Samorządność w najmłodszych klasach

Janusz Korczak pisał, że samorządność jest ważna by: „jednakowo dobrze działo się wszystkim, którzy razem pracują, uczą się i pół dnia razem spędzają, żeby jeden drugiego nie krzywdził, nie przeszkadzał, nie dokuczał, nie wyśmiewał, a przeciwnie, żeby świadczył przysługi, pomagał, opiekował się i pilnował porządku.” Jak zawsze aktualne.

Samorządność poprawia atmosferę w klasie, która jest niezbędna do poczucia bezpieczeństwa i prawidłowego rozwoju. Dzięki dawaniu dzieciom możliwości współdecydowania o sprawach dla nich ważnych, rozmawiania, szukania rozwiązań, słuchania się nawzajem – uczymy ich nie tylko szacunku, otwartości, ale też dbania o siebie i klasę, angażowania się i docelowo kształtowania własnej rzeczywistości.

W ramach Szkoły Demokracji, programu Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej, który zajmuje się wsparciem szkół w samorządności uczniowskiej i oddolnej aktywności  stworzony został scenariusz z myślą o najmłodszych.

Materiał przygotowany został na 3 godzinne zajęcia, które pomogą Wam zintegrować dzieci, pokazać jak ważny jest zespół, jak różnie możecie myśleć i jak ważny jest sposób wyrażania swoich przekonań. A może macie swoje sposoby na wspieranie samorządności w edukacji wczesnoszkolnej? Bardzo jesteśmy ciekawi!

scenariusz samorządzimy dla klas I-III Greta mały

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii z tagami: , , , , . Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge