Jak pamiętacie, przed koronaprzerwą (Ale neologizm! Na naszych oczach rodzą się nowe słowa w polszczyźnie.)1 zaczęliśmy omawiać „Redutę Ordona”. Dokończyć tę lekturę musimy zdalnie.
Zatem do dzieła!
Trzeba przeczytać tekst do końca – już samodzielnie. Jeśli nie rozumiecie jakiegoś fragmentu – pytajcie w komentarzach do tego wpisu.
Następnie przygotowujecie odpowiedzi na pytania, które mieliśmy opracować w klasie. Oczekuję odpowiedzi na takie:
1.Jakie wydarzenia przedstawia utwór?
2.Co obecnie znajduje się w miejscu, gdzie była reduta?
3.Do czego narrator porównuje wojska rosyjskie, a do czego – obrońców reduty?
4.Samobójstwo było w czasach Mickiewicza uważane za czyn naganny. Poszukaj w utworze fragmentu, w którym narrator potępia lub usprawiedliwia taki czyn. Przepisz cytat i napisz, co z niego wynika.
5.Na czym polega różnica między prawdą historyczną a zdarzeniami pokazanymi przez Mickiewicza?
6.Czy Adam Mickiewicz nas okłamał w „Reducie Ordona”? Uzasadnij swoją opinię.
7.Dla chętnych: Jak „Reduta Ordona” przedstawia cara, a jak polskiego żołnierza? – napisz o tym swoimi słowami.
Odpowiedzi na te pytania oczekuję do środy – 1 kwietnia. Odpowiedź może mieć różną formę – możesz napisać, stworzyć prezentację, nagrać filmik z odpowiedziami ustnymi. Odpowiedzi (albo linki do nich) przesyłacie na mój adres e-mail. Możliwa jest praca z w parach – jeśli ktoś chciałby (zdalnie oczywiście) pracować z kolegą, trzeba najpierw zwrócić się do mnie z propozycją – ustalimy zasady współpracy/oceny.
Powodzenia!
„Reduta Ordona” w wersji niepisanej
1Takie odejście od tematu, wtrącenie na inny temat to DYGRESJA.