Foch, tupanie i nie bo nie?

Emocje: radość, złość, zniechęcenie, strach, bezsilność i wiele innych, towarzyszą nam codziennie, w relacjach, w pracy, w życiu. W zeszłym tygodniu podczas warsztatu pt.: Jak radzić sobie ze złością”, prowadzonym przez Karoliną Józefowicz dla grupy nauczycielek z warszawskiej Szkoły Podstawowej nr 4 zastanawiałyśmy się co zrobić, kiedy dziecko się złości. Pamiętając o tym, że nie ma złych i dobrych emocji, ale różne mogą być formy ich wyrażania. Ciężko nam się godzić na agresję, wybuchy złości.. Co możemy zrobić?

Warto podjąć 4 kroki:

  1. Pokaż dziecku, że wiesz, co się z nim dzieje (np. widzę, że się zezłościłeś, nazwij jego stan lub uczucia).
  2. Nie karz dziecka za okazywanie złości.
  3. Ustal, co się dzieje, co dziecko dokładnie czuje i postaraj się poznać przyczynę.
  4. Nie pozostawiaj dziecka sam na sam ze złością (nie wychodź, nie obrażaj się), lecz nazwij ją i wskaż jej przyczynę – to uruchamia racjonalne myślenie, przydatne w panowaniu nad złością (u obu stron).

Mówienie o tym co czuję, jest bardzo trudne, ale można próbować to ćwiczyć. W kręgu, np. podczas zajęć plastycznych czy edukacji polonistycznej. Określanie emocji swoich ale też różnych bohaterów, postaci z obrazka czy opowiadania.

Poniżej znajdziecie scenariusz zajęć dla dzieci o  ZŁOŚCI, czym ona jest, jak możemy ją pokazać? Zachęcam do korzystania i dzielenia się własnymi pomysłami!

Złość sposoby - scenariusz.

A tu jeszcze artykuł z portalu dziecisawazne - Jak pomóc dziecku wyrażać złość.

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii, Edukacja I klasa, Nauczyciel 1. klasa z tagami: , , . Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge