Lekcja-30-03-2020

LEKCJA –Godz.wychowawcza-kl-4a
30-03-2020

Temat: Uczucia.

Cele lekcji:

-  poznam całą paletę uczuć i ich charakterystykę

- potrafią określić, w jakich sytuacjach pojawiają się u mnie podstawowe uczucia

- mam świadomość sytuacyjnej i czasowej zmienności uczuć

 Co będziesz potrzebował do lekcji?

 - przygotuj sobie kartkę (np. kartkę ksero lub z bloku rysunkowego, ewentualnie
z zeszytu)  oraz   przybory do pisania

  Przebieg lekcji

I/ Przeczytajcie raz jeszcze temat lekcji :

Temat: U C Z U C I A

Co to są Waszym zdaniem  uczucia? Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie.

A teraz spójrzcie na planszę. Przeczytajcie uważnie wszystko, co tam jest zapisane.
plansza-1

II/ Weźcie kartkę i zapiszczcie na niej jakie znacie uczucia. Każdy teraz może  zapisać nazwę jakiegoś uczucia; starajcie się wymyślić jak najwięcej. (macie 5 minut)

 

III/Spójrzcie, tak mogłaby wyglądać nasza tablica w klasie, gdyby każdy do niej podszedł i zapisał nazwę jakiegoś uczucia, kliknijcie w napis:
Paleta uczuć

A tak przedstawiono uczucia na rysunkach w książce wydawnictwa Harmonia:
buzki

 

Jak widzicie lista uczuć jest długa i bardzo zróżnicowana. Jeżeli są na tej liście słowa, których nie rozumiesz to poszukaj ich wyjaśnienia w słowniku, encyklopedii, zapytaj rodzica.

IV/ Chciałabym teraz, żeby każdy z was napisał, w jakich sytuacjach odczuwa smutek, radość, złość i spokój.  Przygotowałam dla Was  kartę pracy do opisu takich sytuacji (kto nie może wydrukować, przerysowuje na kartkę – zdjęcie poniżej.

Macie tu wymienione w prostokątach nazwy tych czterech odczuć. Od każdego prostokąta rozchodzą się cztery strzałki – pomyślcie o czterech sytuacjach, w których pojawia się w Was wymienione uczucie. Mżecie siąść w dowolnym miejscu swojego pokoju tak, żeby nikt Wam nie przeszkadzał.

uczucia-zał-1V/ Praca samodzielna z kartą pracy  Moje uczucia (10-15 minut)

 VI/ Omówienie: Chciałabym teraz, żebyście opowiedzieli swoim rodzicom, w jakich sytuacjach odczuwacie smutek, radość, złość i spokój. Jeśli zdarzy się tak, że nie chcecie o jakiejś sytuacji mówić swoim najbliższym, to pomińcie ją. Możecie śmiało powiedzieć, że nie chcecie o czymś mówić.

VII/ Chętnych proszę o odpowiedź poprzez Wiadomości w Librusie już dzisiaj, pozostali mają czas na odpowiedź do 6 kwietnia 2020 r. – do godz.8.00

WSZYSCY ZACHOWAJCIE  KARTKI  Z TEJ LEKCJI (będą nam potrzebne w szkole, jak wrócimy do naszej klasy).

Opracowanie:
Wychowawca kl.4a – Mariola Grzybowska

 [źródła: platforma Scholaris –fragm. Scenariusza lekcji
Lista emocji i uczuć-praca psycholog Kingi Więckowskiej
Buźki-rys. z książki wyd. Harmonia]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge