W programie „Nauczyciel/ka I klasa” upowszechniamy takie podejście w nauczaniu wczesnoszkolnym, które skupia się na rozbudzaniu ciekawości dzieci, budowaniu ich gotowości do zmagania się z trudnościami, uczenia się razem z innymi i od innych oraz na budowaniu współpracy.
Równie ważnymi zagadnieniami są: budzenie radości z uczenia się, tworzenie zachęt do twórczego rozwiązywania problemów, osłabienie rywalizacji i jednowymiarowego oceniania, docenienie zabawy i wychowania fizycznego a także wyjście z edukacją poza mury szkoły.
Program promuje model uczenia według 10 kluczowych pól aktywności uczniów i uczennic. Siłą modelu jest jego prostota i wyrazistość, z jaką powtarza wymagania ogólne podstawy programowej dla klasy I. W „Nauczycielu/ce I klasa” nacisk kładziemy na metody nauczania (a nie treści) i zrozumiałe opisanie różnych aktywności dzieci. Stworzyliśmy model, który obejmuje 10 pól aktywności uczniów:
Model ten obejmuje także pola związane ze współpracą i uczeniem się dorosłych zaangażowanych w edukację wczesnoszkolną. Są to następujące pola aktywności:
- OCENIAMY WSPIERAJĄCO/KSZTAŁTUJĄCO
- WSPÓŁPRACUJEMY Z INNYMI NAUCZYCIELAMI
- WSPÓŁPRACUJEMY Z RODZICAMI I OTOCZENIEM SZKOŁY
- ZNAMY PRAWO OŚWIATOWE
W programie „Nauczyciel/ka I klasa” od 2014 roku prowadzimy regularne działania:
- kurs e-coachingowy
- warsztaty stacjonarne (patrz relacja z warsztatów 2016)
- konferencje networkingowe
- platformę wymiany doświadczeń (blog programu)
- dobre praktyki nauczycielskie
- platformę materiałów edukacyjnych
Program realizowany jest we współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności. Wspierany jest przez inne inicjatywy kierowane do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnych.
więcej informacji o programie znajdziecie na stronie www.1klasa.edu.pl