Ustawiamy stoliki: w podkowę, jodełkę, a może kwadrat?

Od długiego czasu tradycyjny układ sali lekcyjnej w wielu szkołach nie zmienił się niemal wcale. Poniżej propozycję różnych układów w zależności od wykonywanej aktywności, tematu zajęć, specyfiki pracy.

 USTAWIENIA Stolików w sali lekcyjnej_end-1     USTAWIENIA Stolików w sali lekcyjnej_end-2

Rysunki z ustawieniami do pobrania w wersji PDF.

Istnieją badania prowadzone w klasach o tradycyjnej aranżacji przestrzeni nauki, pokazujące zależności pomiędzy sympatią nauczyciela i jej odpływem w stosunku do uczniów w zależności od zajmowanego przez nich miejsca. Okazuje się, że poziom akceptacji oraz postrzeganie ucznia przez nauczyciela jest zależne od zajmowanego przez niego miejsca.

Więcej informacji znajdziecie w publikacji A. Nalaskowskiego, Przestrzenie i miejsca szkoły, Impuls, Kraków 2002, s. 50–51.

Polecamy stronę poświęconą organizacji przestrzeni szkolnej na serwisie Uniwersytetu Jagiellońskiego: Jaszczur.

A jak Wam się najlepiej pracuje?

 

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii, Edukacja I klasa z tagami: , . Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge