Edukacja polonistyczna – jak mówią postaci z bajek?

images

Polecamy ciekawą stronę ze scenariuszami lekcji, tutaj wybrany przykład edukacji polonistycznej, oto krótka zapowiedź scenariusza:

„Każdy z pewnością ma swoją ulubioną postać z bajki. Ale jak to się dzieje, że rysunkowy przyjaciel mówi w taki czy inny sposób? Co sprawia, że niektórych bohaterów, jak np. Król Julian z filmu „Madagaskar”, można rozpoznać już po kilku słowach?

Scenariusz lekcji poświęcony jest zagadnieniu dubbingu. Miniwykład wprowadza uczniów w temat zajęć i pozwala zrozumieć na czym polega nadawanie osobowości głosem. Uczniowie, wcielając się w rolę aktorów dubbingowych oraz oglądając film instruktażowy, dowiedzą się, na co należy zwracać uwagę, aby nadać niepowtarzalny charakter postaci. Twórcza zabawa pozwoli im zrozumieć, co należy zrobić, aby  zagrać osobę np. grubą, energiczną, leniwą czy tajemniczą, a także rozwinie ich kreatywność.

Nauczyciel ma do dyspozycji propozycje ćwiczeń językowych, filmy z udziałem aktora, który dzieli się swoimi umiejętnościami w zakresie kreowania postaci głosem. W wiedzy dla nauczyciela zostały przedstawione poszczególne etapy pracy nad dubbingiem.”

Cały scenariusz lekcji można znaleźć na tej stronie internetowej

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii. Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge