Nauczanie zdalne w obliczu zagrożenia koronawirusem

DOBRE PRAKTYKI

Dobrym pomysłem na kontakt z uczniami w sytuacji zamknięcia szkół jest prowadzenie bloga. Umożliwia on wysyłanie zadań, linków, własnych materiałów w formie prezentacji czy ćwiczeń interaktywnych, przesyłanie zdjęć, filmów, pisanie komentarzy i wiele innych aktywności. Na blogu można zamieścić wirtualną tablicę – padlet, linoit czy Jamboard, na której dzieci same mogą „przypinać” swoje rysunki czy zdjęcia, a także pisać notatki. Poniżej przykłady blogów: bl Na padlecie znajduje się także link do Pomysłowej Szkoły Domowej Wiesławy Mitulskiej, która tak widzi naukę zdalną: „Potrzebne nam pomysły na zdalną naukę, które nie wykluczą żadnego dziecka, nawet takiego, którego rodzice dysponują tylko telefonem i to bez internetu. Jak dotąd, udaje mi się przygotowywać zadania, które mogę przesłać nawet w wiadomości SMS. Takie zadania wymagają kreatywności nie tylko nauczyciela, ale również dziecka i jego rodziców. Celowo są to zadania otwarte, pozwalające uczniom na poszukiwania, badanie, odkrywanie, wyciąganie wniosków”. Czyli Kreatywności dzisiaj nam potrzeba!

Na profilu facebookowym można podglądać „2 klasę w chmurze”  Justyny Robakowskiej.

Na padlecie zgromadzono materiały przydatne podczas nauczania zdalnego. Znajdują się tam także linki do platform oferujących darmowy dostęp dla nauczycieli i uczniów. Na szczególną uwagę zasługuje kolumna „Konkretne zadania”, gdzie umieszczono prezentacje utworzone przez nauczycieli za pomocą aplkacji genal.ly  Zdaniem Aleksandry Schoen-Kamińskiej, autorki wielu takich prezentacji, jest to „świetne narzędzie do uporządkowania zdalnego nauczania”. Dziecko (rodzic) ma uporządkowany plan, otrzymując jeden link, a nie klika.padlen nz 2

Jeszcze inny sposób realizowania nauczania zdalnego pokazuje nam Katarzyna Storoż, która wykorzystuje swoją awatarkową klasę z platformy ClassDojo. Opis znajduje się na wirtualnej tablicy linoit i jest to przy okazji prezentacja tego narzędzia, bardzo przydatnego w nauczaniu zdalnym. link linoit   Zdaniem autorki, którą jest Urszula Lach, wcześniej przygotowana prezentacja pomaga „zapanować” nad lekcją prowadzoną online. Ale świetnie sprawdzi się też jako zadanie przesłane dzieciom. Gdy opracujemy ją w Prezentacjach Google, wystarczy wysłać dzieciom link.

Nauczyciele z grupy Superbelfrzy Mini na stronie Zamiast kserówki - rozpoczęli zbieranie materiałów dla uczniów, z których dzieci mogą korzystać – samodzielnie lub przy wsparciu rodziców.

Na padlecie zgromadzono materiały przydatne podczas nauczania zdalnego. Znajdują się tam także linki do platform oferujących darmowy dostęp dla nauczycieli i uczniów. Na szczególną uwagę zasługuje kolumna „Konkretne zadania”, gdzie umieszczono prezentacje utworzone przez nauczycieli za pomocą aplkacji genal.ly  Zdaniem Aleksandry Schoen-Kamińskiej, autorki wielu takich prezentacji, jest to „świetne narzędzie do uporządkowania zdalnego nauczania”. Dziecko (rodzic) ma uporządkowany plan, otrzymując jeden link, a nie klika. padlen nz 2

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii, Nauczyciel 1. klasa. Dodaj do zakładek ten link.

2 Responses to Nauczanie zdalne w obliczu zagrożenia koronawirusem

  1. Daj znać: Jak uczyć zdalnie? Odpowiedzi na wybrane pytania z webinarium | Blog CEO

  2. Daj znać: Aktualizacje » Blog programu "Nauczyciel/ka I klasa"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge