WIZYTA W RESTAURACJI

Kontynuujemy nasz cykl zajęć „Kim będę w przyszłości…może restauratorem??”. Klasa IV C miała okazję odwiedzić restaurację, w której dosłownie od kuchni uczniowie mogli zgłębiać tajniki prowadzenia restauracji oraz nauczyli się od profesjonalistów przygotowywać pizzę. Właściciel restauracji oprowadził uczniów po tzw. „zapleczu”, opowiedział na czym polega praca restauratora, kucharze pokazali dzieciom jak powinna wyglądać dobra pizza. Zabawa, a jednocześnie nauka była przednia.

WP_20170405_09_25_07_Pro[1]WP_20170405_09_24_48_Pro[1]WP_20170405_09_41_10_Pro[1]WP_20170405_09_06_18_Pro[1]

 

KIM BĘDĘ W PRZYSZŁOŚCI….MOŻE PIEKARZEM, KUCHARZEM????

W minionym tygodniu klasa IV C miała okazję poznać dosłownie od kuchni proces powstawania pysznych ciasteczek i pierniczków. Na zaproszenie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Wejherowie uczniowie mieli okazję spędzić pożytecznie dzień, ale jednocześnie nie musieli siedzieć w szkolnych ławkach. Wraz z uczniami klasy gastronomicznej wypiekali, wycinali, zdobili ciastka i pierniczki (przepis na ciastka załączamy;)) Była to pierwsza lekcja z cyklu Kim będę w przyszłości? Uczniowie mogli zobaczyć, w jaki sposób wygląda nauka przyszłych kucharzy, uczestniczyli w ich lekcji. Aktywność dzieciaków, które  w szkole wcale nie przejawiają zainteresowania, chęci uczestnictwa w lekcji, są raczej bierne tym razem mnie zadziwiła. Chyba warto czasem zostawić szkolne ławki i wybrać się na lekcję, ale zupełnie inną, warto zobaczyć umiejętności uczniów, których na zwykłej lekcji byśmy nie zobaczyli.

WP_20161212_12_18_25_ProWP_20161212_11_51_24_ProWP_20161212_11_49_21_ProWP_20161212_12_47_38_ProWP_20161212_12_41_00_ProWP_20161212_13_32_13_ProWP_20161212_13_32_25_ProWP_20161212_11_24_50_ProWP_20161212_12_43_20_Pro

Wiedza użytkowa – komiks, praca w grupie.

WP_20161125_11_57_19_Pro[1]WP_20161125_11_57_06_Pro[1]WP_20161125_11_56_48_Pro[1]

Ostatnio na lekcji uczniowie stali się twórcami własnych komiksów. Jednak nie sam komiks był tu najważniejszy, a praca w grupie, która uczniom sprawia trudność. Dałam im całkowitą dowolność w formowaniu grup, postanowiłam nie interweniować, chociaż nie wszystkie wybory uważałam za trafne. Jednak dla uczniów samodzielne podejmowanie decyzji jest niezwykle ważne, zatem za wykonanie zdania byli odpowiedzialni od samego początku. Sama praca przebiegała sprawnie, uczniowie tworząc komiks wykorzystywali stare wycinki z gazet, pastele, kredki, pisaki.Efekty ich pracy będą widoczne na zdjęciach. Jednak najważniejsza nauka, o którą mi chodziło to współpraca, której niektórzy muszą się jeszcze nauczyć, bo często sympatie, bądź antypatie biorą górę nad merytorycznym wykonaniem zadania, mam nadzieję, że z każdym takim zadaniem WSPÓŁPRACA między dziećmi będzie układała się jeszcze lepiej.

Opis przedmiotu

Na dzisiejszych lekcjach wykorzystaliśmy ulubione maskotki, przedmioty, bibeloty w celu zredagowania opisu przedmiotu, było kolorowo, przyjemnie, wesoło, a jednocześnie bogacąc swój język, w czasie gdy zbieraliśmy przymiotniki potrzebne do stworzenia opisu, uczniowie zredagowali całkiem przyzwoite opisy, jak na poziom klasy 4 to naprawdę świetnie niektórym udało się wykonać, to wcale niełatwe zdanie.

WP_20161107_13_30_32_Pro[1] WP_20161107_13_30_34_Pro[1] WP_20161107_13_31_04_Pro[1]

„AKADEMIA PANA KLEKSA”

LEKTURA…….BRRRRRR, samo słowo lektura uczniów odstrasza, a gdyby zachęcić  do czytania przez zabawę. Omówienie, rozmowa, opowiadanie o książce nie musi być nudne. Cykl lekcji poświęconych zabawnej i pouczającej baśni Jana Brzechwy uważam za bardzo udany. Szkoła może być wesoła, wystarczy tylko chcieć. Trzeba pozwolić uczniom używać kredek, farb, a co najważniejsze fantazji i wyobraźni. Na lekcjach dotyczących „Akademii…” powstało wiele fantastycznych prac plastycznych, tradycyjny test z lektury zamieniałam na odpowiadanie na pytania w grupach, nawet jeśli ktoś nie do końca przeczytał książkę:), nie wyszedł z lekcji niezadowolony, bo nikt nie otrzymał negatywnej oceny. To nic, że trochę się wybrudziliśmy atramentem, farbami, ale lekcja kleksografi zapewne na długo pozostanie w pamięci mojej i uczniów, taką mam nadzieję. Niebawem dołączone zostaną zdjęcia z lekcji, zapewniam, że będą kolorowe, tak jak kolorowo była w szkole niezwykłego profesora Ambrożego Kleksa.

OBIECAŁAM, ŻE BĘDZIE KOLOROWA I PROSZĘ:

WP_20161027_09_34_10_Pro[1]WP_20161027_09_34_39_Pro[1]WP_20161027_09_43_20_Pro[1]WP_20161027_09_43_36_Pro[1]WP_20161027_09_43_42_Pro[1]

Integracja klasy 4!

20 października wybraliśmy się z klasą 4 i dwiema 6 do parku wodnego w Redzikowie. Świetna zabawa, dobre humory dopisywały dzieciakom całą wyprawę. Najpierw graliśmy w kręgle, a potem uczniowie pluskali się w basenie. Czy może być lepszy sposób na integrację niż wspólna wycieczka?? Chyba nie, prawda, a jak Wy myślicie drodzy czytelnicy?

WP_20161020_11_20_40_ProWP_20161020_11_20_46_ProWP_20161020_11_20_38_ProWP_20161020_11_20_35_ProWP_20161020_10_05_17_ProIMG-20161020-WA0003IMG-20161020-WA0001IMG-20161020-WA0004

 

 

Uczniowie naszej szkoły na Ogólnopolskim Festiwalu Otwartej Edukacji

5 i 6 czerwca uczniowie naszej szkoły: Maciej Dominiki, Fabian Bach i Wiktor Szulc uczestniczyli  w Ogólnopolskim Festiwalu Otwartej Edukacji. Podczas spotkania uczniów i nauczycieli z różnych regionów Polski  zastały podsumowane działania programu „Szkoła z klasą”, „W – f z klasą”   i „Kodowanie z klasą”. Pierwszego dnia uczniowie dzielili się doświadczeniami i umiejętnościami zdobytymi podczas realizacji zadań w ramach wymienionych programów.

Nasi chłopcy przygotowali zadanie matematyczno – zdrowotne  pt. „Liczymy kalorie”. Odwiedzających nasze stanowisko zapoznawali z dziennym zapotrzebowaniem kalorycznym, które uwarunkowane jest wiekiem , wagą, intensywnością wysiłku fizycznego. Następnie uczyli odczytywać  informacje umieszczone na  opakowaniach  i w przygotowanych  tabelach  kalorycznych. W dalszej kolejności  goście losowali skład   zestawu śniadaniowego, obiadowego lub deseru i z pomocą nauczycieli: Maćka , Fabiana i Wiktora obliczali wartość energetyczną wylosowanego dania. Na koniec musieli ustalić czas spalania przyjętych w daniu kalorii podczas  wylosowanej aktywności fizycznej, np:

ZESTAW 1OBLICZ KALORIE DESERU:  4 gałki lodów, 150 gram truskawek, sok pomarańczowy 250 mililitrów

 

JAK DŁUGO MUSISZ ODKURZAĆ MIESZKANIE, ABY SPALIĆ TE KALORIE?

 

Nasze zadanie cieszyło się dużym powodzeniem, mieliśmy wielu odwiedzających. Umiejętności nauczycielskie naszych chłopców sprawiały, że zadania rozwiązywane były sprawnie i dynamicznie, w przyjemnej, koleżeńskiej  atmosferze.

Drugiego dnia wszyscy  uczniowie i nauczycieli uczestniczyli w zajęciach tworzenia podkładu muzyczno-rytmicznego  bez użycia instrumentów, zajęciach nowo utworzonej dyscypliny sportowej YOU-FO, w warsztatach teatralnych i spacerze akustycznym.

 Po zajęciach w czasie wolnym uczestnicy festiwalu mieli możliwość zwiedzania Warszawy: byli na starówce, widzieli Zamek Królewski, Kolumnę Króla Zygmunta, Grób Nieznanego Żołnierza oraz Pałac Kultury i Nauki.

To był wspaniały, edukacyjny wyjazd. Już dzisiaj czekamy na wybór naszej szkoły do udziału w festiwalu w przyszłym roku.

20160605_143327 20160606_113902 20160605_132634 20160606_10022920160605_18521120160605_13033920160605_143327 (1)20160606_143218 (3)20160605_131046 (1)20160605_150856 (1)20160605_141347 (2)20160605_144651 (1)

Sprawdzenie wiedzy w praktyce w klasie V E

1 czerwca z okazji Dnia Dziecka klasa Ve postanowiła zgłębić temat pochodzenia i sposobu wyrabiania lodów. Uczniowie przeczytali tekst W. Kopalińskiego, z którego dowiedzieli się, skąd ten pyszny deser przywędrował do Europy, jaka kiedyś była jego cena oraz co wpływa na smak i popularność lodów. Jednak nie obyło się bez praktycznego sprawdzenia wiedzy. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że lody są pyszne, a lekcje praktyczne – najciekawsze.

thumb