Trzecie wyzwanie za 6e

Już koniec roku, ale warto przekazać innym jak klasa 6e w ostatnich tygodniach tego roku szkolnego realizowała ostatnie z wyzwań projektu edukacyjnego Wartość dodana. Temat wybranego wyzwania to:
Zmniejszcie ilość spożywanego cukru.
Szóstoklasiści przez trzy dni spisywali wszystkie swoje codzienne posiłki, przekąski i napoje, po to, by na lekcji matematyki wykorzystać te dane i uzupełnić o wskaźniki mówiące o zawartości cukru w tym to zjedli. Wyniki były zatrważające. Obliczona ilość cukru w zjedzonych produktach była wielokrotnie większa od zalecanych norm. Trudne zadanie stanęło przed każdym, kto postanowił zmienić swoje nawyki żywieniowe.
Z czego najczęściej rezygnowali:
- ograniczyli ilość łyżeczek cukru do herbaty lub kawy zbożowej o 1, 2 łyżeczki (20-40 kcal);
- zrezygnowali z picia lub ograniczyli ilość wypijanej coca-coli ( 1 szklanka to 9g cukru około 8-9 łyżeczek);
- z przekąsek w postaci słodkich batoników ( 1 batonik od 20 do 48 g cukru czyli od 18 do 45 łyżeczek cukru).
Podczas realizacji wyzwania utrwalali wiedzę i umiejętności matematyczne dotyczące obliczeń procentowych, miar i jednostek wagi. Ćwiczyli pamięciowe i pisemne rachunki na liczbach naturalnych, a przede wszystkim wnioskowali i to nie tylko o zagadnieniach matematycznych, ale przede wszystkim o skutkach nadmiernego spożywania cukru i efektach jego ograniczenia.
Sprawdzając na ile udało się zrealizować plany ograniczenia cukru w spożywanych produktach z przyjemnością słuchałam:

„Piję gorzką kawę”, „Ograniczyłam ilość łyżeczek cukru w herbacie”, „Zamieniłem coca-colę na wodę, na razie gazowaną”, „Staram się zjadać mniej słodkich przekąsek”.
Najważniejsze, że zrozumieli, jak wielkie spustoszenie w organizmie człowieka robi nadmierne spożywanie cukru i, że obiecali czytać etykiety kupowanych produktów by unikać, m.in. syropu glukozowo-fruktozowego.

NIE  dla cukru !
cukierki

Posted in Bez kategorii, Szkolne życie | Leave a comment

Matematyczne zmagania w naszej SP nr1 w Drawsku Pom.

Dnia 30.05.2019 r. odbyły się w naszej szkole dwa konkursy matematyczne:
I- to Gminny Konkurs Matematyczny dla czwartoklasistów z gminy Drawsko Pom. Po rozwiązaniu przez 3 osobowe drużyny wielu zadań, w tym krzyżówek, wykreślanek, itp. komisja konkursowa wyłoniła zwycięzców:

I miejsce – SP w Ostrowicach
(Kornelia Duda,  Natalia Jasińska, Filip Waszczyk)

II miejsce – SP nr 1 w Drawsku Pom.
(Natalia Daciów- Grabicka, Hubert Chalaba, Jakub Głowacki,
Maja Wróbel, Wojciech Wróblewski, Aleksander Boniecki)

III miejsce – SP nr 2 w Drawsku Pom.
(Grabowski Piotr, Pasternak Leon, Zębała Filip, Krenz Sandra,
Piekarzewicz Kacper, Szpadziński Maksymilian)

II- to konkurs o nazwie „1 z 10″ dla klas 8 z powiatu drawskiego. Po eliminacjach i dogrywce zwycięzcami zostali:

I miejsce – Oliwia Nowak
( SP im. Kornela Makuszyńskiego w Kaliszu Pom.)

II miejsce – Szymon Kiszko
(SP nr 1 im. mjra Henryka Sucharskiego w Drawsku Pom.)

III miejsce –Tymoteusz Skowron
(SP w Czaplinku)

IV miejsce – Julia Michalska
(SP im. 2 Warszawskiej  Dywizji Piechoty Jana Henryka Dąbrowskiego w Wierzchowie)

Wszystkim zwycięzcom, wyróżnionym i narodzonym gratulujemy i życzymy sukcesów w dalszych zmaganiach z królową nauk.

Podziękowania dla nauczycieli, opiekunów młodych matematyków oraz dla nauczycieli matematyki z SP 1 w Drawsku Pom. za wspólne zorganizowanie wspaniałej imprezy edukacyjnej -   Mariola Grzybowska, szkolny koordynator konkursów matematycznych.

drużyna -z-sp-2-Dr 1-z-10 10-najlepszych-8-klasistówAutorka zdjęć: M.G.

Posted in Bez kategorii, Szkolne życie | Leave a comment

Program „Wartość dodana”

W tym roku szkolnym przystąpiłam do programu Wartość dodana, który realizuję razem z moją klasą- VI e. „Celem programu jest wsparcie nauczycieli w nowoczesnym, niestandardowym i przede wszystkim ciekawym nauczaniu matematyki, ale także celem jest zmiana podejścia uczniów do matematyki poprzez pokazanie jej praktycznego zastosowania w codziennym  życiu oraz popularyzacja metody pogłębionego planowania design thinking.” /frag. Regulaminu Programu Edukacyjnego Wartość dodana/
Przed nami jeszcze dwa wyzwania matematyczne do realizacji. A właściwie jedno. Pierwsze wyzwanie, które zrealizowaliśmy to stworzenie wymarzonej sali lekcyjnej. Realizując je skupiliśmy się przede wszystkim na pogłębionej analizie potrzeb uczniowskich i możliwości. Uczniowie wybrali najciekawszy, ich zdaniem, sposób dotyczący układu ławeczek w sali lekcyjnej. Jak narazie odpowiada on na potrzeby VIe i nie tylko, bo zadowolenie wyrazili także inni uczniowie.
Drugie wyzwanie to zwiększenie aktywności fizycznej klasy. Realizując kolejne etapy wyzwania metodą design thinking uczniowie przekonują się do tego, że matematyka towarzyszy nam w codziennym życiu, że tak naprawdę przydaje się każdego dnia, bo „Maths is everywhere” (Matematyka jest wszędzie). To wyzwanie już za nami, zostało nam jeszcze zweryfikowanie przyjętych założeń i zamieszczenie tutaj informacji oraz zdjęć.
Kilka zdjęć z zajęć dotyczących I wyzwania poniżej:
zdj-1-grupa-stolik zdj-2-mierzenie-L-B
Autorka zdjęć: M.Grzybowska

Posted in Bez kategorii, Szkolne życie | Leave a comment

Konstytucja 3 Maja na godzinach wychowawczych

W czasie poniedziałkowych  godzin wychowawczych (29.04.2019) w klasach 5a, 5f, 6a, 6b, 6c, 6e i 7b przeprowadzono pogadanki, wyświetlono prezentacje i filmiki dotyczące ważnego wydarzenia z historii Polski – rozmawiano o Konstytucji 3 Maja. Wychowawcy przypomnieli uczniom i wspólnie rozmawiali o Święcie Narodowym Trzeciego Maja – polskim święcie państwowym obchodzonym 3 maja w rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja (1791),  ustanowionym w 1919 i ponownie w 1990 roku.
To ważne dla Polaków wydarzenie z 1791 roku, uwiecznił jeden z największych polskich artystów – Jan Matejko na obrazie, na którym widać historyczne miejsce uchwalenia Konstytucji i najwybitniejszych przedstawicieli narodu polskiego zaangażowanych w powstanie istotnej ustawy.
Matejko-konstytucja3majaUczniowie klasy 6e mieli także możliwość wysłuchania i zaśpiewania utworu powstałego z okazji uchwalenia Konstytucji  3 Maja. Słowa i melodia „Mazurka Trzeciego Maja” pozostaną w pamięci młodych Polaków i będą im towarzyszyć  w czasie tegorocznego święta.

Posted in Bez kategorii, Szkolne życie | Leave a comment

Nauczyciel i jego praca

Zachęcam uczniów, rodziców i innych nauczycieli do rozwiązania zamieszczonej tu krzyżówki, która przynajmniej w części przybliży trud nauczycielskiego zawodu, dla wielu nauczycieli (nawet dla tych strajkujących) – zawodu z pasją, mimo że tak  nisko opłacanego.

 

Posted in Bez kategorii, Szkolne życie | Leave a comment

Międzynarodowy Konkurs Matematyczny „KANGUR 2019

Dwa dni przed konkursem przypominały nam o nim plakaty porozwieszane w różnych częściach szkoły.
kangur-plakat-2 kangur-plakat-4Dzisiaj jest już po konkursie. Za nam zmagania z kangurowymi zestawami zadań konkursowych w różnych kategoriach. Z naszej szkoły do konkursu przystąpiło:

  • 25 uczniów z klas II – kategoria Żaczek
  • 12 uczniów z klas III-IV- kategoria Maluch
  • 17 uczniów z klas V-VI -kategoria Beniamin
  • 13 uczniów z klas VII-VIII – kategoria Kadet                                                                        Każdy uczestnik już  za sam  udział został nagrodzony dyplomem oraz układanką-breloczkiem. Na oficjalne wyniki musimy poczekać 5 tygodni. Przekonamy się, czy w tym roku znajdą się w naszej grupie wyróżnieni  lub zwycięzcy. konkurs-3-mg konkurs-7-kkj
  • konkurs-1Autorka zdjęć: M.Grzybowska
Posted in Bez kategorii, Szkolne życie | Leave a comment

Brawo KOSZYKARKI z SP nr1!

zdjęcie ze strony www szkoły

zdjęcie ze strony www szkoły

Radość na twarzach bohaterek spotkania i ich trenera p. Edwarda Mroza to smak zwycięstwa, które dziewczęta z naszej szkoły odniosły w Mistrzostwach Regionu w Minikoszykówce Dziewcząt w ramach Igrzysk Dzieci – w SP 5 w Stargardzie, dnia 11.03.2019. Sportowy sukces  w dobie wszechobecnego Internetu i życia ze smartfonem w ręce cieszy szczególnie, gdyż potwierdza , iż czas spędzony aktywnie na treningach kilka razy w tygodniu dostarcza dużo więcej. Zdrowy tryb życia  i radość z sukcesu to także lepsze samopoczucie, wiara w siebie i motywacja do pokonywania trudności, do lepszych wyników m.in. w nauce. Nasze dziewczęta reprezentowały jeden z czterech powiatów, powiat drawski, a zwyciężając w tych zawodach, z I miejsca awansowały do Półfinału Mistrzostw Województwa. Nasz zespół występował w składzie: Aleksandra Magiera, Dominika Tylka, Oliwia Kulpa, Anna Pabian, Wiktoria Kołodziejczyk (kpt.), Joanna Komorowska, Dominika Kozioł, Natalia Trojanek, Adela Skawińska i  Amelia Mularczyk.
B  R  A  W  O !      i           G R A T U L A C J E!

Posted in Bez kategorii, Szkolne życie | Leave a comment

Dobre maniery w grupie przedszkolnej

8 marca był okazją do okazywania szczególnego szacunku wszystkim Kobietom i kobietkom. W grupie 0c chłopcy w szarmancki sposób obdarowywali swoje koleżankami słodkościami. Z uśmiechem na ustach , w pozycji klęczacej wręczali upominek koleżance. Po twarzach jednych i drugich widać, że rycerskość wobec młodych dam wszystkim się podobała. Tak trzymać!

zdj. ze strony  www szkoły

zdj. ze strony www szkoły

Posted in Bez kategorii, Szkolne życie | Leave a comment

Dzień Języka Ojczystego

W ubiegłym tygodniu, 21 lutego, obchodziliśmy międzynarodowy dzień języka ojczystego. Jak się jednak okazuje, wielu z nas popełnia błędy językowe.

Pierwsze teksty w języku polskim były głównie tłumaczeniami fragmentów Pisma Św. czy psałterzy, no a później pojawił się Mikołaj Rej  i znane powiedzenie „Niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają”.
   Nie tak dawno czytałam artykuł, w którym poloniści zwracali uwagę na to, iż my Polacy nie dbamy o poprawność języka polskiego. Wielu z nas mówi w sposób niedbały i niewyraźny, wielu wypowiada zdania składające się z wulgaryzmów. Nie odmieniamy nazwisk  i  miesięcy, itd,itp.

W trosce o poprawność językową uczniów, Poloniści z naszej SP nr 1, przygotowali szereg ciekawych zadań, krzyżówek, kalamburowych frazeologizmów i zakodowanych  zadań, którymi na godzinach wychowawczych uczciliśmy obchody Dnia Języka Ojczystego. Dla uświetnienia tego wydarzenia obowiązywał w szkole strój w barwach narodowych.
Na zdjęciach widać uczniów z klasy VIe, którzy pracują w grupach nad zadaniami z j.polskiego.
DJO-4-gr-IVDJO-1-GRIIAutor zdjęć: M.G.

Posted in Bez kategorii, Szkolne życie | Leave a comment

Fonoholizm – nadużywanie smartfonów przez dzieci.

Dzisiaj polecam kolejny ciekawy artykuł, tym razem na temat nadużywania telefonów komórkowych przez dzieci (chociaż wszędzie widać, że nie tylko dzieci dotyczy już ten problem). Na portalu Librus  ( z dnia 07.02.2019) znalazłam rozważania na ww temat przedstawione przez dr Macieja Dębskiego.

(dr Maciej Dębski – to pracownik naukowy Uniwersytetu Gdańskiego, założyciel i lider Fundacji Dbam o Mój Z@sięg, socjolog problemów społecznych, edukator społeczny, ekspert w realizacji badań naukowych, ekspert Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Fundator i Prezes Fundacji Dbam o Mój Z@sięg, autor/współautor publikacji naukowych z zakresu problemów społecznych (bezdomność, przemoc w rodzinie, uzależnienia od substancji psychoaktywnych, uzależnienia behawioralne), autor/współautor dokumentów strategicznych, programów lokalnych, pomysłodawca ogólnopolskich badań z zakresu fonoholizmu i problemu cyberprzemocy zrealizowanych wśród 22 000 uczniów oraz 4 000 nauczycieli. W roku 2016 wdrożył pierwszy w Europie eksperyment społeczny odcięcia 100 osób na 72 godziny od wszelkich urządzeń elektronicznych (telefonów komórkowych, tabletów, Internetu, gier on-line playstation, telewizji), który zakończył się sukcesem badawczym.)
 
 

Warto zapoznać się z tym artykułem i zastanowić się nad problemem, który jak widać przybiera na sile i może w znaczący sposób odbić się na życiu i zdrowiu młodych ludzi. Zapraszam do lektury:
Trudno już dłużej ukrywać ten problem. Fonoholizm – problem patologicznego używania smartfona – realnie istnieje i stanowi poważne zagrożenie dla życia i zdrowia. Dotyczy ono nie tylko dzieci i młodzieży, ale również osób urodzonych w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku.

Czym jest fonoholizm

Pokolenie sieci, pokolenie szklanych ekranów, pokolenie always on – to tylko niektóre z określeń współczesnego pokolenia dzieci i młodzieży urodzonych po 1995 roku. To osoby przepływające między światem realnym i światem wirtualnym, w którym zaspokajają swoje dziecięce i młodzieńcze potrzeby, spędzają czas wolny, poszukują akceptacji i budują poczucie przynależności. Jednakże zbytnie zanurzenie w świat cyfrowy, bez odpowiedniego udziału bezpośrednich relacji tworzonych face to face, może przyczyniać się do nadużywania Internetu i cyfrowych urządzeń mobilnych. Siecioholizm, sieciozależność, cyberzależność, infoholizm, uzależnienie od Internetu, infozależność – to tylko niektóre z nazw obecnie funkcjonujących w specjalistycznej literaturze przedmiotu. W skrócie można powiedzieć, że uzależnienie od Internetu to zachowanie charakteryzujące się utratą kontroli nad korzystaniem z tego narzędzia. Tak rozumiane może prowadzić do społecznej izolacji oraz zaniedbywania różnych form aktywności społecznej, nauki, aktywnego wypoczynku, higieny osobistej oraz zdrowia.

Z racji powszechności używania cyfrowych urządzeń mobilnych, w niniejszym artykule w sposób szczególny pochylimy się nad nowym zjawiskiem, które dość wyraźnie zakorzeniło się w obiegowej opinii, budząc przy tym niemało kontrowersji. Fonoholizm – bo o tym zjawisku mowa – odnosi się do zaburzenia behawioralnego w postaci nałogowego używania telefonu komórkowego. Problem ten – potocznie nazywany uzależnieniem od smartfona – pozostaje doświadczeniem osób, które nie potrafią normalnie funkcjonować bez ciągłej obecności telefonu komórkowego. Urządzenie włączone jest 24 godziny na dobę, ciągle pozostaje w zasięgu ręki, zabierane jest wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Osoba nadużywająca smartfona – fonoholik – cały czas sprawdza, czy nie ma jakiegoś powiadomienia, a z różnych względów nie mogąc odebrać telefonu, czuje niepokój, rozdrażnienie, a nawet skłonna jest do agresji. Zdawać by się mogło, że problem fonoholizm zagraża jedynie dzieciom i młodzieży, jednakże w rzeczywistości dotykać może osób w różnym wieku.

Kiedy zaczynamy mieć problem

Kiedy zaczyna się fonoholizm? Na tak postawione pytanie trudno jest odpowiedzieć w sposób zdecydowany. Istnieją jednak co najmniej trzy grupy zachowań, które należy obserwować, by zdiagnozować problem. Są to widoczne zachowania użytkowników, odczucia psychiczne towarzyszące (nie)używaniu mediów cyfrowych oraz negatywne skutki z tym związane.

fonoholizm1_maly.jpg

Pobierz plakat tutaj.

Symptomy nadużywania telefonu komórkowego – ZACHOWANIE:

  • nierozstawanie się ze swoim telefonem,
  • ciągłe sprawdzane urządzenia i uruchamiane telefonu (np. częste sięganie po telefon, częste  używanie go, sprawdzanie, trzymanie w dłoni bądź blisko siebie, przed sobą),
  • przerywanie spotkań/rozmów w celu odebrania bądź nawiązania połączenia/ wiadomości,
  • wychodzenie z sali szkolnej w celu odebrania bądź nawiązania połączenia/ wiadomości,
  • częste robienie zdjęć typu selfie i dzielenie się nimi z innymi użytkownikami sieci,
  • korzystanie z urządzeń w miejscach i sytuacjach, w których nie powinno się tego robić (np. prowadzenie samochodu, przechodzenie przez jezdnię),
  • ukrywanie przed innymi (na przykład przed rodzicami) czynności związanych z używaniem smartfona,
  • realizacja czynności ze smartfonem w ręku.

Symptomy nadużywania telefonu komórkowego – PSYCHIKA

  • odczuwanie silnej potrzeby lub wręcz poczucia przymusu korzystania z telefonu,
  • ciągła gotowość na odpisanie na e-mail, sms,
  • odczuwanie niepokoju, rozdrażnienia, gorszego samopoczucia przy próbach przerwania/ograniczenia korzystania z Internetu, komputera,
  • wyraźna niezgoda i niezadowolenie z powodu ograniczenia możliwości korzystania z telefonu,
  • odczuwanie niepokoju, rozdrażnienia w sytuacjach zabronienia korzystania z telefonu komórkowego,
  • podkreślanie ważności wpływu bycia on-line na dziejące się wydarzenia,
  • wysokie poczucie bezpieczeństwa związane z byciem on-line,
  • przeżywanie strachu (lęku) z powodu niebycia w głównym nurcie informacji,
  • przeżywanie negatywnych emocji związanych z niemożnością połączenia się z Internetem (np. szukanie zasięgu za wszelką cenę).

Symptomy nadużywania telefonu komórkowego – NEGATYWNE SKUTKI

  • zaniedbywanie innych aktywności lub dotychczasowych zainteresowań na rzecz korzystania z telefonu,
  • wycofanie się z dotychczasowych relacji z innymi i zamykniecie się w świecie wirtualnym,
  • korzystanie z Internetu/urządzeń pomimo szkodliwych następstw (niewyspanie, nieodpowiednie i nieregularne żywienie, zaniedbany wygląd, niewywiązywanie się ze swoich szkolnych, zawodowych, rodzinnych obowiązków),
  • nadmierne rozproszenie i dekoncentracja np. na zajęciach lekcyjnych i poza nimi,
  • problem z właściwym gospodarowaniem własnym czasem wolnym,
  • częste nudzenie się i nic nie robienie, brak wyraźnej pasji w życiu, niski poziom angażowania się w sprawy szkolne,
  • niska aktywność ruchowa, brak spędzania czasu wolnego w sposób aktywny,
  • przejawianie tendencji do autoizolacji, pozostawanie na uboczu grupy,
  • ogólne przemęczenie organizmu, przeciążenie informacyjne.

Zjawisko, jakim jest fonoholizm, nie występuje na żadnej z międzynarodowych klasyfikacji zaburzeń psychicznych, przez co nie ma jasno zdefiniowanych kryteriów diagnostycznych. Na podstawie dostępnej literatury można powiedzieć, że objawami nadużywania smartfona pozostają:

  • tolerancja (potrzeba coraz dłuższego korzystania z telefonu komórkowego) przy jednoczesnym wyraźnym spadku satysfakcji osiąganej w konkretnej jednostce czasu,
  • objawy odstawienne (pobudzenia psychoruchowe, niepokój, lęk, obniżony nastój, obsesyjne myślenie o tym, co dzieje się w przestrzeni Internetu, fantazje i marzenia senne na temat smartfonów, celowe lub mimowolne poruszanie palcami w sposób charakterystyczny dla pisania na klawiaturze, korzystanie z urządzenia w celu uniknięcia przykrych objawów abstynencyjnych po odstawieniu Internetu),
  • utrata kontroli nad czasem używania telefonu komórkowego,
  • zakończone niepowodzeniem próby ograniczania lub zaprzestania korzystania ze smartfona,
  • poświęcanie dużej ilości czasu na wykonywanie czynności związanych ze smartfonem,
  • zmniejszanie lub rezygnowanie z dotychczas podejmowanych aktywności na rzecz korzystania ze smartfona,
  • korzystanie z telefonu komórkowego pomimo świadomości doświadczania trwałych bądź narastających problemów somatycznych, psychologicznych lub społecznych.

Dlaczego się uzależniamy

Pomimo niewątpliwych korzyści, jakich doświadczamy w związku z codziennym używaniem smartfonów podłączonych do Internetu, okazuje się, że możemy w bardzo prostu sposób utracić nad nim kontrolę. W roku 2016 w Gdyni Fundacja Dbam o Mój Z@sięg przeprowadziła eksperyment polegający na odłączeniu 103 młodych osób na 72 godziny od wszelkich urządzeń cyfrowych. Ochotnicy mieli w ciągu tygodnia znaleźć trzy następujące po sobie doby, w których nie mogli używać Internetu, tabletów, smartfonów, konsol do gier, radia, telewizji. W ciągu doby zwolniło się przeciętnie około 4 godzin czasu wolnego. Niestety część młodzieży oraz ich rodziców nie potrafiła w sposób kreatywny tego czasu zagospodarować. Badania eksperymentalne prowadzone wśród gdyńskiej młodzieży, jak również wywiady jakościowe prowadzone z uczestnikami eksperymentu oraz ich rodzicami rzuciły światło na czynniki, które miały decydujący wpływ na powodzenie naukowego przedsięwzięcia. Jakie czynniki wpływają na to, że dzieci i młodzież nadużywają korzystania z mediów cyfrowych? To opowieść na kolejny odcinek, ale już teraz można wskazać na kilka z nich:

  • niekontrolowana „inicjacja cyfrowa”,
  • nieograniczony dostęp do Internetu, w szczególności w urządzeniu mobilnym,
  • brak zasad korzystania z mediów cyfrowych,
  • nadaktywność na portalach społecznościowych,
  • nuda, brak pasji zainteresowań,
  • brak edukacji cyfrowej ze strony rodziców,
  • złe relacje z rodzicami.

Pomimo tego, że fonohlizm nie występuje na międzynarodowych klasyfikacjach chorób, trudno powiedzieć, że problemu realnie nie ma. Pamiętajmy jednak o tym, że jeśli dzieci i młodzież nadużywają smartfonów i innych cyfrowych dobrodziejstw, to jest to skutek konkretnych czynników. Pamiętajmy również o tym, że to nie media cyfrowe są złe. Złe lub dobre mogą być nasze nawyki w zakresie ich używania. Wysokie bądź niskie mogą być nasze cyfrowe kompetencje. Właściwe bądź niewłaściwe mogą być intencje, w jakich wykorzystujemy nowe technologie. I jeszcze jedna kwestia: to nie sam smartfon nas uzależnia, ale to, co on nam oferuje.

dr Maciej Dębski „

Posted in Bez kategorii, Szkolne życie | Leave a comment