Temat: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10,100,1000,…
Cel lekcji:
- potrafię wykonać mnożenie i dzielenie przez 10,100,1000,… na ułamkach dziesiętnych, używając metody przesuwania przecinka ( przy mnożeniu w prawo, a przy dzieleniu w lewo)
I/ Temat i cel przepisujemy do zeszytu.
II/ Mnożenie ułamków dziesiętnych – spójrz na planszę, porównaj ułamki w zapisie
Co się stało z przecinkiem w wyniku pomnożenia ułamka dziesiętnego przez 10 ? ……..
A co się stało z przecinkiem w wyniku pomnożenia ułamka dziesiętnego przez 100 ? ……..
A przez 1000 ? …..
Odpowiedz na te pytania.
SUPER! Jestem przekonana, że dostrzegłeś/aś zmiany i udzieliłeś/aś poprawnych odpowiedzi !
To spójrz na kolejną planszę i naucz się tych regułek:
III Teraz wykonaj i zapisz w zeszycie zad. 1/ 153 z podręcznika ( kto nie ma podręcznika, to poniżej zdjęcie zadania)
IV Dzielenie ułamków dziesiętnych – spójrz na planszę, porównaj ułamki w zapisie
Co się stało z przecinkiem w wyniku podzielenia ułamka dziesiętnego przez 10 ? ……..
A co się stało z przecinkiem w wyniku podzielenia ułamka dziesiętnego przez 100 ? ……..
A przez 1000 ? ….. (PAMIĘTASZ? Na końcu każdej liczby naturalnej można postawić przecinek, np. 357=357,0)
Odpowiedzi udzielone?
SUPER! Jestem przekonana, że dostrzegłeś/aś zmiany i udzieliłeś/aś poprawnych odpowiedzi!
To spójrz na kolejną planszę i naucz się teraz tych regułek:
V Teraz wykonaj i zapisz w zeszycie zad. 1/ 155 z podręcznika ( kto nie ma podręcznika, to poniżej zdjęcie zadania)
DZIĘKUJĘ ZA PRACĘ!
Na następną lekcję naucz się zasad, regułek dotyczących mnożenia i dzielenia ułamków dziesiętnych przez 10, 1000, 1000.
DLA CHĘTNYCH – Kto chce, może odesłać mi w pliku do zadania domowego tylko odpowiedzi do słupków d) z zad. 1/153 i d) z 1/155.
POZDRAWIAM, Mariola Grzybowska- nauczycielka matematyki