Książki internetowe!

 - by Zuzia

Nie dawno temu zaczęliśmy pracować na stronie https://storybird.com dzięki, której możemy sami stworzyć internetową książkę. Zachęcam do wypróbowania młodych pisarzy i nie tylko ! :D

Krok 1.:

Wchodzimy na tą stronę (link powyżej) i klikamy ikonkę z napisem „Sign up for Free” i wypełniamy formularze.

1. login 2. e-mail 3.hasło 4.wiek 5.płeć (male – męska , female –  żeńska) 6. Zatwierdzenie regulaminu!

Klikamy „Create Account”. Konta założone, teraz przejdźmy do tworzenia książki z obrazkami.

Krok 2.:

W lewym górnym rogu klikamy ikonę „You” i „Your Stuff”. Wybieramy tło i o czym ma być książka, pomysłów jest strasznie dużo!

blog

 

Klikamy „Use this Art” i „Picture Book”. I TWORZYMY KSIĄŻKĘ!

 

blogg

 

Po zakończeniu czynności pisania, klikamy na ikonkę „Menu” (w lewym dolnym rogu) i „Save & close”. Później możemy publikować nasze książki! Świetna zabawa, dziś na informatyce nasza klasa miała pierwszy raz zajęcia z tym programem. Bardzo nam się podobało :) .

Zaprogramuj coś swojego w scratch’u!

 - by Zuzia

Ostatnio w naszej szkole organizowany jest projekt podczas, którego korzystamy ze scretch’a. Dzięki niemu możemy zaprojektować np. SWOJĄ WŁASNĄ GRĘ!

Pobieranie scratcha jest bardzo proste. Wchodzimy na stronkę scratch.mit.edu/ i klikamy przycisk pomoc w górnej zakładce. Następnie po lewej stronie wyświetlonej karty klikamy na: Scratch 2 Offlinr Editor (Beta). Później ” Install now”. Gotowe.

Teraz zapoznajmy się z programem! :

 

 

To narazie na tyle. Więcej informacji i wskazówek w następnym wpisie!

Dziękujemy!

 - by Zuzia

Dziękujemy Wam bardzo za to, że ciągle z nami jesteście, komentujecie nasze wpisy, lajkujecie je.  I bardzo się cieszymy, że korzystacie z niektórych poleconych przez nas stron. Dzięki Wam zbobyliśmy już cztery odznaki: „Uczymy się z TIK”, „Aktywny komentator”, ”Tworzymy materiały edukacyjne” i nie dawno dostaliśmy odznakę „Blog z pasją”. Nie długo nasz blog osiągnie 30 000 odwiedzin i 200 komentarzy, które nas motywują. :)  Dziękujemy Wam bardzo!

Odwrócona lekcja historii!

 - by Zuzia

Nie dawno (tydzień temu) prowadziłam z klasą V , odwróconą lekcję historii.

Na początku nie było łatwo. Wspólnie przeczytaliśmy temat i zagraliśmy w grę, związaną oczywiście z temamtem lekcyjnym. Przygotowałam pytania, ale wcześniej pomogłam podzielić się moim kolegom na dwie grupy. Później rozwiązali krzyżówkę z podręcznika. Następnie wspólnie wystawiliśmy oceny, każdy dostał taką na jaką zasłużył, a Ci którym wychodziłaby kiepska ocena, dostali plusy. Ja dostałam 6 :) . Pani nas obserwowała, później powiedziała, że dobrze prowadziłam lekcje. Mi się podobało, nikt nie przeszkadzał… No, może co niektórzy, ale nie za bardzo. :)

Myślę, że podobało się im, bo po „mojej” lekcji, klika osób pytało się, czy za tydzień oni mogą poprowadzić lekcje historii. Jak dotąd nie mieliśmy jeszcze odwróconej lekcji historii, ale podejrzewam, że to przez to, że nawet najwięksi chętni się lekko bali. :)

Lekcja była „luźna”,  taka którą każdy lubi.

„Przyroda w sieci”, czyli lista stron, które pomogą Ci w nauce przyrody :)

 - by Alicja

Jak pewnie pamiętacie, jeden z punktów w naszym Kodeksie 2.0 mówił o tym, że będziemy tworzyć listę przydatnych stron internetowych. Taką listę, dotyczącą przyrody, dostałam ostatnio od uczniów klasy czwartej. Oto ona:

Dział 1: POZNAJEMY NAJBLIŻSZE OTOCZENIE.

www.dzieci.mos.gov.pl

www.wyspa.interia.pl

www.ptaki.luzik.proste.pl

www.kopernik.org.pl

Dział 2: ODKRYWAMY TAJEMNICE WARSZTATU CZŁOWIEKA.

www.otopjunio.org.pl

www.maps.google.pl

www.zwierzak-w-domu.info

Dział 3: ODKRYWAMY TAJEMNICE ŻYCIA.

www.atlas-zwierzat.pl

www.zoo.waw.pl

www.ogrod.uj.edu.pl

www.grzyby.pl

Dział 4: ODKRYWAMY TAJEMNICE CIAŁA CZŁOWIEKA .

www.izz.waw.pl

Dział 5: ODKRYWAMY TAJEMNICE ZDROWIA.

www.pis.gov.pl/?dep=69

www.pierwszapomoc.net.pl

www.116111.pl

Dział 6: ODKRYWAMY TAJEMNICE ŻYCIA W WODZIE.

www.hel.univ.gda.pl/atlas/organizmy.htm

www.naszbaltyk.pl

www.fokarium.pl

Dział 7: ODKRYWAMY TAJEMNICE ŻYCIA NA LĄDZIE .

www.erys.pl

www.czaswlas.pl

Kolaże, kalendarze, animacje i komiksy online! Spróbuj sam!

 - by Zuzia

Znalazłam niedawno ciekawą stronkę do obróbek zdjęć online. Ta stronka nazywa się:  http://dymki.com/pl/portal/. To interesujący program, dzięki któremu możesz tworzyć: kolaże, kalendaże, animacje, komiksy, slideshowy i fotoksiążki.

Wystarczy wejść na tą stronkę powyżej. Wybrać co się chce i kliknąć „Utwórz”.

Wykonaj swoje dzieło zgodnie z poleceniami.  Możesz je pobrać, wysyłać na pocztę, generować link lub kod, możesz zamieszczać na blogu albo na tym portalu.


Dodawaj zdjęcia, wykorzystaj swoją wyobraźnię . :)

Ja się bawiłam tym z dwie godziny, tak mnie to wciągnęło.

Oto moje dzieło: „Kot i kwiaty” – kolaż:

Link : http://dymki.com/pl/portal/albumy/kolaze-wybrany/1/f6d9bf9e59ab

Czekamy na wasze linki w komentarzach. :)

Google Docs? Dlaczego nie!

 - by Alicja

Jak się ostatnio dowiedziałam, wujek Google nie tylko szuka, tłumaczy i wskazuje trasę. Potrafi się też stać programem takim jak Word, Power Point, Excel czy Paint. Jak?

Jeśli macie konto na Google, stworzenie takiego dokumentu będzie bezproblemowe. Jeśli nie – musicie je utworzyć. Wystarczy później wejść na stronę drive.google.com. Tam zobaczymy listę naszych dokumentów. Jeśli dopiero założyliście konto – niczego tam nie będzie. Aby utworzyć jakiś dokument, klikamy UTWÓRZ. Wtedy wyświetli się lista dostępnych dokumentów. Wśród nich znajdziemy dokument, prezentację, arkusz, formularz i rysunek. Pewnie domyślacie się, co oznaczają te nazwy. Te programy są darmowe. Możemy dzielić się naszymi dokumentami, prezentacjami i innymi ciekawymi rzeczami z innymi osobami, które mają konto na Google, albo nie.
Aby udostępnić nasz dokument, klikamy opcję UDOSTĘPNIJ. Wtedy wybieramy, kto może mieć dostęp do pliku. Dostępne opcje to: PRYWATNY (tylko osoby, którym udostępniliśmy dokument, wymagane jest zalogowanie się), KAŻDY UŻYTKOWNIK MAJĄCY LINK (nie trzeba się logować, plik mogą zobaczyć wszyscy, którzy otrzymali do niego link) i PUBLICZNY W INTERNECIE (każdy może znaleźć ten dokument i go edytować). Ja polecam opcję PRYWATNY, ponieważ wtedy mamy jakby kontrolę nad plikiem. Możemy udostępnić go znajomym wpisując ich adresy e-mail (Gmail) w przeznaczonym do tego miejscu. Później możemy zapisać plik na komputerze w różnych formatach.

Z Google Docs pracowaliśmy na informatyce. Dobieraliśmy się w grupy i tworzyliśmy dokumenty. Oprócz tego, Zuzia, Natalia i ja tworzymy prezentację na konkurs także dzięki usłudze Google. W klasie również używamy tej strony do przygotowania listy piosenek na dyskotekę z okazji zakończenia nauki w szkole podstawowej. Myślę, że ta strona spodoba Wam się tak jak nam :)

Internetowe prezentacje w powtoon.com!

 - by Zuzia

Ostatnio na kółku informatycznym z Panią Beatką odwiedziliśmy pewną stronkę do tworzenia prezentacji internetowych. Powtoon!

1. Wchodzimy na stronkę powtoon.com

2. Zakładamy konto lub możemy się zalogować przez facebooka albo gmail.com, jeśli naie masz konta na żadnym z nich musisz założyć konto na powtoon.com zgodnie z zaleceniami komputera.

3. Klikamy na „MY POWTOON” i „START”

4. Wybieramy typ prezentacji. Dodajemy tytuł i klikamy „CREATE”.

5. I już tworzymy własną prezentację!

Tworzysz prezentację o czym chcesz. Możesz dodawać grafikę, animacje, muzykę i udostępniać swoje dzieła. Super stronka!

Testy online!

 - by Natalia

Na stronie http://www.memorizer.pl/ możemy sprawdzić swoją wiedzę w różnych kategoriach. Są tam testy na przykład z języka angielskiego, chemi, sztuki, informatyki i wielu innych. Wystarczy, że wybierzemy z której dziedziny chcemy rozwiązać zadania oraz z jakich rzeczy związanych z tym, co wybraliśmy i klikamy „rozwiąż test”. Następnie wybieramy, czy chcemy rozwiązać test podstawowy, czy rozszerzony.


Teatr online!

 - by Natalia

18 kwietnia 2013 roku uczniowie klas 4-6 obejrzały spektakl, który przygotowali tancerze Kieleckiego Teatru Tańca. Była to inscenizacja baletu pt. „Dziadek do orzechów” Piotra Czajkowskiego. Możliwość obejrzenia tego przedstawienia mieliśmy dzięki projektowi „Internetowy Teatr TVP dla szkół”. Ta inscenizacja była bardzo ciekawa. Pokazana była w czasie współczesnym.

Okres świąteczny. Zabiegani ludzie biegają po sklepach w galerii handlowej i zapewne szukają prezentów dla swoich najbliższych i inne potrzebne rzeczy. Kiedy jest już czas zamknięcia wszystkich sklepów wszyscy wychodzą, jednak jedna dziewczynka zostaje w ciemnym centrum handlowym. Jej lalka, którą dostała od świętego Mikołaja ożywa i zmienia się w młodzieńca. Dziewczyna wraz z chłopcem zwiedzają sklepy, które wyglądają zupełnie inaczej niż za dnia. Wszyscy byliśmy zadowoleni. Ten spektakl był bardzo ciekawy.

 

Tworzymy gry na zondle.com!

 - by Natalia

Na stronie www.zondle.com możemy tworzyć własne gry, oraz grać w gry zrobione przez innych użytkowników. Ostatnio na lekcji matematyki tworzyliśmy gry związane z tym przedmiotem. Jak stworzyć grę na zondle.com?

1. Wchodzimy na www.zondle.com

2. Logujemy się korzystając z swojego loginu i hasła

3. Aby stworzyć grę wybieramy baton „stwórz temat”

4. Wpisujemy tytuł tematu np. „słowka z angielskiego” kliknij „dalej”

5. Wybieramy opcję „szybkie wstawianie”

6. Uzupełniamy tabelkę wpisując: kolejne pytania, poprawną odpowiedź oraz dwie błędne odpowiedzi – wybierając opcję „zmień” możemy wybrać rodzaj testu (np. multi testy czyli test wyboru między trzema podanymi odpowiedziami, prawda lub fałsz, pytanie – odpowiedź…)

7. Zapisujemy, następnie wybieramy typ gry (show games).

8. Grę możemy opublikować na własnej stronie internetowej, wystaczy wygenerować kod, klikając na plusik w wybranej grze.

Głosujcie na nasze koszulki!

 - by Alicja

Do następnej niedzieli możecie głosować na nasze koszulki, które zrobiliśmy na konkurs SKO. Na stronie skowsgb.pl poszukajcie naszych koszulek (wpiszcie w wyszukiwarce Bachorzew) i głosujcie na tą, która się Wam najbardziej podoba. Żeby zagłosować musicie najpierw założyć konto (to nie jest trudne) i potwierdzić link aktywacyjny. Można głosować na jedną koszulkę dziennie. Oto niektóre projekty naszych koszulek:

 

Więcej projektów znajdziecie na stronie skowsgb.pl/tshirts/list?ordering=points&where=schoolname&q=Bachorzew. Bardzo prosimy Was o głosy. Na razie nie jesteśmy na liście najpopularniejszych koszulek, ale mamy nadzieję się tam znaleźć. To dla nas bardzo wiele znaczy! GŁOSUJCIE!

 

Sprawdzian szóstych klas!

 - by Zuzia

Już niedługo sprawdzian szóstych klas.  http://www.sprawdzian-szostoklasisty.pl/  To super strona gdzie możesz poćwiczyć swoją wiedzę . Dowiesz się jakich zadań możesz się spodziewać na teście. Gdy wejdziesz na tą stronkę, zjedź niżej i przeanalizuj testy próbne.

Szóstoklasisto, pamiętaj!

Takie pytania lub podobne mogą wystąpić na prawdziwym lub próbnym sprawdzianie szóstoklasisty. Znajomość tych pytań znacznie zwiększa twoje szanse na lepszy wynik. W każdym sprawdzianie szóstoklasisty sam możesz wybierać ilość losowanych pytań, oraz testy z których chcesz losować pytania. Kolejność pytań, jak i kolejność odpowiedzi jest inna w każdym teście.

W tym roku trzymamy kciuki za nasze starsze koleżanki Alę i Natalię. Życzę Wam powodzenia 4.4.2013r. na teście!

TIKowa matematyka,czyli ćwiczymy procenty w internecie

 - by Alicja

Niedawno znów mieliśmy bardzo ciekawą lekcję matematyki. Ćwiczyliśmy zamienianie ułamków na procenty i odwrotnie. Linki do ciekawych gier znaleźliśmy na blogu e-matematyk.blogspot.com. Graliśmy w dwie gry, które według nas były najciekawsze.
Pierwsza to proste memory, czyli dopasowywanie par. Trzeba było dopasować ułamek do procentów. Grę można znaleźć pod tym linkiem: http://www.mathplayground.com/matching_fraction_percent.html.

Druga gra to Milionerzy. Jest po angielsku, ale bardzo łatwo można się domyślić, o co w niej chodzi. Wybieramy postać i gramy o milion. Pokazuje nam się piramida z kwotami, które wygraliśmy. Jeśli dobrze odpowiedzieliśmy, stopnie piramidy będą zaznaczone będą na zielono. Można grać samemu lub z kimś innym. Dostępne są także pomoce, takie jak telefon do przyjaciela itp. Gra jest dostępna pod linkiem: http://www.math-play.com/Changing-Fractions-and-Decimals-to-Percents/changing-fractions-and-decimals-to-percents-millionaire.html

 

Internetowy teatr

 - by Alicja

Dnia 21 marca 2013 r. uczniowie kl. I-III naszej szkoły oraz dzieci z „zerówki” naszego przedszkola miały okazję obejrzeć spektakl teatralny Teatru Lalkowego Pleciuga ze Szczecina pt. „Pinokio”

Możliwość taką otrzymaliśmy dzięki nowatorskiemu projektowi Telewizji Polskiej „Internetowy Teatr TVP dla szkół”.

O godzinie 1130 uczniowie zasiedli przed telewizorem i zatopili się w świat przygód drewnianego pajacyka, granego jednocześnie przez kukiełkę i prawdziwego aktora. Często słychać było wybuchy śmiechu i radość małych widzów. Autorką scenicznej adaptacji była Marta Guśniowska, a reżyserem i zarazem twórcą tekstów piosenek Ireneusz Maciejewski.

Wspólnie z naszymi uczniami spektakl ten obejrzeli uczniowie ponad 200 szkół podstawowych w całym kraju.

„Pinokio” dostarczył dzieciom niezapomnianych wrażeń i mamy wielką nadzieję, że był pierwszym z wielu, w których szkoła weźmie udział.

Źródło: bachorzew.edu.pl

20 nowych netbooków w szkole!

 - by Alicja

Kilka dni temu do szkoły dotarł długo wyczekiwany kurier, z jeszcze bardziej wyczekiwaną przesyłką. Dotarło do nas 20 nowych netbooków wygranych w konkursie „S@morząd dla szkół”. Netbooki uczniowskie ENTETE 10.1 ” tablet poruszyły wszystkich – zarówno uczniów jak i nauczycieli. Jako uczniowie spodziewaliśmy się zwykłych netbooków, a tu niespodzianka. Do netbooków dołączone są jeszcze rysiki. Netbooki mają wytrzymałą obudowę i odporną na zalania klawiaturę. Już nie możemy się doczekać, aż przywiozą oprogramowanie i będziemy mogli pracować na tych cudeńkach :)

Zdjęcia: bachorzew.edu.pl by Beata Zawisła :)

Jak zrobić internetową kartkę wielkanocną?

 - by Zuzia

Święta tuż, tuż. Czy macie już prezenty dla swoich bliskich? …

Ja jeszcze nie mam, lecz istnieje świetna stronka:

http://kartki.eksperciwoswiacie.pl/

Tam możesz zrobić i wysłać kartki świąteczne na pocztę znajomego.

 

 

Instrukcja jest bardzo prosta. Nawet już tam doskonale opisana.

„Krok po kroku”:

1. Wejdź na stronkę  http://kartki.eksperciwoswiacie.pl/

2. Kliknij „Rozpocznij”

3.Wybierz życzenia lub napisz własne.

4. I kliknij „dalej”

5. Wybierz swoją kartkę oraz powtórz ćwiczenie 4.

6. Wypełnij formularz i kliknij „Wyślij kartkę”

Powtórka z voki!

 - by Natalia

Dzisiaj na lekcji mieliśmy powtórkę z matematyki na  voki.com.  Wybieraliśmy postacie, które
które chcemy aby mówiły tekst, który wpiszemy, tło, na którym dana postać ma się znaleźć oraz tekst, który nasz voki ma mówić. Podzieliliśmy się na trzy grupy. Jedna grupa zajmowała się działaniami na ułamkach zwykłych, druga- dziesiętnych, a trzecia całkowitymi. W grupach między sobą podzieliliśmy się które działania napiszemy.

Lekcja muzyki – „uczymy innych”

 - by Alicja

Dzisiaj razem z Natalią prowadziłyśmy lekcję muzyki. Temat tej lekcji to „Dźwięki lubią towarzystwo – półtony i całe tony, interwały”. Do lekcji użyłyśmy keyboardu, podręcznika oraz ćwiczeń. Przygotowałyśmy także małe klawiaturki, które miały ułatwić zrozumienie tego tematu.

Przed lekcją narysowałyśmy na tablicy pięciolinię i gamę C-dur oraz klawiaturę pianina. Na początku Natalia przedstawiła cel lekcji, którym było dowiedzenie się, co to są całe tony i półtony, co to są interwały harmoniczne i melodyczne, to to są interwały i gdzie znajdują się półtony naturalne w gamach durowych.

Następnie rozdałyśmy klawiaturki i wytłumaczyłyśmy wszystkim, że półtony to najmniejsza odległość między dźwiękami, cały ton składa się z dwóch półtonów i półtony naturalne (w gamie C-dur) są miedzy dźwiękami h-c i e-f. Powiedziałyśmy też, że w muzyce europejskiej w oktawie jest 12 półtonów

Później grałyśmy na keyboardzie i reszta klasy musiała powiedzieć, czy gramy całe tony czy półtony. Następnie chętni uczniowie podchodzili do keyboardu i grali cały ton lub półton. Reszta klasy mówiła, co gra.

Potem powiedziałyśmy, co to jest interwał. Uczniowie dowiedzieli się także, co to jest interwał harmoniczny i co to jest interwał melodyczny. Zagrałyśmy także takie interwały a uczniowie mówili czy są harmoniczne czy melodyczne. Chętni także podchodzili do keyboardu i grali.

Uczniowie dowiedzieli się jak nazywają się trzy interwały: pryma, sekunda i tercja; graliśmy je na keyboardzie harmonicznie oraz melodycznie. Później zrobiliśmy ćwiczenia, które utrwaliły materiał.

Na końcu podsumowałyśmy lekcję. Wszystkim najbardziej podobała się gra na keyboardzie. Ciągle domagali się tego :) Lekcja się udała, obie z Natalią dostałyśmy szóstki :D Niestety zapomniałyśmy o zdjęciach :( .

 

Zdjęcie: photopin.com by  Arkadiusz Sikorski vel ArakuS

Zobacz dokładnie wybrane miejsce!

 - by Zuzia

 

Ostatnio dostałam link na super stronę, dzięki której można zobaczyć najdokładniej np.: panoramę paryża itp.

Tutaj jest link na tą stronę: http://www.360cities.net/

Zainteresowała mnie ta strona, ponieważ jest w niej wszystko jaknajdokładniej zrobione i można zobaczyć nawet zakamarki wybranego miejsca.

„Krok po kroku”:

1. Wejdź na stronę http://www.360cities.net

2. Niżej znajdziesz różne napisy. Wejdź np. na  PANORAMA FROM MARS

3. Najedź na którąś ze strzałek … ZWIEDZAJ!

-Kursorem możesz obracać obraz najeżdżając na niego.

-Stronę możesz skomentować i zobaczyć wszystkie komentarze klikając na COMMENTS. ( w górnym lewym rogu obrazu )

-Kliknięcie FUULSCREEN spowoduje powiększenie obrazu. ( również w górnym lewym rogu obrazu )

-Jeśli wyskoczy strzałka, możesz na nią kliknąć, a ona przeniesie obraz w inne miejsce.

Dziękujemy Wam bardzo za ponad 10000 odwiedzin oraz ponad 200 bardzo miłych komentarzy. Cieszymy się, że tak często odwiedzacie naszego bloga! :)

Internetowa powtórka z układu współrzędnych

 - by Alicja

Wczoraj na lekcji matematyki mieliśmy internetową powtórkę z układu współrzędnych. Nie jest to trudny temat, ale jest idealny do utrwalania wiadomości online.

Znaleźliśmy w internecie kilka ciekawych gier do powtórki. Pierwsza z nich to gra o żabie, która musi pożreć muchę. Trzeba podać współrzędne punktu, na którym usiadła mucha, aby żaba mogła ją zjeść :) . W tą grę można grać bez końca.

Żaba

Mucha i żaba

Druga gra to gra o dinozaurach. Jest to gra podobna do statków. Trzeba podać współrzędne jakiegoś miejsca, w którym archeolog ma kopać. Kiedy dokopie się do kości, w tym miejscu pokazuje się chorągiewka. Wtedy trzeba kopać blisko tego miejsca,  żeby wykopać całego dinozaura. Wtedy dinozaur będzie na ekranie. Kiedy wykopie się wszystkie dinozaury – gra się kończy.

