Metoda zielonego ołówka

Większość z nas kojarzy czerwony kolor w szkole ze sprawdzianami, klasówkami, pracami domowymi i podkreślaniem tego co nie tak.

A gdyby zrobić odwrotnie – wyróżniać to,  co się udało? Zaznaczać w zeszycie dziecka to co wyszło bardzo dobrze? Zastosowanie tej techniki wiąże się z innymi emocjami i zachowaniami niż ocenianie tego co zostało zrobione źle.  Zielony ołówek ma na celu zmotywowanie dziecka do włożenia wysiłku w powtórzeniu sukcesu (a nie koncentrowanie się na błędzie).

Wioletta Krzyżanowska – dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 323 im. Polskich Olimpijczyków, liderka szkoły pełnej pozytywnych zmian,  opowiada jak zmieniła swoją szkołę m.in. nie zadając prac uczniom i używając metody zielonego ołówka. O różnych innowacjach edukacyjnych, które zostały rozpoczęte w tej szkole podstawowej przeczytacie tutaj. 

Szkoła pełna pozytywnych zmian

A które z punktów są obecne również w Waszej szkole?

 

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii z tagami: . Dodaj do zakładek ten link.

One Response to Metoda zielonego ołówka

  1. pedspecbb powiedział:

    Zaznaczyć to co uczeń zrobił dobrze – hmmm to moje marzenie… Daaaawno temu, gdy byłam w liceum nauczyciel polskiego stawiał nam dwie oceny. Przez pierwszy rok dostawałam niedostateczny za ortografię i interpunkcję, ale bardo dobry a treść. Do matury juz zrównoważyły się oceny. To był najlepszy nauczyciel jakiego spotkałam w życiu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge