DOBRE PRAKTYKI
Dobrym pomysłem na kontakt z uczniami w sytuacji zamknięcia szkół jest prowadzenie bloga. Umożliwia on wysyłanie zadań, linków, własnych materiałów w formie prezentacji czy ćwiczeń interaktywnych, przesyłanie zdjęć, filmów, pisanie komentarzy i wiele innych aktywności. Na blogu można zamieścić wirtualną tablicę – padlet, linoit czy Jamboard, na której dzieci same mogą „przypinać” swoje rysunki czy zdjęcia, a także pisać notatki. Poniżej przykłady blogów: Na padlecie znajduje się także link do Pomysłowej Szkoły Domowej Wiesławy Mitulskiej, która tak widzi naukę zdalną: „Potrzebne nam pomysły na zdalną naukę, które nie wykluczą żadnego dziecka, nawet takiego, którego rodzice dysponują tylko telefonem i to bez internetu. Jak dotąd, udaje mi się przygotowywać zadania, które mogę przesłać nawet w wiadomości SMS. Takie zadania wymagają kreatywności nie tylko nauczyciela, ale również dziecka i jego rodziców. Celowo są to zadania otwarte, pozwalające uczniom na poszukiwania, badanie, odkrywanie, wyciąganie wniosków”. Czyli Kreatywności dzisiaj nam potrzeba!
Na profilu facebookowym można podglądać „2 klasę w chmurze” Justyny Robakowskiej.
Na padlecie zgromadzono materiały przydatne podczas nauczania zdalnego. Znajdują się tam także linki do platform oferujących darmowy dostęp dla nauczycieli i uczniów. Na szczególną uwagę zasługuje kolumna „Konkretne zadania”, gdzie umieszczono prezentacje utworzone przez nauczycieli za pomocą aplkacji genal.ly Zdaniem Aleksandry Schoen-Kamińskiej, autorki wielu takich prezentacji, jest to „świetne narzędzie do uporządkowania zdalnego nauczania”. Dziecko (rodzic) ma uporządkowany plan, otrzymując jeden link, a nie klika.
Jeszcze inny sposób realizowania nauczania zdalnego pokazuje nam Katarzyna Storoż, która wykorzystuje swoją awatarkową klasę z platformy ClassDojo. Opis znajduje się na wirtualnej tablicy linoit i jest to przy okazji prezentacja tego narzędzia, bardzo przydatnego w nauczaniu zdalnym. link Zdaniem autorki, którą jest Urszula Lach, wcześniej przygotowana prezentacja pomaga „zapanować” nad lekcją prowadzoną online. Ale świetnie sprawdzi się też jako zadanie przesłane dzieciom. Gdy opracujemy ją w Prezentacjach Google, wystarczy wysłać dzieciom link.
Nauczyciele z grupy Superbelfrzy Mini na stronie Zamiast kserówki - rozpoczęli zbieranie materiałów dla uczniów, z których dzieci mogą korzystać – samodzielnie lub przy wsparciu rodziców.
Na padlecie zgromadzono materiały przydatne podczas nauczania zdalnego. Znajdują się tam także linki do platform oferujących darmowy dostęp dla nauczycieli i uczniów. Na szczególną uwagę zasługuje kolumna „Konkretne zadania”, gdzie umieszczono prezentacje utworzone przez nauczycieli za pomocą aplkacji genal.ly Zdaniem Aleksandry Schoen-Kamińskiej, autorki wielu takich prezentacji, jest to „świetne narzędzie do uporządkowania zdalnego nauczania”. Dziecko (rodzic) ma uporządkowany plan, otrzymując jeden link, a nie klika.
Daj znać: Jak uczyć zdalnie? Odpowiedzi na wybrane pytania z webinarium | Blog CEO
Daj znać: Aktualizacje » Blog programu "Nauczyciel/ka I klasa"