Jak dobrze mieć dywan!

Dywan – ważna rzecz w każdej klasie, w której uczą się mniejsze dzieci. Kolorowy, wzorzysty czy jednobarwny – nie ma większego znaczenia, ważne, by z niego korzystać jak najczęściej. Spotkania na dywanie mają rożny charakter. To właśnie tu możemy zacząć dzień, przywitać się, ustalić zasady, przypomnieć czego się uczyliśmy ostatnio, swobodnie porozmawiać o ważnych sprawach. Więcej, na dywanie możemy się trochę pogimnastykować, zrelaksować, posłuchać muzyki, poczytać, najzwyczajniej odpocząć. Dywan ociepla przestrzeń klasy, dosłownie i metaforycznie.

dywanZdjęcie: http://www.speedofcreativity.org/

Zwiedziłam sporo szkolnych klas pierwszych gdzie dywany były różnie rozmieszczone. Najczęściej leżały sobie z tyłu za ławkami. Wyraźnie tworzyły „strefę” wolną od ławek i krzesełek. Widziałam również, że w niektórych salach dywan jest z przodu, pod tablicą. Dzięki temu, dzieci siedzą na dywanie i jednocześnie mogą korzystać z tablicy multimedialnej, pisać na niej, grać w różne gry edukacyjne itp. Jako że, nauczyciele bardzo często korzystali z tablicy, siłą rzeczy, dzieci często się przemieszczały i wychodziły z ławek.

A jak jest u Was? Gdzie według Was lepiej sprawdza się dywan? Jak często z niego korzystacie? I najważniejsze, czy dużo dywanów zadeptaliście już z dziećmi? Mam nadzieję, że tak:)

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii, Edukacja I klasa, Nauczyciel 1. klasa z tagami: , . Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge