Wiosennie i ekologicznie

Wiosna to dobry czas by w praktyce zastanowić się czym jest ekologia, jakie ma dla mnie znaczenie i co mogę zrobić by zadbać o przyrodę. Wycieczki klasowe, zielone szkoły czy codzienne zajęcia na boisku mogą sprzyjać obserwacji i refleksji.

Dużo się teraz mówi o idei Zero Waste. Kiedy przyroda kwitnie warto poruszyć temat zachowań przyjaznych dla środowiska.

Zastanówmy się z dziećmi, czy da się żyć bez plastiku? Co można zrobić, żeby go ograniczyć w klasie, szkole, domu? Zachęćcie dzieci do przyjrzenia się ile zużywają plastiku podczas tygodnia? Ja długo bawią się zabawkami i co z nimi robią, jak im się znudzą.

Czasami małe, codzienne czynności mogą mieć duże znaczenie. Zastanówcie się co możecie zrobić, jakie zachowania zmienić – by Wasza klasa była „eko”. Może np. zamiast plastikowych, jednorazowych kubeczków w klasie – bidony na wodę dla każdego ucznia? Może wiosenna wymienialna książek/zabawek w Waszej klasie nie tylko zintegruje dzieci i rodziców/opiekunów ale też będzie pretekstem do rozmowy o tym jak ważna jest dbanie o środowisko, przemyślane zakupy, nie marnowanie zasobów. Macie sprawdzone pomysły?

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii. Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge