Jak z tymi pracami domowymi?

Zdania na temat zadawania prac domowych są podzielone. Argumenty są różne, że w ten sposób powtarzamy, utrwalamy, ćwiczymy rękę (zwłaszcza w klasach I), uczymy się systematyczności ale też zniechęcamy do nauki i szkoły, nie mamy czasu na zabawę i inne aktywności. Argumenty można mnożyć, najważniejsze jednak, by decydując się na zadanie pracy domowej zadać sobie kilka ważnych pytań, wiedzieć jak wiąże się ona z celem lekcji, czy jest elementem procesu nauczania czy służy nam raczej jako forma oceny.

Ruch #ZADAJĘZSENSEM opracował klucz, który zachęca do refleksji na temat pracy domowej, jej jakości, celu, zasadności. Jeśli zadajemy, to o czym powinniśmy pamiętać.  Uwaga, wersja rozszerzona dostępna jest tu: http://zadajezsensem.pl/kid/ , również do pobrania, wydrukowania i zawieszenie w widocznym miejscu (pokój nauczycielski?).

A jak Wy macie z pracą domową? Zadajecie?

zadaje z sensem

 

 

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii, Edukacja I klasa, Nauczyciel 1. klasa z tagami: . Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge