Dzielenie, pracujemy w parach, grupach..

Pomysłów na podział na pary czy grupy jest bardzo dużo. Dzięki różnorodnym technikom urozmaicamy lekcje, dajemy możliwość współpracy ze sobą różnym uczniom i uczennicom ale też możemy wykorzystać podział do powtórzenia jakiś partii materiałów, słówek, liter.

1. Rozdaj kartki z wypisanymi słowami. Każde słowo ma swoją parę – skojarzenie, np. zamek – brama, gra – kostka do gry, boisko – piłka. Uczestnicy szukają osób ze słowami, które do siebie pasują. Innym wariantem jest wypisywanie na kartkach fragmentów przysłów, piosenek, ostatnio poznanych wierszyków.

2. Puzzle

Podział na grupy i ćwiczenie uważności. Z kartki, na której znajdują się obrazki, cytaty, powiedzenia wykonaj puzzle, rozcinając na kawałki. Kawałki rozdawane są dzieciom. Osoby, których puzzle pasują do siebie, tworzą grupę.

3. Kolor i ruch

Rozdaj dzieciom różnokolorowe kartki. Uczestnicy mają zamknięte oczy, poruszają się ostrożnie po sali (przejdźcie do tej części klasy, gdzie nie ma ławek i krzeseł) i wymieniają się kartkami. Po kilku minutach lub po wyłączeniu muzyki, wszyscy otwierają oczy. Osoby, które mają w ręku kartkę o tym samym kolorze, stanowią grupę.

4. Patyczki

Na patyczkach stwórz wzory, które są swoim lustrzanym odbiciem lub które w jakiś sposób się łączą. Odwróćcie patyczki na drugą stronę (tak, aby uczniowie nie widzieli, jaki jest wzór) i pozwól dzieciom wylosować.Uczniowie starają się odnaleźć swoją parę lub grupę. Pomysł podpatrzony na edujobs.pl.

patyczkifot. edujobs.pl

A jakie są Wasze sprawdzone sposoby na dopieranie w pary/grupy?

 

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii. Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge