Lekcja-27-03-2020

LEKCJA MATEMATYKI  kl-4a
27-03-2020

TEMAT: Porównywanie ułamków.

Cel lekcji:

- potrafię powiedzieć który ułamek jest większy, a który mniejszy , gdy będą miały jednakowe mianowniki lub jednakowe liczniki

I/ OMÓWIENIE PRACY DOMOWEJ- zad.6-plansza

zad-6a)      7 kwadransów to 1 [3/4] godziny  (to jeden i trzy czwarte godziny)

b)      100 minut to 1 [40/60] godziny (to jedna i czterdzieści sześćdziesiątych godziny)

DLACZEGO?  Gdyż   1 godz.= 60 min   w 100 min= 60 min + 40 min= 1 i 40/60 godz.

II/  Umiecie już porównywać liczby naturalne, a dzisiaj nauczymy się porównywać takie liczby, jakimi są  u ł a m k i .

Popatrzcie uważnie na planszę poniżej i  odpowiedzcie, która z zaznaczonych części figury jest większa?  Jaki znak byście wpisali w okienko?

rys-1A na tej planszy?
rys-2rys-2arys-3Teraz spójrzcie na kolejną planszę i też spróbujcie odpowiedzieć, która z zaznaczonych części figury jest większa?  Jaki znak byście wpisali w okienko na rys.I, a jaki na rys.II?

rys-4rys-4arys-5III/ Teraz nadszedł czas, abyśmy wykorzystali poznaną wiedzę w praktyce, wykonajcie
zad.1 str. 161 z podręcznika  (rys.poniżej). W zeszycie zapiszcie wszystkie przykłady bardzo starannie.

rys-6

IV/ A na koniec dzisiejszej lekcji praca z zeszytem ćwiczeń – ćw. 1, 2,3 str.62

ćw-1-62ćw-2-62ćw-3-62

NA  DZISIAJ TO  JUŻ  KONIEC  PRACY!

Nic mi nie odsyłaj. Wykonaj tylko wszystkie polecenia w zeszycie lub jak masz zeszyt ćwiczeń to tam. Sprawdzimy wszystko podczas następnej lekcji.

Mariola Grzybowska- nauczycielka matematyki
w SP nr 1 w Drawsku Pom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge