest aktualna w każdym czasie.

4. miejsca niektóre są prawdziwe np. Ateny, Kreta, a inne fikcyjne. Niektóre miejsca są tylko wymienione z nazywa, a inne szczegółowo opisane.

5. Bohaterowie są fikcyjni. Można ich podzielić na bogów olimpijskich, ziemskich, herosów, zwykłych ludzi.

6. Podobieństwa: chaos i ciemność było najpierw. Różnice: W mitologii było dużo bogów, a w Biblii tylko jeden. W mitach Ziemia i Niebo miały charakter boski, a w Biblii była to tylko przyroda. W mitach bogowie walczą ze sobą, mają wady i łamią zasady moralne, a w Biblii Bóg jest miłością.

7. Historie te przetrwały do dziś, ponieważ nauki moralne, symbole np. Ikara sm. marzyciela są aktualne w każdym czasie.

8. Pisarze i twórcy filmów wiedzą sięgają po tematy lub po postacie z mitów, ponieważ te historie są cały czas fascynujące, stawiają cały czas nowe pytania dotyczące zasad moralnych postaw w życiu.

Sprawozdanie z 3 zadania TIK.

Cześć :)

Ostatnio na kółku dziennikarskim opracowaliśmy mitologię.Mieliśmy za zadanie wytłumaczyć związki frazeologiczne,odpowiedzieć na kilka pytań z mitologii,nagrać filmiki ze scenkami mitologicznymi. Porozumiewaliśmy się z nauczycielką przez maile. Niedlugo zamieszczę nasze postępy w pracy.

Debata o Kodeksie 2.0

Cześć ;)

We wtorek w naszej szkole odbyła sie debata na temat Kodeksu 2.0.Uczestniczyły w tym osoby z Samorządu Szkolnego i ochotnicy.Wszyscy zostali podzieleni na kilka grup,które dostały pytania na temat Kodeksu 2.0. Uczniowie mieli czas,by odpowiedzieć na te pytania.Następnie wszystkie opowiedzi zostały przedstawione. Wszystko było po to abyśmy mogli zmienić swoją szkołę na lepszą.