Dinozaury

Wykopy archeologiczne

Ta lekcja była bardzo ciekawa, wszystkim się podobała. Więcej ciekawych gier można znaleźć na blogu e-matematyk.

Zrzuty ekranu pobrane ze strony e-matematyk.blogspot.com

 

VOKI – internetowy syntezator mowy

 - by Alicja

Na pewno słyszeliście lub czytaliście kiedyś o Voki’m. Może nawet używaliście tego programu? Jeśli nie, to zachęcam Was do tego. Pisałam już kiedyś o Ivonie, która jest bardziej programem do prezentacji czy innych bardziej poważnych rzeczy. Voki’m można się bawić. Można tam zaprogramować avatar, który rusza się i w dodatku mówi! Jak?

Po pierwsze, wchodzimy na stronę voki.com.
Po drugie, klikamy CREATE (napis na prawo od logo strony).
Trzeci krok, to stworzenie swojej postaci. Może być to człowiek, krasnal, zwierzę, postać anime i wiele innych. Możemy też zmieniać swojej postaci kolor włosów, ubranie, dodawać jej dodatki. Oto mała pomoc:

 Później trzeba zapisać swoją postać klikając Publish.
To pokrótce program Voki. Jest tam też wiele innych opcji, które z pewnością sami odkryjecie :)

„Zwiedzaj” miasta online!

 - by Natalia

Na stronie kula.gov.pl możemy „zwiedzić” miasta. Wystarczy, że najpierw klikniemy na jedną z postaci. Następnie wybieramy miasto. Potem po lewej stronie klikamy w jedną z zakładek. Na przykład jeśli wybierze się Warszawę, a potem Muzeum Narodowe możemy ułożyć puzzle z obrazów, obejrzeć obrazy Jana Matejki oraz Andrzeja Wróblewskiego przez kalejdoskop lub pokolorować dzieło. kto mówił, że nauka o miastach musi być nudna? :D

Jak w TIKowy sposób uczyć się języków?

 - by Alicja

Dzisiaj na angielskim poznaliśmy bardzo ciekawą stronę, mianowicie slowka.pl. Jest to strona, na której bez problemu możemy się nauczyć słówek w różnych językach.
Jak? To bardzo proste. 1) Ważne jest, żeby zarejestrować się na tej stronie. Trzeba podać swój e-mail, miejscowość oraz wybrać sobie login i hasło. Rejestracja nie jest trudna. 2) Musimy potwierdzić rejestrację, klikając link w mailu od administratora. 3) Logujemy się w serwisie. 4) Musimy kliknąć twoje konto, przycisk znajdujący się w prawym górnym rogu strony. 5) Klikamy lekcje na e-mail i wybieramy języki, których chcemy się uczyć.
To już wszystko! Jak już mówiłam, nie jest to trudne :) Od tej pory słówka będą automatycznie przychodzić na pocztę e-mail. Codziennie będzie można nauczyć się czegoś nowego. Warto także wskoczyć sobie czasem na tą stronę i dowiedzieć się czegoś nowego.

Na tej stronie można także sprawdzać swoje wiadomości w testach, grach, uczyć się dzięki obcojęzycznym piosenkom i filmom. Możemy także poczytać praktyczne rozmówki (przydatne, żeby się dogadać).

Nie wiem czy trochę nie przesadziłam, ale ja zaznaczyłam sobie aż pięć języków :D Angielski, niemiecki, włoski, hiszpański i francuski :) . Wątpię, że kiedyś nauczę się ich wszystkich, ale przecież warto próbować.

Przeczytałam ostatnio bardzo ciekawe zdanie:
„Granice twojego języka to granice twojego świata” 

 

Powiatowy etap Baltie’go już za nami!

 - by Alicja

W poniedziałek pisaliśmy powiatowy etap konkursu Baltie 2013. Konkurs rozpoczął się 0 godzinie 11.00, a zakończył równo o 13.00. W konkursie brało udział 12 osób.
Baltie nie był trudny, ale też nie był łatwy. Ostatnie zadanie znów było takie trudne, że nikt go nie zrobił dobrze. Były także sceny. Zadania były chyba nawet prostsze niż na poprzednim etapie, ponieważ nie były aż tak zagmatwane. Trudno było się pomylić, ale niektórzy nie potrafili zrobić zadań ze scenami (patrz: Zuzia), ale i tak mieli trzecie miejsce :D .

Następny etap będzie we Wrześni. Jeszcze nie wiemy dokładnie, kto będzie w nim uczestniczył. Oto kilka zdjęć z konkursu:

Quizy na dobry początek.

 - by Natalia

Postanowiłam poszukać czegoś ciekawego w internecie i znalazłam kilka dosyć ciekawych quizów :D

1. „Podróże Pana Kleksa” http://czasdzieci.pl/quizy/quiz,51fea-podroze_pana_kleksa.html

2. „Miasta i województwa” http://czasdzieci.pl/quizy/quiz,25d22-miasta_wojewodztwa.html

3. „Państwa świata”  http://czasdzieci.pl/quizy/quiz,34c90-panstwa_swiata.html

4. „Miasta świata” http://czasdzieci.pl/quizy/quiz,131e9b-miasta_swiata.html

5. „Ania z Zielonego Wzgórza” http://czasdzieci.pl/quizy/quiz,46863-ania_zielonego_wzgorza.html

6. „Jednostki miary” http://czasdzieci.pl/quizy/quiz,1274b6-jednostki_miary.html

7. „Gramatyka” http://czasdzieci.pl/quizy/quiz,129872-gramatyka.html

8. „Matematyka” http://czasdzieci.pl/quizy/quiz,479a5-matematyka.html

Raczej nie muszę tłumaczyć co trzeba zrobić :)

Na pewno wiele osób woli taką formę powtórzenia swoich wiadomości :)

Mam nadzieję, że spodobają Wam się quizy, które dla Was poszukałam.

Już po Baltie’m!

 - by Alicja

Już! Znamy wyniki szkolnego etapu Baltie’go, konkursu, który odbył się w czwartek, 21 lutego. Do następnego etapu przeszło aż 12 osób, czyli tylko 5 odpadło. To bardzo dobra wiadomość w porównaniu z ubiegłymi latami.
Na napisanie konkursu mieliśmy 2 godziny 45 minut, ale niestety… problemy z siecią i serwerem znacznie skróciły ten czas. Zadania nie były trudne, przynajmniej dla tych, co ćwiczyli już od dawna. Było ich osiem. Najtrudniejszym zadaniem było zadanie trzecie. Trzeba było zapełnić cały ekran niebieskimi plamkami na zielonym tle. Niestety bardzo trudno było wstawić te plamki w odpowiednie miejsca, więc bardzo mało osób zrobiło to zadanie dobrze.  W następnych były sceny, więc były one bardzo „szybkie”. W ostatnim, ósmym zadaniu trzeba było obliczyć średnią arytmetyczną, ale nikt nie wiedział jak zabrać się za to zadanie. Nikt nawet nie próbował go zrobić.
Już niedługo czeka nas etap regionalny. Trzymajcie kciuki :)

A jak przygotowywaliśmy się do konkursu? 
W czwartki przed lekcjami pani Beata organizuje kółko informatyczne. Często poznajemy na nim ciekawe strony, ale jeszcze częściej ćwiczymy Baltie’go. Znamy w tym programie dużo różnych opcji, ale i tak jest ich za mało :) . Na kółkach informatycznych pani Beata pokazuje nam, jak na przykład zrobić dobrą animację w tym programie, jak zrobić ekran w jednym kolorze itp. 

Rusza Baltie 2013!

 - by Alicja

Już w czwartek rusza konkurs programistyczny Baltie 2013! W tym roku jest o wiele więcej etapów niż rok temu, więc będzie o wiele trudniej. W zeszłym roku były tylko trzy: szkolny, rejonowy i międzynarodowy. Teraz: szkolny, powiatowy, wojewódzki, krajowy i międzynarodowy. Już kiedyś pisałam o programie Baltie, więc wiecie mniej więcej o co chodzi. Na stronie sgpsys.com/pl można dowiedzieć się więcej oraz pobrać Baltie w wersji demo. Niestety za pełną wersję trzeba zapłacić :( .

W tym roku konkurs jest indywidualny, rok temu był drużynowy. Kolejna trudność . Niestety… nie będziemy mogli sobie pomagać. Z naszej szkoły startuje 17 osób. Trzymajcie kciuki, żeby wszyscy przeszli dalej! :)

W czwartek zdamy sprawozdanie z konkursu :)

Przećwicz umiejętności na stronie JakZosia.com!

 - by Alicja

Jakie znacie ciekawe strony edukacyjne? Ja znam dużo, ale ostatnio poznałam bardzo ciekawą, czyli JakZosia.com. Jest to strona, na której możemy przećwiczyć swoje umiejętności przed jakimś sprawdzianem lub kartkówką. Strona urozmaica naszą naukę! Wystarczy kliknąć link do tej strony (jest wyżej) i rozwiązać test. Można tam znaleźć zadania z matematyki, przyrody, geografii i czterech języków oraz ustawić poziom trudności zadań. Po lewej stronie testu jest „menu”, są tam wszystkie opcje. Niżej znajdziecie kilka zrzutów ekranu :) Powodzenia!

 

Dzień Bezpiecznego Internetu w klasach III i IV

 - by Alicja

Dzień 5 lutego to Dzień Bezpiecznego Internetu. W szkole odbyły się zajęcia, które miały nas nauczyć, jak bezpiecznie i mądrze korzystać z internetu. W zajęciach uczestniczyły klasy III-IV, a prowadziła je pani Beata Zawisła. Oglądaliśmy 9 filmików, każdy z nich miał nas czego innego nauczyć.
Pierwszy filmik miał tytuł ,,Bez kożuszka”. Dotyczył tego, że nie można publikować w internecie nagich zdjęć i nagrań, bo wtedy nie da się już ich usunąć. Druga kreskówka pt. „Tajemniczy przyjaciel opowiadała, że w internecie nie można rozmawiać z nieznajomymi i nie wolno podawać swoich danych osobowych. Nigdy nie wiemy, kto jest po drugiej stronie komputera, a w rzeczywistości to może by np. złodziej. Trzeci filmik „Białe owce” uczył nas, aby nikogo nie dyskryminować. Kolejny film „Nie tańcz z wilkami” przestrzegał przed robieniem przez innych, bo ktoś może je wykorzystać w internecie.
Później pani Beata podzieliła nas na grupy i rysowaliśmy znaki drogowe, które dotyczyły Internetu. Moja grupa narysowała „zakaz spotykania się z nieznajomymi” oraz „zakaz wstawiania zdjęć w kostiumach kąpielowych”. Po zaprezentowaniu znaków obejrzeliśmy kreskówkę pt. „Dziewięćdziesiąt dziewięć”. Nauczyła nas, abyśmy nie przekazywali łańcuszków szczęścia. Jeżeli ktoś ci wyśle pogróżkę np. że jeżeli w ciągu 2 dni nie prześlesz tego 100 znajomym to czeka cię śmierć. Nie należy przesyłać ich dalej i nie martwić się, bo to nie prawda. Szósty filmik nosił tytuł ,,Bekanie” i opowiadał o tym, że jeśli wstawimy „śmieszny” film do Internetu, jak się wygłupiamy, to w przyszłości możemy się tego wstydzić. Kolejny film „Mała miss” opowiadał o rozsądnym czytaniu stron internetowych i weryfikowaniu informacji, gdyż nie wszystkie wiadomości wyszukane w Internecie są prawdziwe. „Zemsta” – ósma kreskówka – uczyła nas, że nie wolno prześladować ludzi w Internecie, ponieważ to może się źle skończyć. Ostatni filmik „Papla” ostrzega nas przed podawaniem innym, gdzie co się ma bardzo cennego, bo wtedy mogą was okraść. Na zakończenie w grupach mieliśmy wypisać plusy i minusy korzystania z Internetu.
Wszyscy stwierdzili, że wiele ciekawych informacji dowiedzieli się podczas zajęć. Podczas niektórych filmików głośno się śmialiśmy, ale dużo zapamiętaliśmy. Myślę, że teraz będziemy mądrze korzystać z Internetu.

Monika Boguszyńska, klasa IV

Dzień Bezpiecznego Internetu w klasach V i VI

 - by Zuzia

5 lutego w naszej szkole odbyły się zajęcia związane z Dniem Bezpiecznego Internetu, zorganizowane przez Panią Beatkę.

My i klasa starsza (czyli klasa V i VI) oglądaliśmy kreskówki o grupce dzieci, które popełniały dużo błędów w internecie. Nauczyliśmy się co to jest cyberprzemoc, i że lepiej jest ignorować sprawców oraz szukać pomocy. Musieliśmy zadecydować w każdym z tych filmików co osoba, o której tam było mowa, zrobi. Np. czy zignoruje sprawców i poszuka pomocy, czy przemocą odpowie na przemoc. Lecz oglądaliśmy zawsze dwie wersje tych akcji.

Następnie dowiedzieliśmy się, że ludzi nie możemy poznać przez internet i lepiej się z nimi nie zadawać, bo nie znamy ich w realu. Mogą podawać się za kogoś naszej płci, mieć tyle samo lat, ale mogą to być zupełnie inne osoby.

W dalszym ciągu naszych zajęć oglądaliśmy filmik, gdzie pewna dziewczynka dodała zdjęcia z wakacji w „odważnych” pozach (w stroju kąpielowym), do serwisu społecznościowego. Zdecydowaliśmy, że lepiej jest ich nie dodawać. To było dobre rozwiązanie. Morałem tego filmu było to, że najlepej nie dodawać żadnych zdjęć na, których jesteśmy. Najlepiej jest dodać widoki morza, gór, czy fascynujących nas miejsc. Pani nam tłumaczyła, że jeśli chcemy koniecznie dodać zdjęcie swoje i znajomego, to najpierw musimy mieć jego zgodę.

Kolejna kreskówka była o piractwie w sieci. Dziewczynka miała napisać streszczenie książki, lecz lenistwo ją przerosło. Ciągle powtarzała, że zostawi to sobie na później. Następnego dnia, kiedy miała wychodzić do szkoły przypomniała sobie o streszczeniu, którego nie napisała. „Skopiować w całości tekst i oddać jako własny, czy napisać wypracowanie korzystając z książki i internetu”. Takie było pytanie, a my oczywiście wybraliśmy wariant drugi, lecz oglądaliśmy też losy z pierwszego.

Później nauczyliśmy się, że nie warto spędzać zbyt wiele czasu w internecie. Mogłoby to nas bardzo wciągnąć, jak nałóg. Moglibyśmy stracić przez to głowę, nie myśleć o niczym innym, jak chłopiec z tego filmu. Mógł jechać na wycieczkę z przyjaciółmi z klasy, lub zostać w domu i uczyć się do sprawdzianu. Uznaliśmy, iż korzystniej byłoby dla niego jechać

Z każdych filmów był morał:

  • ROZWIĄZUJ PROBLEMY ROZMOWĄ!
  • NIE ZADAWAJ SIĘ Z TYM KOGO NIE ZNASZ!
  • NIE PUBLIKUJ SWOICH ZDJĘĆ!
  • NIE PODAWAJ SIĘ ZA AUTORA NIE TWOICH PRAC!
  • SPĘDZAJ WIĘCEJ CZASU Z PRZYJACIÓŁMI I NIE POZWÓL ŻEBY INTERNET CIĘ CAŁKOWICIE WCIĄGNĄŁ!

Każdemu podobały się te zajęcia. Od tamtego dnia wiemy, jak obchodzić się ze sobą w internecie. Wiemy na kogo uważać. Musimy pamiętać o 5 hasłach wyżej wymienionych. W sieci mamy szanować swoją i cudzą prywatność!

Świetny program do rysowania!

 - by Zuzia

Dziś pani Beatka pokazała nam ciekawą stronę. Ta strona to: http://drawing.gamemaker.nl   To jest taki program do rysowania, można go pobrać bezpłatnie klikając na „Drawing for Childern version 2.2 (1.2M)”.

Potem możecie rysować co tylko chcecie, wstawiać stempelki m. im. w kształcie: zwierząt, domów, kwiatków, planet i najrozmaitszych wzorów. Można go wykorzystać do mile spędzonego czasu, robieniu rysunków do szkoły i do czego tylko chcecie. Ten program jest podobny do painta tylko, że ma lepszą grafikę i można wstawiać szablony oraz stempelki.

Polecam, miłej zabawy.

Ucznia z naszej szkoły, Kacpra Urbaniaka ten program zainteresował i przesłał nam swój pierwszy rysunek:

Mapa myślowa w internecie

 - by Alicja

Robiliście kiedyś mapy myślowe? Mapa myślowa, to szczególny rodzaj notowania, mający zwiększać efektywność pracy i zapamiętywania. Zazwyczaj na środku mapy myślowej znajduje się kolorowy rysunek lub inny rzucający się w oczy obiekt, od którego powinny odchodzić linie ze słowami kluczowymi lub innymi rysunkami. Mapa myślowa powinna być przejrzysta, nie zawierać zbędnych słów. Najlepiej używać do jej tworzenia co najmniej trzech kolorów. Najczęściej wykonujemy takie mapy na przyrodzie. Dzięki temu łatwiej zapamiętać zdobyte wiadomości.
Jest bardzo ciekawa strona, na której możemy stworzyć własną mapę myślową w internecie, a mianowicie http://www.bbc.co.uk/scotland/pinball/dotdash/. Jest to angielska strona, ale bardzo łatwo się nią posługuje.

Oto instrukcja, która pokazuje jak zrobić mapę myślową:

1) Wchodzimy na stronę  http://www.bbc.co.uk/scotland/pinball/dotdash/. Po załadowaniu powinno się pokazać takie okienko:

Szczegółowe instrukcje pojawią się po kliknięciu na pasek STEP BY STEP GUIDE. Polecam korzystanie z przeglądarki Google Chrome, która tłumaczy strony.

2) Wpisujemy tekst w kulce na środku ekranu. Będzie to środek mapy myślowej.

3) Klikamy ENTER (kulka musi być zaznaczona), a od kulki odejdzie druga kulka w tym samym kolorze. Kolor można zmienić zaznaczając kulkę i wybierając kolor na palecie barw.
Jeśli chcemy, aby kulka nie była jednolita, zamiast ENTER możemy kliknąć ADD IMAGE. Wtedy trzeba będzie wybrać obrazek z komputera, będzie on tłem nowej kulki (nie wybierajcie ciemnych obrazków, bo koloru tekstu (czarny) nie można zmienić)

4) Klikamy FINISH. Możemy wydrukować, zapisać lub powielić mapę. Niestety mi nie udało się otworzyć zapisanej mapy. Widocznie nie mam jakiegoś programu. Zawsze pozostaje stary, sprawdzony sposób: PRINT SCREEN! Myślę, że wszyscy wiedzą jak korzystać z tego przycisku :)

To jest moja mapa myślowa. Pewnie wiecie, skąd temat tej mapy (jak by co, to jest to 10 powodów, dla których uczeń powinien założyć swojego bloga ze strony blogów CEO)

Na podstawie: wikipedia.org

Dziękujemy bardzo za ponad 5500 odwiedzin i ponad 100 komentarzy. Bez Was, którzy odwiedzają tego bloga nie mielibyśmy tych odznak :)

Symetryczne rysowanie w Silk

 - by Alicja

Kto nie lubi rysować? Szczególnie symetrycznie? Na kółku pani Beata pokazała nam bardzo ciekawą stronę, na której bez problemu można tworzyć symetryczne dzieła sztuki. Ta strona to Silk. Pozwala nam ona rysować symetryczne obrazki za pomocą sześciu kolorów. Przy rysowaniu towarzyszy spokojna muzyka. Gotowe dzieło wygląda mniej więcej tak:

  http://new.weavesilk.com/?rv2k

To jest właśnie motyl, którego ja zrobiłam. Jeśli klikniecie w link pod motylem, zobaczycie, jak go wykonałam. Jest to bardzo fajne narzędzie.
Żeby dzieło zapisało się, po skończeniu trzeba kliknąć na napis SHARE. Później wybieramy, gdzie chcemy udostępnić link do obrazka. Może być to facebook, twitter, poczta lub po prostu link, który można skopiować. Po kliknięciu na ostatnią ikonkę, link do obrazka zostanie skopiowany i inni będą mogli zobaczyć, jak został wykonany.
M0żna też ustawić tak, żeby w ogóle nie było symetrii lub żeby była ona tylko w dwóch miejscach.

Tu jest jeszcze kilka innych obrazków, które stworzyłam:

 

[ankieta id="104"]

Nie mów! IVONA powie za Ciebie.

 - by Alicja

Słyszeliście kiedyś o IVONIE? Jest to program, który powie wszystko co chcesz, w prawie każdym języku. Znajduje się pod adresem ivona.com. Jest syntezatorem mowy. Na stronie głównej tej strony, znajduje się pole, w którym można wpisać jakiś tekst. Po kliknięciu PLAY jeden z lektorów powie to, co chcemy. Oczywiście możemy wybrać sobie lektora. Po kliknięciu na „trójkącik” rozwija się lista lektorów. Jest to bardzo przydatne, szczególnie, kiedy nie wiemy jak wymówić jakieś obcojęzyczne słowo. Warto też sprawdzić, jak wymawia się swoje imię w innych językach. Ja zawsze lubię śmiać się z tych ich akcentów :) . Niektórzy mają tak, że zrozumieją jakiś tekst dopiero wtedy, kiedy ktoś im go przeczyta. Więc jest dobre rozwiązanie: skopiuj, wklej, IVONA przeczyta :) . Można też pobrać głosy i program, ale niestety płatnie.

Jest jeszcze jeden bardzo fajny program komputerowy, a mianowicie VOKI. Jest to program, w którym możecie stworzyć własny mówiący avatar. Więcej napisała o nim Hania na swoim blogu TIK i my pod adresem http://blogiceo.nq.pl/tikimy/2013/01/05/voki/. Ja Wam pokażę, co stworzyłam. Mój stworek jest pod adresem http://www.voki.com/pickup.php?scid=7399979&height=400&width=300

Zatańcz w teledysku Gangnam Style!

 - by Alicja

Próbowaliście kiedyś tańczyć Gangnam Style? Ja tak, ale średnio mi to wychodziło :) . Na kółku informatycznym pani Beata pokazała nam bardzo ciekawą stronę, która pozwala nam zatańczyć w tym teledysku bez nauki kroków. Ta strona to jibjab.com. Można tam wybrać teledysk, video lub obrazek, do którego chcemy wstawić swoją głowę. Są też takie, gdzie możemy wstawić kilka głów. Wygląda to bardzo śmiesznie, więc warto :) . Niestety wgrywanie obrazka trochę trwa, więc trzeba poświęcić trochę czasu. Mi najbardziej spodobało się Gangnam Style. Założę się, że nie raz słyszeliście tą piosenkę. Jeśli nie, to na YouTube jest teledysk.
Żeby „zatańczyć w teledysku Gangnam Style” wchodzimy na JibJab, klikamy zakładkę Gangnam Style. Następnie, kiedy pokaże nam się teledysk klikamy czerwony napis. Wgrywamy swoje zdjęcie. Później pokaże nam się okienko, w którym dostosowujemy zdjęcie, ale o nim nie muszę chyba pisać, bo wszystko jest tam wytłumaczone. Jeszcze tylko jedna rada: tam, gdzie trzeba zaznaczyć usta, nie zaznaczajcie górnej wargi, tylko miejsce, gdzie wargi się stykają. Inaczej na filmiku będą poruszały się całe usta i nie będzie to sprawiało wrażenia, jakby ta osoba na filmiku naprawdę otwierała usta. Potem trzeba przeciągnąć stworzoną twarz (będzie na dole) na głowę ze znakiem zapytania i kliknąć DONE. Później możemy wysłać ten filmik na pocztę znajomego lub swoją.

Zobaczcie, co stworzyłam. To jest mój kot tańczący Gangnam Style. Niestety trochę go przycięło :)

Filmik powinien być pod tym linkiem: http://www.jibjab.com/view/ftSj0Bd5TLahCc17mVrcNQ?utm_campaign=URL+Copy&utm_medium=Share&utm_source=JibJab&cmpid=jj_url.

Swoją drogą, w imieniu całej „ekipy blogowej” z naszej szkoły, chciałam Wam bardzo serdecznie podziękować za aż 4444 wejścia na naszego bloga. Dzisiaj byłam szczęśliwą 4444 internautką ;) . Dlaczego nikt nie dał mi nagrody? :)

 

Debata szkolna i Kodeks 2.0

 - by Alicja

Dzisiaj w końcu piszę o debacie szkolnej. Odbyła się ona 28 listopada 2012 w godz. 855 – 940. W debacie uczestniczyli chętni uczniowie z klas I-VI, nauczyciele biorący udział w programie i pani dyrektor.
Na początku pani Beata, koordynator programu Szkoła z Klasą 2.0 zachęciła wszystkich uczniów do odwiedzania naszego szkolnego bloga. Rozdała nam też ulotki z adresem bloga i pokazała go na ścianie z pomocą rzutnika. Na ulotkach był także mój adres e-mail, aby chętni uczniowie opisali lekcje i zadania TIK, które wykonali. Niestety nie doczekałyśmy się żadnego maila :( .
Później przedyskutowaliśmy nasz zeszłoroczny Kodeks 2.0. Pani Beata pytała nas o zasady Netykiety i zeszłorocznego Kodeksu 2.0. Okazało się, że większość uczniów bardzo dobrze zna punkty Kodeksu i zasady Netykiety. Zmieniliśmy jeden z punktów i dopisaliśmy cztery kolejne. Okazało się, że niestety zadanie, którego się podjęliśmy w zeszłym roku, a mianowicie stworzenie listy przydatnych stron internetowych. Uczniowie klasy czwartej podjęli się tego zadanie w tym roku. Wyniki ich pracy zostaną wkrótce opublikowane na blogu, stronie szkoły i gazetce MOLIK.
Uczniowie wpadli również na pomysł, aby nasz kodeks zaśpiewać w formie rapowanki, żeby był lepiej zapamiętany przez uczniów. Nasz kodeks zawiśnie na korytarzu :)
W całej debacie najciekawsze według mnie było tworzenie nowych punktów kodeksu i zmienianie starych. Wszystko w debacie nam się podobało, ale niektórzy marudzili, bo opuszczają WF :( .
Dzięki Kodeksowi 2.0 wiemy, że zawsze trzeba podać źródła, z których korzystaliśmy. Nauczyciele pokazali nam, jak to robić. Ta zasada sprawdza się nie tylko w szkole, ale też w naszych domach. Wiemy też, że nie możemy pobierać sobie wszystkich zdjęć i plików, które są zamieszczone w Internecie. Znamy też ciekawe strony edukacyjne, które pomagają nam uczyć się w ciekawy sposób. Wszyscy uczniowie przestrzegają zasad Kodeksu (chyba, że o czymś nie wiemy :) ).
Jedyną zasadą Kodeksu, która jest trudna w stosowaniu jest ta, o poczcie. Niestety nie wszyscy mamy w domu dostęp do Internetu, więc nie możemy codziennie sprawdzać poczty. Ale ci uczniowie, którzy mają dostęp, powinni przynajmniej raz dziennie ją sprawdzać!
Najczęściej TIK jest u nas wykorzystywane na matematyce. Uczymy się na Matlandii i blogu pani Beaty, więc nawet jeśli nie ma nas w szkole, możemy w łatwy sposób przygotować się do następnej lekcji i odrobić pracę domową, którą najczęściej jest odpowiedź na pytanie kluczowe znajdujące się na blogu e-matematyka.
Wiarygodność źródeł sprawdzamy przez Internet. Jeśli na każdej stronie jest inna informacja, niezgodna z poprzednią, oznacza to, że źródło nie jest wiarygodne. Natomiast jeśli na każdej stronie jest informacja zgodna z poprzednią, źródło jest wiarygodne. Jeśli na jakiejś stronie jest dużo fałszywych informacji, po prostu nie korzystamy z niej.
Linki do stron edukacyjnych są już na blogu, więc nie muszę ich chyba pisać drugi raz :) . O prawie autorskim możecie przeczytać tutaj.
Musimy jeszcze dopracować naszą wiedzę na temat prawa autorskiego. Niestety niektórzy uczniowie byli bardzo zdziwieni, kiedy przeczytali wpis o darmowych zasobach zdjęć. Mimo to, nasza szkoła jest świetna w TIK! Jest jedną z niewielu szkół w naszej gminie, w której tak często wykorzystuje się netbooki i komputery oraz strony edukacyjne.

 

KODEKS 2.0 NIEPUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BACHORZEWIE

  1. Co najmniej 3 razy w tygodniu korzystajmy z notebooków.
  2. W czasie lekcji korzystamy z Internetu, w celu wyszukiwania potrzebnych informacji, rozwiązywania zadań online, pisania dyktand, grania w gry edukacyjne.
  3. Sprzęt komputerowy wykorzystują nauczyciele wszystkich przedmiotów.
  4. Nauczyciele proponują uczniom oraz uczniowie nauczycielom internetowe programy i strony ułatwiające uczenie się.
  5. Od nauczycieli uczymy się tworzenia bibliografii i źródeł  internetowych.
  6. Czytamy uważnie teksy, zanim się je skopiuje.
  7. Jeśli korzystamy ze stron internetowych, cytujemy czyjeś słowa, zawsze podajemy źródła.
  8. Nie ściągamy z Internetu informacji ze stron, na których autor zastrzega swoje prawa.
  9. Nie dodajemy niemiłych komentarzy. Wyrażając swoje poglądy w sieci nie używamy wulgaryzmów, nie obrażamy nikogo.
  10. Do komunikacji z nauczycielami wykorzystujemy  pocztę internetową. Nauczyciel nie ma obowiązku podawać uczniom numeru swojej komórki.
  11. Nie otwieramy wiadomości e-mail od nieznajomych, spam,  reklamowych.
  12. Nie wchodzimy na strony dozwolone od lat 18.
  13. Przestrzegamy zasad netykiety.
  14. W Internecie nie podajemy danych osobowych (jak najmniej informacji o nas w sieci).
  15. Chcemy dodatkowych zajęć  z koła informatycznego.
  16. Zorganizujemy szkolenia uczeń-dorosły.
  17. Wymieniamy się adresami e-mail, codziennie sprawdzamy pocztę.
  18. Uczymy i pomagamy zdobyć wiedzę rówieśnikom oraz młodszym kolegom.
  19. Uczestniczymy w otwartych lekcjach.
  20. Tworzymy listę ciekawych stron internetowych.
  21. Uczniowie chcą dostępów do e-dziennika i korzystają z platformy.

Tajniki szybkiego pisania na klawiaturze

 - by Alicja

Czy jest wśród nas ktoś, kto potrafiłby jednocześnie pisać na klawiaturze i oglądać zdjęcia? Myślę, że jest bardzo mało takich ludzi. Niektórzy bardzo dobrzy informatycy tak potrafią. Szybkie pisanie na klawiaturze jest bardzo trudną umiejętnością, szczególnie, kiedy dopiero co opanowuje się komputer (bardzo pomaga pisanie na priv :D ). Ostatnio bardzo zainteresowała mnie ta umiejętność i postanowiłam o niej napisać.
W jednej z instrukcji z serii „Twój komputer bez tajemnic” znalazłam bardzo ciekawy sposób. Mianowicie, należy położyć mały palec lewej ręki na klawiszu A, a mały palec prawej ręki na średniku. Reszta sama się ułoży. Ten sposób przedstawia obrazek.

Jest to jedyny prawidłowy sposób pisania na klawiaturze. Żeby nauczyć się porządnie pisać powinno się nawet nie patrzeć na klawiaturę, tylko na ekran, ale jest to trudne. Przynajmniej dla mnie, bo ja to z reguły używam to pisania dwóch do pięciu palców :) . Przy pisaniu tego wpisu staram się postępować według powyższej instrukcji, ale chyba tylko teraz ;) . Na stronie Szybkie Pisanie na Klawiaturze znajduje się więcej instrukcji i pełna lista darmowych i płatnych programów pomagających w doskonaleniu szybkości pisania. Jest też test online sprawdzający prędkość. Mój wynik to 163,3 znaki na minutę, czyli średnio. Pewnie dlatego, że piszę na nieswojej klawiaturze i ciężko mi się pisze :) Każde wytłumaczenie jest dobre ;D Pochwalicie się swoimi wynikami?

Tekst na podstawie: szybkiepisanienaklawiaturze.pl i Twój KOMPUTER bez tajemnic, grupa 3, karta 13.
Źródło zdjęcia: wikimedia.org

Czy jesteś mądrzejszy od 5-klasisty?

 - by Zuzia

Jak przypuszczam to większość z Was lubi grać w gry różnego rodzaju. Np. : Wyścigi, gry związane z muzyką, sportowe, zręcznościowe, matematyczne, umysłowe itp.

Jest wiele gier edukacyjnych, np. jedne związane z przyrodą, drugie z matematyką, trzecie z historią, z polskim i tak dalej, i tak dalej. Lecz ja znalazłam ciekawą grę, która łączy te wszystkie przedmioty! :D

To jest link tej do tej gry: http://www.gryjupi.pl/Edukacyjne/4523/Test-Wiedzy-Gry-Edukacyjne.html

Ta gra jest wspaniała! No może to taki bardziej quiz, ale zabawa jest świetna. W niej odpowiadasz na pytania związane z przyrodą, historią, biologią, językiem polskim, zabawami i grami, plastyką… Jeśli coś Ci nie wyjdzie, odpowiedź będzie błędna to nic się nie stało. Zacznij grę od nowa i kontynuuj quiz. Przecież człowiek uczy się na własnych błędach. :)

Najpierw wybierz pomoc piątoklasistów: Inga, Łukasz, Ola, Marcin, Zuza.  Następnie wybierz temat (na początek polecam plastykę lub gry i zabawy jeśli wybraliście Olę). Potem odpowiadaj i zbieraj pln.

Można też używać ściąg i gotowców, które znajdziesz w lewym dolnym rogu gry, lecz nie polecam.

MIŁEJ ZABAWY! :)

Wujek Google i jego ekipa :-)

 - by Zuzia

Z pewnością znacie wiele ciekawych stron internetowych, z naszego bloga poznaliście ich jeszcze więcej. :)

Na pewno wiecie, że jest wiele stron pomocniczych, jak:

-Google maps

-Google translate albo google tłumacz

Jeżeli ciągle nie wiecie do czego służą .. czytajcie dalej!

 

Google maps służy do wyznaczania tras, sprawdzania ile kilometrów jest do pokonania z naszego miejsca zamieszkania do miasta czy kraju, do którego chcielibyśmy się wybrać. Pokazuje też jaki jest czas dojazdu.

 

Google translate to tłumacz, można tu sprawdzać co znaczą słówka np. po angielsku, niemiecku, hebrajsku, rosyjsku, francusku, chińsku itp. Można też przetłumaczyć chciane słówka na te języki.

 

 

Teraz poznajcie:

- Stoper

- Słownik ortograficzny

 

 Stoper – możesz dzięki temu sprawdzić jaki czas ma twoja ulubiona piosenka, film lub czynność jaką wykonujecie teraz. Można go znaleźć na stronie www.stoper.online.com.pl

 

 

Słownik ortograficzny. To proste, wpisujesz wybrane słowo, klikasz „Sprawdź”. Jak nie chce Ci się szukać słówek po książkach albo  nie masz pewności czy dobrze napisałeś wyraz, jak piszesz np. wypracowania z polskiego to jest doskonały internetowy słownik. http://marcinmilkowski.pl/pl/sownik-ortograficzny-topmenu-33

Teraz już wiecie jak się obsługiwać z tymi stronami, i że w ogóle są . :) Oczywiście te ostatnie dwie strony nie należą do ekipy Google, ale też są bardzo przydatne :) .

 

Dziękujemy Wam bardzo za ponad 3000 odwiedzin i wiele komentarzy, które dodają nam chęci do prowadzenia tego bloga :D . Pozdrawiamy Zuzia, Alicja i Natalia.

Sprawdźmy wiedzę geograficzną… :)

 - by Alicja

Jak u Was z geografią? Z tego co sprawdziłam jeśli chodzi o miasta, to u mnie nie najlepiej :D Pani Beata poleciła mi bardzo fajną stronę, na której można sprawdzić swoją wiedzę geograficzną. Chodzi o http://www.geography-map-games.com/geography-games-Our-Games-Poland-_pageid158.html. Jest to strona, na której można sprawdzić ile wie się o położeniu rzek, miast i województw w Polsce. Są jeszcze inne kraje do wyboru, ale myślę, że wszyscy najlepiej się orientujemy w Polsce :) . Możemy też pobawić się w Europie, Ameryce i innych kontynentach.
W przypadku miast, gra polega na tym, że wbijamy szpilkę w miejsce, gdzie według nas znajduje się podane wyżej miasto. Jest 20 przykładów. Po każdym wbiciu szpilki, program wbija własną w miejsce, gdzie rzeczywiście znajduje się dane miasto i oblicza, ile kilometrów jest z miejsca, do którego wbiliśmy szpilkę do miejsca położenia miasta i przydziela nam punkty :)
Ta strona jest bardzo ciekawa. Polecam ją wszystkim. Piszcie w komentarzach swoje wyniki :)

Moje wyniki w:
województwach: 130106 punktów
miastach: 42772 punkty
rzekach: 55441 punktów

Rzeki nie za bardzo mi idą :D A jak u Was?

A tak w ogóle, to za około trzy godziny Nowy Rok! Szczęśliwego Nowego Roku!

Źródło zdjęcia: photopin.com by Juan Falque

Jak pisać… kotami?

 - by Alicja

Lubicie koty? Ja kocham! Mam persa imieniem Mika. A próbowaliście kiedyś pisać kotami? Chyba nie… Ale ja już próbowałam! Właśnie dzisiaj napiszę o tym, jak to zrobić. Na stronie chomikuj.pl chomik o imieniu koliber67 dodał bardzo fajne animacje. Mianowicie koty trzymające literki. Są one dostępne pod adresem http://chomikuj.pl/koliber67/LITERY+OZDOBNE+*e2*96*ba/alfabet+koty. Jak pewnie wiecie, żeby pobrać coś z chomikuj trzeba się zalogować.

Zuzia ostatnio napisała o lamach i zainspirowała mnie do poszukania alfabetu z innych literek. Na szczęście moje poszukiwania się udały :) Niestety nie do końca, bo chciałam poszukać jakiejś strony, na której można robić takie rzeczy online, ale niestety nie udało mi się.

Można pobrać też inne literki od tego chomika, na przykład delfinki, rybki, myszki, różyczki itd. Oto kilka przykładów:

 

 

 

Tak wygląda tekst „napisany kotami” przeze mnie:

Darmowe zasoby zdjęć

 - by Alicja

  Jak często dodajecie na blogi albo strony internetowe zdjęcia? Na pewno dość często. Ale czy te zdjęcia nie są objęte prawem autorskim? Często dodajemy zdjęcia wyszukane w google i nawet nie wiemy, że tak nie wolno. To, że ktoś dodał jakieś zdjęcie, to nie znaczy, że pozwolił wszystkim na używanie go. Wiem, że kiedy klikniemy na zdjęcie, pojawia się KOPIUJ, ale takie kopiowanie jest zabronione.

Jeśli chcemy użyć jakiegoś zdjęcia z Internetu, to są do tego specjalne strony, na których autorzy publikują swoje zdjęcia i pozwalają ich używać. Jedną z nich jest strona photopin.com. Na tej stronie znajdują się tysiące albo nawet miliony zdjęć opublikowanych przez ich autorów. Jest to międzynarodowa strona, dzięki czemu możemy też dodać na niej swoje zdjęcia. Drugą taką stroną jest otwartezasoby.pl. Na tej stronie możemy pobierać obrazy, filmy i muzykę, na co zezwalają autorzy, oczywiście pod warunkiem podania nazwiska lub loginu autora. Jest jeszcze strona flickr.com, na której znajdziemy ponad 200 milionów obrazów.

Jeśli chcemy wstawić obraz na bloga, musimy później podać autora i adres strony, z której jest pobrany. Inaczej łamiemy prawo autorskie. Więc trzeba pamiętać, żeby nie ściągać bezprawnie obrazów i zdjęć z grafiki Google, ponieważ autorzy nie wyrazili na to zgody.

Źródło zdjęcia 1: photopin.com by Silvio Tanaka
Źródło zdjęcia 2: photopin.com by
blog.jmc.bz

 

Jak w ciekawy sposób przygotować się do lekcji?

 - by Alicja

Hmm… Nie znam osoby, która lubiłaby się w domu uczyć. Szczególnie z książek. Ja nawet się nie uczę, bo wszystko pamiętam z lekcji (:D). Chociaż czasami jednak trzeba otworzyć książkę. Ale nie musi to być akurat ona. Może tak zamiast książki otworzyć laptopa albo włączyć komputer? Czemu nie!?

Znam bardzo fajną stronę z testami, ta strona to memorizer.pl. Na tej stronie można poszukać sobie testu z jakiegoś przedmiotu, uczyć się i przetestować swoją wiedzę.

Są jeszcze inne takie strony, np. Test Wiedzy na wp.pl, ale memorizer jest specjalnie dostosowana do szkoły i przedmiotów. Można tam wybrać przedmiot z którego chcemy rozwiązać test, poziom (np. szkoła podstawowa), wpisać słowa kluczowe.

Jest to bardzo fajny sposób na ciekawą i skuteczną naukę. Przed sprawdzianem z jakiejś lektury, warto też poszukać w Internecie testów sprawdzających. Możemy mieć wtedy pewność, że jedynki nie dostaniemy :)

Źródło zdjęcia: photopin.com by selva

 

Słowa jak lamy

 - by Zuzia

To niesamowite jak można się bawić w internecie. Znalazłam mnóstwo ciekawych stron na której można wspaniale spędzić czas. Jedną z nich jest ona: http://llamafont.com/preview/save .

Nie wiecie co robić? Zaraz to „rozgryziemy”:

1. Wpiszcie w wyszukiwarce  http://llamafont.com/preview/save

Wyskoczy taka strona:

2. W miejscu gdzie jest napisane „type here…” wpiszcie dowolny wyraz!

Pojawi Wam się wasze słowo lub zdanie. Tylko, że zamiast zwykłych liter będą lamy.

3. Kliknijcie „Save it”.

I GOTOWE! :)

To takie proste. Prawda? Oto 1 z pomysłów jak można fajnie spędzić czas w internecie. Wykorzystując różne zdania możecie dodawać wpisy na swoje blogi, ( jak je oczywiście macie) do komentarzy, możecie pochwalić się na portalach społecznościowych jak nasza-klasa.pl czy facebook.com .

A oto moje „dzieło”:

( BLOGI WYRAZY LAMY INTERNET. TO SUPER ZABAWA. )

Spróbujcie sami. To naprawdę świetna zabawa. :)

Mamy dostępy do e-dziennika!

 - by Alicja

Huraa! Od niedawna mamy własne dostępy do elektronicznego dziennika! Na debacie szkolnej poprosiliśmy panią, żeby nam takie dostępy „załatwiła” :) . Chyyba w piątek pani Beata nam je rozdała. Hasła są tak dziwne, że raczej nie da się nauczyć ich na pamięć. Trzeba mieć je przy sobie, jeśli chce się dostać do dziennika. Najfajniejsze w tym jest to, że możemy znać swoje oceny jeszcze przed tym, jak pani poda je w klasie. Niestety novo-szkola.pl nie wyświetla nam średniej. Jako uczniowie nie możemy jej zobaczyć, rodzice też nie. Tylko nauczyciele mogą nam podać średnią ważoną. No chyba, że komuś będzie się chciało ją obliczać, ale wątpię. Jak weszłam na tą stronę pierwszy raz, to od razu powpisywałam sobie zaległości do dzienniczka i przepisałam tematy z informatyki, bo na lekcji nie miałam do tego chęci :D . Bardzo fajne jest też to, że możemy widzieć swoją obecność na lekcjach, co pozwala nam w szybszy sposób dotrzeć do tego, jakiego dnia nie było nas w szkole. Rodzice mogą też nas usprawiedliwiać drogą mailową :)

Źródło zdjęcia: photopin.com by dollie_mixtures

Internetowy komiks

 - by Alicja

Czy ktoś kiedyś powiedział, że komiksy można tylko czytać na papierze? Raczej nie, a jeśli tak, to w czasach przedwojennych. Na stronie http://www.makebeliefscomix.com/Comix/ można tworzyć ciekawe komiksy. Są tam do wyboru różne postacie oraz ich ustawienia, chmurki i dymki w których można pisać swoje teksty, nawet po polsku. A jak stworzyć własny komiks?

Krok 1: Wpisujemy w wyszukiwarce http://www.makebeliefscomix.com/Comix/.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krok 2: Klikamy na pierwszy panel. Wybieramy postać, którą chcemy umieścić w komiksie.W białym oknie po lewej stronie można wybrać jej ustawienie. Dodajemy dymek, który znajduje się na dole na środku. Tak jak z postacią, na dole w oknie pojawi się on i można będzie wybrać jego wielkość i kształt. Możemy zmniejszać obrazki, przesuwać je, wysuwać na wierzch albo pod spód. Jest tu dużo bardzo fajnych opcji.

Krok 3: Klikamy na drugie okno i powtarzamy czynności w drugiego kroku.

Można też wybrać ilość okienek i kolor tła. W tym programie można się bardzo długo bawić i tworzyć własne komiksy. Po lewej stronie jest kilka opcji, które warto wypróbować. Czasami działają one dopiero wtedy, kiedy klikniemy na element, który chcemy edytować. Później komiks można wydrukować i wysłać do znajomego. Nie trzeba się logować!

To jest komiks stworzony przeze mnie:

Jak stworzyć obrazek ze słów?

 - by Alicja

Widzieliście może na głównej stronie takie obrazki stworzone ze słów? Dzisiaj napiszę o stronach, na jakich można je stworzyć. Pierwsza strona to http://www.wordle.net/ . Żeby korzystać z tej strony, nie trzeba się logować, ale trzeba mieć ściągniętą Javę.

Jak zrobić chmurę wyrazów:

Krok 1: Wchodzimy na stronę http://www.wordle.net/.

Krok 2: Klikamy napis CREATE.

 

 

 

 

 

 

Krok 3: Wpisujemy w okienku wyrazy, które chcemy umieścić w chmurze wyrazów i klikamy GO.

Krok 4: Kiedy pokaże nam się gotowa chmura wyrazów, możemy ją edytować, zmieniać kolory, czcionkę i kształt. To jest moja chmura wyrazów:

Druga strona to http://imagechef.com/ . Można na niej stworzyć obrazek ze słów. Jak stworzyć obrazek ze słów?

Krok 1: Wchodzimy na stronę http://imagechef.com/.

Krok 2: Najeżdżamy myszką na okienko CREATE, a kiedy pojawi nam sie aktywne okienko, klikamy World Mosaic

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krok 3: Kiedy pokaże nam się taka strona, 1) wpisujemy w polu słowa, z których chcemy zrobić obrazek, 2) wybieramy kształt obrazka, który chcemy stworzyć, 3) wybieramy kolor tekstu i tła, 4) wybieramy czcionkę, 5) możemy zmieniać układ słów, co zmieni wygląd obrazka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tak wygląda obrazek stworzony przeze mnie :)

 

Coś dla muzyków, czyli jak grać w sieci

 - by Alicja

Lubicie muzykę? Na pewno.  Znalazłam ostatnio na jednym z blogów bardzo ciekawe strony, na których można grać na keyboardzie. Jedną z nich jest http://bgfl.org/bgfl/custom/resources_ftp/client_ftp/ks2/music/piano/ . Na tej stronie gra się na keyboardzie, ale można wybrać np. dźwięk gitary. Bardzo mi się spodobała ta strona. Natomiast na stronie http://www.poissonrouge.com/ znajdujemy wielki wirtualny plac zabaw. Po kliknięciu na klawiaturkę, pokazuje nam się kawałek klawiatury fortepianowej. Przy kliknięciu na jakiś klawisz, na pięciolinii pokazuje się też dźwięk, jaki zagraliśmy. Ta strona jest również wielkim wirtualnym placem zabaw. Można na niej się bawić kilka godzin. Polecam dzieciom z przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej. Jest tam też bardzo dużo ciekawych zabaw :)

Swoją droga chciałabym serdecznie podziękować za ponad 1000 odwiedzin na blogu i budujące komentarze. Jest nam bardzo miło i możemy pokazać wszystkim, że mała szkoła może stać się wielką :)

Źródło zdjęcia: photopin.com by wÅ‚odi

Jak stworzyć internetowy kalejdoskop?

 - by Alicja

Znalazłam ostatnio bardzo ciekawą stronę, na której możemy sami tworzyć własny kalejdoskop. Ta strona to http://permadi.com/java/spaint/spaint.html . Można na niej stworzyć własny obrazek z kalejdoskopu. Ja się tym bawiłam kilkadziesiąt minut :) . Można zmieniać wielkość linii. Tu jest obrazek, który ja stworzyłam.

Są jeszcze dwie inne ciekawe strony, na których można stworzyć kwiatek przypominający kalejdoskop i śnieżynkę obracającą się w wersji 2D i 3D. Śnieżynkę można stworzyć na stronie http://www.zefrank.com/snowflake/ . Kwiatka można stworzyć na stronie http://www.zefrank.com/flowers/ .

Coś dla fanów mody

 - by Alicja

Wśród nas na pewno znajdzie się wiele fanek, a może nawet fanów mody. Niedawno znalazłam bardzo ciekawe strony, na których można się tą modą bawić. Jedną z nich jest strona stylistki.pl . Na tej stronie można stworzyć własny zestaw. Nie trzeba się na niej  rejestrować, ale przy zalogowaniu jest więcej opcji. Można też wtedy zapisać swoją stylizację. A oto jak to zrobić:

Krok 1: Wchodzimy na stronę stylistki.pl .

Krok 2: Klikamy STWÓRZ.

 

Krok 3: Kiedy pokaże nam się takie okno, po prawej stronie wybieramy ciuchy, które chcemy dodać do zestawu i przeciągamy je na białe okno. Można zmieniać rozmiar ciuchów i dodatków, obracać je. Kiedy się zalogujesz, możesz też zapisać swój zestaw.

 

Drugą „modową” stroną jest strona przymierzaj.pl . Można na niej również tworzyć zestawy, ale pojawiają się one na modelkach i widzimy ceny ubrań. Na tej stronie można pracować bez rejestracji, ale polecam się zalogować, ponieważ można wtedy wybierać modelkę i tło zestawu. Tu jest instrukcja, jak stworzyć zestaw na tej stronie:

Krok 1: Wchodzimy na stronę przymierzaj.pl

Krok 2: Klikamy PRZYMIERZALNIA.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krok 3: Wybieramy ciuchy dla modelki. Po lewej stronie są różne kategorie ubrań, a po prawej same ubrania i dodatki. Wyświetla się też marka i cena ubrań.

 

Życzę miłej zabawy! ;)

Netykieta

 - by Alicja

Dzisiaj piszę o netykiecie. Netykieta to zasady korzystania z Internetu. Każdy użytkownik powinien się z nią zapoznać.

Netykieta

Używaj Internetu tak, by nie szkodzić innym.

Często sprawdzaj pocztę, nawet codziennie, jeżeli piszesz dużo listów.

Wypełniaj zawsze pole Temat. Temat powinien być zgodny z treścią listu.

Staraj się pisać zwięźle i na temat.

Podpisuj listy imieniem i nazwiskiem.

Nie rozsyłaj łańcuszków szczęścia, czyli wiadomości, w których  pojawia się prośba o przesłanie ich dalej. Nie rozsyłaj też reklam.

Nie wysyłaj niczego w załączniku, dopóki adresat nie wyrazi na to zgody.

Pisanie WIELKIMI LITERAMI oznacza krzyk. Nie krzycz!

Pisz bez błędów i z polskimi znakami. Nie używaj wulgarnych słów.

Odpowiadając na list, usuwaj cytaty z wcześniejszej korespondencji. Zostaw jedynie zdanie, na które odpowiadasz. Dzięki temu Twoja odpowiedz będzie czytelniejsza.

Humorystycznie wypowiedzi oznaczaj uśmieszkami, na przykład :) . Bez nich Twój żart może być odebrany jako coś obraźliwego.

Jak założyć własnego bloga?

 - by Alicja

Czy macie swoje blogi? Jeszcze niedawno w naszej szkole zaczęła się „blogomania”. Klasa piąta poprosiła panią Beatę, nauczycielkę informatyki, aby pokazała im, jak założyć bloga. Bardzo im się to spodobało. Prawie wszyscy założyli blogi, które są do dzisiaj. Pani Beata pokazała im jak założyć bloga w serwisie blox.pl, ale ja dzisiaj napiszę o bloog.pl, czyli na WP.

Krok 1: Wchodzimy na stronę http://bloog.wp.pl/ .

Krok 2: Klikamy ikonkę ZAŁÓŻ, aby założyć swojego bloga.

 

 

 

Krok 3: Wpisujemy dane naszego bloga do formularza:

Wybieramy, czy chcemy założyć bloga, czy multimediabloga. Na blogu możemy pisać swoje notki, opisywać swoje przeżycia. Na multimediablogu wstawiamy dużo zdjęć i możemy dodawać wpisy video.

W miejscu NAZWA wpisujemy nazwę bloga, którą będziemy wpisywać w wyszukiwarce. Np. wpisujemy ebachorzew, a bloog.pl już samo doda się do naszego adresu.

TYTUŁ BLOGA nie musi być taki sam jak nazwa. Jeśli w miejsce na nazwę wpiszemy ebachorzew, to w tytuł bloga możemy wpisać np. Życie uczniów NSP w Bachorzewie.

Wybieramy KATEGORIĘ BLOGA. Jeśli blog będzie o szkole, możemy wpisać kategorię główną EDUKACJA. Później dobieramy dwie inne kategorie.

W OPISIE BLOGA wpisujemy, o czym będzie nasz blog.

W miejscu WERYFIKACJA wpisujemy tekst, który jest na obrazku obok.

Krok 4: Wybieramy narzędziówkę i szablon naszego bloga.

Krok 5: Czytamy i akceptujemy regulamin. Klikamy ZAŁÓŻ BLOOGA

Krok 6: Jeśli mamy konto w serwisie wp.pl, logujemy się, a jeśli takiego konta jeszcze nie mamy, zakładamy je. Rejestracja jest bardzo prosta, więc raczej nie muszę pisać, jak to zrobić. Możemy zalogować się jeszcze przed założeniem bloga.

Krok 7: Kiedy pokaże nam się okienko, w którym dodajemy wpis, piszemy swoją pierwszą notkę. Może to być coś w stylu: „Hej! Jestem … . Będę tu pisać o szkole…” itp. Później dodajemy tagi (wyrazy, które opisują wpis). Okienko na tagi można znaleźć trochę niżej niż okienko na wpis. Pamiętaj, żeby dodać tytuł wpisu!

Reszta obsługi blooga jest bardzo prosta. Można dodać swoje kategorie, tło, widżety itd. Jeśli będziecie mieli jakieś pytania, to piszcie w komentarzach :)

Tu jest adres mojego bloga, którego prowadzę w witrynie bloog.pl .

http://swiatwzielonychbarwach.bloog.pl/

Uczymy 3 klasę robić prezentację w PowerPointcie!

 - by Zuzia

Dnia 13.11.2012r. wraz z Darią Wydubą zaczęłyśmy nauczanie 3 klasy. Naszym celem było nauczenie ich jak się robi prezentację w PowerPointcie. W pierwszy dzień omówiłśmy wraz z Panią Luizą (wychowawczynią klasy 3) kodeks SzK 2.0 . Następnie włączyli notebooki, lecz okazało się, że na nich nie ma PowerPointa. Więc poszliśmy na komputery stacjonarne i tam kontynuowaliśmy uczenie.

Pokazałyśmy im:

  • Jak się wstawia obrazek.
  • Jak się wstawia opis.
  • Jak się dodaje i usuwa slajdy.
  • Jak się dodaje tło.

Później sami mieli zrobić prezentację w dwuosobowej grupie na temat ulubionego zwierzęcia. Wytłumaczyłyśmy, że ważne jest aby podawali źródła ze stron, których korzystali podczas wykonywania prezentacji. Prezentacje wyszły bardzo ładne.

Po tygodniu spotkaliśmy się z nimi. Chciałyśmy, aby pokazali nam to czego się nauczyli. W tym dniu zadałyśmy im zadanie domowe, aby ich sprawdzić. Mieli wykonać prezentację na temat dowolny i przynieść je nam na za tydzień. Rożdałyśmy karteczki z wymaganymi kryteriami, z których miała się składać prezentacja.

Na 27.11.2012r. przynieśli swoje prace. Wspólnie obejrzałyśmy wszystkie. Prezentacje były niesamowite! Jeden chłopiec do swojej prezentacji dodał muzykę. Byłyśmy pod wielkim wrażeniem. Cieszyłyśmy się, że „nasi uczniowie” zrozumieli na jakiej podstawie wykonuje się prezentacje. Dziewczynka dostała 5, chłopcy po 6, a my po pochwale.

 

 Jestem bardzo zadowolona z Alicją i Natalią, że mamy aż 440 odwiedzin i tyle kliknięć „lubię to”. Zachęcamy do kolejnego „lajkowania” i komentowania naszych wpisów. :)

Konkurs Junior B3 w Baltie

 - by Alicja

Baltie jest w naszej szkole bardzo znany. Od 2011 roku pracujemy z tym programem. W 2011 roku zakwalifikowałyśmy się z Natalią i Agatą do międzynarodowego etapu. Mimo że pracowałyśmy z tym programem tylko miesiąc, pojechałyśmy na Słowację na konkurs. Może i zajęłyśmy jedno z ostatnich miejsc, ale i tak była to dla nas wielka przygoda. Na początku byłyśmy trochę zmartwione tym, że byłyśmy na końcu rankingu, ale później dowiedziałyśmy się, że inni pracują z tym programem od pierwszej klasy. Najbardziej na tej wycieczce podobały nam się chyba darmowe baseny niekryte, na które mogłyśmy chodzić kiedy tylko chciałyśmy :)

W 2012 roku do ostatniego etapu Baltie 2012 zakwalifikowały się dwie drużyny z naszej szkoły. W jednej z nich byliśmy Kacper, Bartek i ja, a druga drużyna składała się z Karoliny i Krzysia znanych z naszych poprzednich blogów oraz Szymona. Pojechaliśmy do Warszawy o wiele bardziej przygotowani niż na Słowację. Mimo to, w Warszawie były o wiele łatwiejsze zadania. Na Słowacji były też animacje, których nigdy nie robiłyśmy, więc nasze „animacje” pojawiały się i znikały :D . W Warszawie wzięło udział o wiele więcej drużyn, więc mimo przygotowania trafiliśmy na 35 i 54 miejsce (nie jestem do końca pewna).  Konkurs odbył się na Politechnice Warszawskiej, więc bardzo nam się podobało. Przy okazji zwiedziliśmy Warszawę, a kolega stracił plecak z nową piłką zostawiając go w tramwaju :( .

Co roku bierzemy także udział w konkursach Junior B3. Konkursy są indywidualne. Nie chwaląc się, w ubiegłym roku byłam pierwsza w mojej grupie w Polsce :) . Dzisiaj osoby, które w ubiegłym roku nie zrobili zadań męczą się z Baltie’em. Byliśmy bardzo zaskoczeni, kiedy okazało się, że zadania się nie wyzerowały i ja, i wiele innych osób mieliśmy już te zadania zrobione. Już niedługo zaczniemy wstawiać instrukcje do programu Baltie :)

Swoją drogą, chciałam bardzo podziękować za 300 odwiedzin na blogu i tyle komentarzy. Jest nam wszystkim bardzo miło z tego powodu. Jak pewnie już zauważyliście, Zuzia już dodała swój pierwszy wpis i teraz będzie pisać ze mną. Już niedługo dołączy do nas Natalia, która ma małe problemy z rejestracją, ale na pewno damy radę :)

 

 

Uczymy naszych kolegów.

 - by Zuzia

Dnia 14.11.2012r. w klasie V odbyła się lekcja matematyczna, na której ja i Kacper Urbaniak uczyliśmy naszą klasę dodawania i odejmowania ułamków o różnych mianownikach.Na lekcji uczniowie byli dość aktywni. Pomogły nam bardzo nasze szkolne notebooki. Korzystaliśmy ze strony: lubiematematyke.blox.pl . Pracujemy z nią, można powiedzieć na co dzień, na lekcji matematyki. Ta strona zawsze nam pomaga. Pozdrawiamy panią Beatkę Zawisłę, która jest naszą nauczycielką matematyki, informatyki oraz prowadzącą słynnej strony matematycznej :) . Myślę, że uczniom podobała się lekcja. Z Kacprem dostaliśmy po 6 :) .  Mamy nadzieję, że będzie więcej takich odwróconych lekcji nie tylko z matematyki.

Źródło zdjęcia: photopin.com by Ivo Schwalbe

Odwrócona lekcja niemieckiego

 - by Alicja

Dzisiaj w naszej klasie odbyła się odwrócona lekcja niemieckiego przeprowadzona przez Natalię i mnie. Tematem zajęć była powtórka z drugiego działu „Der Weg zur Schule” (Droga do szkoły). Najpierw napisałyśmy kilka zadań na tablicy. W pierwszym zadaniu trzeba było wpisać czasownik modalny w odpowiedniej formie. W drugim zadaniu trzeba było przetłumaczyć zdania z języka polskiego na niemiecki. Trzecie zadanie było o środkach transportu. Uczniowie mieli wpisać odpowiedni środek transportu, którym można dojechać np. do Poznania, do szkoły. W czwartym zadaniu razem z Natalią przygotowałyśmy pytania, na które inni musieli odpowiedzieć. Miałyśmy przygotowane po 10 przykładów w każdym zadaniu, ale nie starczyło czasu na przeprowadzenie wszystkich. Na koniec przygotowałyśmy zabawę, uczniowie wybierali ochotnika, któremu na głowę zakładali czapkę. Musieli doprowadzić go do misia, ale po niemiecku. Zabawa nie bardzo się udała, bo większość wolała mówić po polsku, ale lekcja ogólnie się udała. Obie z Natalią dostałyśmy po 5+ :) Mi najbardziej podobała się ostatnia zabawa, bo była bardzo ciekawa, mimo używania tylko „rechts!”, „links!”, „stop!”. Cała lekcja była bardzo ciekawa, ale najciekawsza była koleżanka pyskująca „nauczycielkom” :) . Do zadań przygotowywałyśmy się samodzielnie, a później w szkole zebrałyśmy to w jedną całość. Okazało się, że niektóre zdania się powtarzały. Najtrudniejsze na pewno było wymyślenie czegoś, co nie tylko zainteresuje uczniów, a jeszcze okaże się dobrym, niemieckim zadaniem. Pomogły nam w tym nasze podręczniki, do których w końcu zajrzałyśmy :) . Oczywiście też nasze głowy… Pani Iwona siedziała w czasie lekcji na miejscu Natalii i sprawdzała, czy nie popełniamy błędów. Jeśli jakiś się zdarzył, mówiła nam o nim, a my go poprawiałyśmy. Na początku sądziłam, że bycie nauczycielem jest proste. Wystarczy po prostu mówić do uczniów i dawać im zadania. Okazało się jednak, że jest to bardzo trudne zadanie. Gdybyśmy miały możliwość powtórzenia zadania, na pewno postarałybyśmy się wykorzystać netbooki lub inne sprzęty elektroniczne. Niestety zapomniałyśmy o aparacie i nie mamy żadnych zdjęć :( .
Jeśli chodzi o rady dla innych, to nigdy nie przygotowujcie wielu podobnych zadań. My tak zrobiłyśmy i niestety uczniowie byli trochę znudzeni…

Takie lekcje matematyki są tylko u nas!

 - by Alicja

Zauważyłam, że wiele uczniów nie lubi matematyki, na pewno ze względu na to wszystko, co trzeba zapamiętać. W naszej szkole matematyka jest raczej lubianym przedmiotem, a to wszystko dzięki pani Beacie, która prowadzi bloga na temat matematyki i opisuje na nim temat każdej lekcji. Korzystamy też z Matlandii, ze strony math.edu.pl, z mathnook.com. Często też ćwiczymy tabliczkę mnożenia na netbookach. Matematyka jest przedmiotem, na którym najczęściej używamy netbooków i komputerów. Nie mamy podręczników, bo blog pani Beaty nam je zastępuje.  Jutro mnie i Natalię czeka odwrócona lekcja niemieckiego. Jej opis na pewno znajdzie się na blogu. Przepraszam, że na razie tylko ja piszę na blogu, ale jest mały problem z dodaniem Zuzi i Natalii.

Bloga pani Beaty możecie znaleźć pod adresem lubiematematyke.blox.pl . Polecam go wszystkim nauczycielom matematyki i uczniom, którzy chcą lepiej ją zrozumieć :)

Netbooki na lekcji języka polskiego

 - by Alicja

Komputerów nie trzeba używać wyłącznie na informatyce! W naszej szkole bardzo często używamy netbooków. Na przykład na lekcji języka polskiego. Wydawałoby się, że jest to lekcja, na którą jest potrzebna tablica, zeszyt i książki. W naszej szkole te lekcje odbywają się trochę inaczej. Bardzo przydatna jest strona dyktanda.pl, na której można rozwiązywać dyktanda i sprawdzać samego siebie w ortografii. Wśród dyktand możemy znaleźć te łatwiejsze i te trudniejsze, ale wszystkie można rozwiązać. Możemy też wybrać sobie, co chcemy poćwiczyć, np. ó i u, rz ż, ch, h. Na stronie znajdziemy także zasady ortograficzne. Można utworzyć nawet własne dyktando. Warto sprawdzić się w Gadu-dyktandzie, które jest dosyć trudne. Kiedy robiliśmy to dyktando na lekcji, najlepiej rozwiązała je osoba z 94% poprawnych odpowiedzi. Polecam tą stronę wszystkim polonistom.  Życzę miłego rozwiązywania dyktand ☺

 

 

Stwórz i układaj własne puzzle!

 - by Alicja

  Niedawno na kółku informatycznym poznaliśmy bardzo ciekawą stronę, na której możemy stworzyć i układać puzzle. Adres tej strony to jigsawplanet.com. Mimo że strona jest w języku angielskim, bardzo łatwo można się domyślić o co chodzi. Na tej stronie możemy tworzyć własne puzzle lub układać te, stworzone przez innych użytkowników. Polecam na zabicie czasu =)

Oto instrukcja, jak stworzyć własne puzzle:

1) Wchodzimy na stronę jigsawplanet.com

2) Klikamy przycisk CREATE, umieszczony na górze ekranu.

3) Kiedy pokaże nam się formularz, klikamy PRZEGLĄDAJ i wybieramy z komputera obrazek, który ma być tematem naszych puzzli. Obrazek musi mieć format JPEG, JPG itp. Format obrazu można zmienić przy zapisywaniu go w Paincie.

W miejscu NAME wpisujemy nazwę obrazka.

W miejscu PIECES wybieramy liczbę puzzli. Możemy ją zmienić przejeżdżając suwakiem po linii.

W miejscu SHAPE wybieramy kształt naszych puzzli.

Kiedy zaznaczymy ROTATION, nasze puzzle trzeba będzie obracać.

W miejscu TAGS wpisujemy tagi, czyli słowa opisujące nasze puzzle.

4) Klikamy CREATE i nasze puzzle będą gotowe o układania. Powodzenia!

Jeśli się zalogujesz, Twój wynik (czas układania puzzli) będzie widoczny na stronie.

Źródło zdjęcia: photopin.com by emma.c

Nasz udział w Radzie Pedagogicznej

 - by Alicja

26 października 2012 roku my, czyli większa część SU wzięliśmy udział w Radzie Pedagogicznej. Mieliśmy okazję zobaczyć, jak taka Rada wygląda. Na początku  pani dyrektor powitała wszystkich nauczycieli oraz zaproszonych gości – nas. Później rozpoczęło się spotkanie otwierające Szkoły z Klasą 2.0 i obejrzeliśmy prezentację TIK. Wdaliśmy się też w dyskusję na temat automatów z piciem, ale nauczyciele przekonali nas, ze nie jest to dobry pomysł. Pani dyrektor wybrała zadanie, które musi wykonać – szkoła z e-dziennikiem. Mimo że w naszej szkole już jest coś takiego, pani Beata Zawisła chce pomóc rodzicom korzystać z tego dziennika. Ustaliliśmy, że w tym roku również przeprowadziliśmy szkolenia uczeń-dorosły, na których będziemy uczyć naszych rodziców, dziadków i innych dorosłych korzystać z komputera. Podjęliśmy się też założenia tego bloga i regularnego wstawiania na nim wpisów. Rada Pedagogiczna bardzo nam się podobała, nie znajdziemy ucznia, który powiedziałby na jej temat złe słowo. Teraz już wiemy jak ona przebiega.

Witamy

 - by Alicja

E-Bachorzew to pierwszy blog prowadzony w takim składzie. Jak w większości blogow SzK można tu będzie znaleźć opisy ciekawych lekcji z użyciem komputerów lub netbooków, nasze wrażenia po skończeniu zadań i wyniki naszej pracy, dużo różnych materiałów edukacyjnych, propozycje ciekawych stron internetowych, nasze pasje i wiele innych ciekawych rzeczy. Staramy się w tym roku o Certyfikat 2.0 oraz o odznaki dla naszego bloga. Zachęcamy wszystkich do komentowania wpisów i podsuwania nam ciekawych pomysłów.
Pozdrawiamy,
Alicja, Natalia i Zuzia

css.php