Dzień pod znakiem balona

Niby nic, mały balon, który można nadmuchać i podrzucać, taka zabawka dla przedszkolaków. Czy na pewno? Przecież balon może być rakietą, magnesem, piłką, workiem, siedzeniem itp.  Ostatnio jedna z nauczycielek opowiedziała mi o dniu pod znakiem balona. W ciągu jednego dnia, robimy różne eksperymenty z balonami, na początku rozciągamy, sprawdzamy materiał, potem dmuchamy. Jeden z balonów wystawiamy za okno i obserwujemy co się z nim dzieje, pocieramy o ubrania, siadamy na balonach i sprawdzamy czy pęknie itp. Zastanawiamy się dlaczego dzieje się tak a nie inaczej, wspólnie szukamy odpowiedzi.

zdjęcie: en.wikipedia.org

Jak zrobić z balonu magnes?

Potrzebujemy: balona, sznurka i puszki po napoju.

Nadmuchujemy balonik i związujemy go sznurkiem. Pustą metalową puszkę kładziemy bokiem na stole. Pocieramy kilkakrotnie balonik o włosy (bardzo szybko), a potem próbujemy przyciągnąć balonikiem puszkę do siebie (nie dotykając jej bezpośrednio). Puszka porusza się. Dlaczego? Balonik naładował się elektrycznie i zdołał przyciągnąć puszkę. Można też użyć dwóch baloników, albo obciążać puszkę.

Więcej doświadczeń nie tylko z balonami znajdziecie tu. A Wy jakie doświadczenia robicie?

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii, Edukacja I klasa, Nauczyciel 1. klasa z tagami: . Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge