Wszystkie dzieci są zdolne

Czy rzeczywiście każde dziecko ma talent? Jak go znaleźć, jak mądrze wspierać i najważniejsze jak go nie zmarnować? Czy umiejętność dalekiego plucia pestką czereśni może się do czegoś przydać?

W fascynujący sposób odpowiada na te pytania niemiecki profesor neurobiologii Gerald Hüther w swojej książce ‚Wszystkie dzieci są zdolne” oraz w rozmowie z Dariuszem Bugalskim w Klubie Trójki. Tutaj dostępny jest zapis rozmowy.

Profesor dowodzi, że najważniejszymi potrzebami dzieci są: potrzeba więzi i bezwarunkowej miłości. Dzieci szukają bliskości innych ludzi, wspólnoty – tą powinny odnaleźć również w szkole. Dzieci, które czują się obiektem działań innych, nie czują się częścią większej całości i nie odnajdują oparcia, mają problem i jest to dla nich źródłem bólu. Niektóre np. głośno zwracają na siebie uwagę i rozwijają w sobie zaburzenia uwagi, co jest po prostu demonstracją tego, że chcą być dostrzeżone” – mówi prof. Gerald.

Podkreśla jak ważna jest mądra współpraca między nauczycielami, kadrą zarządzającą szkołą, rodzicami i dziećmi, tylko taka, współdziałająca ze sobą grupa, może stworzyć przyjazną społeczność, która sprzyja rozwojowi najmłodszych. 

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii, Edukacja I klasa, Nauczyciel 1. klasa z tagami: . Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge