Komunikujmy się.

Wczoraj obchodziliśmy Dzień Dziecka. Wszystkie dzieci miały wczoraj swoje święto.   Co prawda pogoda może nam za bardzo nie dopisała, ale każdy na pewno dobrze się bawił wśród rodziny lub koleżanek i kolegów.  Dzień  Dziecka obchodzony jest od roku 1952;)

Chciałabym złożyć spóźnione życzenia z okazji Dnia Dziecka.                                                                    Wszystkim dzieciom życzę wszystkiego naj najlepszego, aby były zdrowe, uśmiechnięte i co najważniejsze, aby się dobrze uczyły.

Pozdrowienia dla wszystkich ;)

Festiwal Nauki

Dziś w naszej szkole  odbył się Festiwal Nauki oraz Dzień Sportu.  W tym dniu mieliśmy zaprezentować swoje projekty związane z  TIK.  Musieliśmy, więc przyjść wcześniej, aby przygotować sprzęt i sprawdzić czy wszystko działa.  Wraz z koleżankami byłyśmy w sali 29. Można tam było zobaczyć min. : prezentacje bloga uczniowskiego na stronie internetowej szkoły,  prezentacja bloga na temat  ”Jak się uczyć?”  oraz  prezentację w postaci ankiety pt. ” Jak rozwijamy swoje umiejętności i zainteresowania?”.  Ponieważ pogoda nam dopisała, mogliśmy spotkać się na boisku, gdzie nastąpiło uroczyste otwarcie Festiwalu Nauki. Najpierw głos zabrała  pani dyrektor, a potem przedstawiciele Samorząd Uczniowski w składzie: Mikołaj Kaszak, Sabrina Pińska oraz Małgorzata Lis. Potem nastąpiło wręczenie dyplomów za udział w programie Laboratorium „Szkoły z klasą 2.0″.

Następnie uczniowie  wzięli udział w konkurencjach sportowych, a potem przeszli do sal wraz z nauczycielami, aby zobaczyć co przygotowali dla nich VI klasy. Nasza grupa czekała bardzo długo na uczniów, ale po pewnym czasie mogłyśmy zacząć opowiadać nasze projekty.  Na początku razem z Sabriną  przedstawiłyśmy nasze blogi.  Może od razu nam nie najlepiej wychodziło, ale uważam, że było super!   Jeżeli jesteście zainteresowani naszym oficjalnym blogiem możecie zerknąć na stronę i zostawić komentarz:     http://blog-szkolny-sp6-inowroclaw.blogspot.com// Po naszym wystąpieniu głos oddałyśmy: Weronice i Natalii. Niestety ich grupa nie była w pełnym składzie, ponieważ  niektóre osoby były również  zaangażowane w inne projekty.  Dziewczyny opracowały metody uczenia się – Weronika  szybkie czytanie, a Natalia mnemotechniki. Jednak po paru prezentacjach dziewczynom przestał działać internet i musiały zrobić tak jak my, czyli w postaci prezentacji multimedialnej zrzuty z ekranu.  Jeśli i tym razem chcecie dowiedzieć się więcej zapraszam  na  link: http://uczmysie-sp6ino.blogspot.com/ Kolejna prezentacja tym razem  Anii i Klaudii dotyczyła zainteresowań uczniów klas VI.   Była przedstawiona w postaci ankiety i kolorowych wykresów. Jeśli jesteście ciekawi możecie wejść na stronę:  http://blogiceo.nq.pl/jakrozwijamyswojeumiejtnociizainteresowania/ Z utęsknieniem czekałyśmy na przerwę, by podpatrzeć jak nasi koledzy i koleżanki prezentują się w innych klasach. Oczywiście wykonałyśmy kilka ciekawych fotek, które niedługo będą umieszczone na blogu pani polonistki.

Uważam, że wszystkie grupy sprawdziły się na medal, pięknie się prezentowały oraz wzbudziły duże zainteresowanie wśród uczniów  i  nauczycieli.  Tegoroczny Festiwal na zawsze pozostanie w naszych wspomnieniach.

Pozdrawiam;)

1) Umiejętności redakcyjne:

- redagowanie wpisów

- redagowanie artykułów

2) Korzystanie ze źródeł:

- rozpoznawać wiarygodne źródła

- pisać na podstawie innych stron

3) Wykorzystanie narządu

- wyszukiwarki

- power point

- słowniki internetowe

4) Komunikatory:

- Gadu-Gadu

- Skype

- poczta elektroniczna

5) Grupa:

- współpraca

- wywiązywanie się zdanych zadań

- komunikowanie się

6) Trudności przy projekcie:

- usterki sprzętu.

Za tydzień na projektowaniu będziemy prezentować nasz blog szkolny.  Jutro zajmę się bibliografią,  a potem tylko samym wystąpieniem. Uporządkuje sobie po kolei, co mam mówić.

Dziś zbiorę informacje na temat naszych osiągnięć sportowych z roku 2010/2011.    Potem będą one umieszczone na blogu szkoły.

Nie wiem czy wiecie, ale dziś obchodzimy święto Międzynarodowy Dzień Rysunku Graficznego. święto jest obchodzone od 1995 r.,  w rocznicę powstania Międzynarodowej Rady Stowarzyszeń Grafików Projektantów.  Obchody święta mają na celu uznanie pracy grafika, projektowania komunikacji i informacji oraz uświadomienie ich roli w świecie. Projektanci mają nadzieję, że internet  może przyczynić się do lepszego porozumienie między ludźmi i przyczynić się do budowania mostów, gdzie istnieją nierówności i podziały.


Nasza pani polonistka skierowała się z prośbą, abyśmy odpowiedzieli na pytania dotyczące laptopów. Oto one:

1. W której klasie uczniowie powinni dostawać laptopy: lepiej w I klasie szkoły podstawowej, IV klasie czy I klasie gimnazjum?

Uważam, że dopiero w I klasie gimnazjum uczniowie powinni dostawać laptopy, ponieważ jest się już odpowiedzialnym. Tak naprawdę, uważam, że dla szkół podstawowych jest jeszcze za wcześnie.


2. W jaki sposób laptopy mogą pomóc uczniom w nauce? Czy mogą w jakiś sposób w nauce przeszkadzać?

Laptopy mogą pomóc w nauce, ponieważ niektóre osoby są uzależnione od komputerów itp., dlatego bardzo chętnie będą korzystać  z nauki.  Natomiast laptopy  będą przeszkadzać w nauce, ponieważ na pewno niejedno dziecko będzie chciało pograć w gry.

3. Czy nauczyciele będą potrafili wykorzystać laptopy do uczenia?

Myślę, że nauczyciele będą potrafili wykorzystać laptopy do uczenia, ale najpierw powinni uczestniczyć w kursach, aby sprawdzić  się na ile umieją wykorzystać laptopy  w nauczaniu.

4.  Czy laptopy powinny być dla wszystkich za darmo? Czy też zamożniejsi rodzice powinni do nich dopłacać, żeby starczyło na więcej laptopów?

Moim zdaniem,  laptopy powinny być dla wszystkich,  ponieważ  uczniom, którzy rodzice nie są zamożniejsi może się zrobić przykro.

5.  Czy szkoła z laptopami byłaby fajniejsza niż jest obecnie? Dlaczego tak? Dlaczego nie?

Gdy będą w szkole laptopy, na pewno będzie ciekawie i lekcje nie będą nudne.  Chociaż, duża ilość czasu spędzona przed komputerem powoduje również problem np. wzroku.

Dzisiaj  lekcja polskiego była troszkę inna, ponieważ nasz kolega Paweł kiedyś bardzo chciał mieć lekcje o dramacie. Dziś właśnie spełniło się jego marzenie:)   Na początek czytaliśmy z podziałem na role: ” Śluby panieńskie” – Aleksandra Fredro   oraz ” Balladyna” – Juliusza Słowackiego.

dramat - to utwór literacki przeznaczony do wystawienia na scenie

Na tekst dramatu składają się:

  • tekst poboczny ( didaskalia) – wskazówki od autora dla reżysera i aktorów sugerujące, jak wystawić utwór na scenie; didaskalia mogą zawierać informacje o czasie i miejscu akcji, o tym, jak mają wyglądać i jak się zachowywać osoby biorące udział w akcji, jakimi rekwizytami mają się posługiwać;
  • akty- części dramatu, z których każda stanowi pewną całość tematyczną;
  • sceny- części aktu; we współczesnych dramatach podział na sceny występuje coraz rzadziej.

Źródła:

We wtorek odbędzie się oficjalny sprawdzian szóstoklasisty. Na pewno większość uczniów przygotowywała się do niego. Oczywiście, ja sama poświęcałam dużo czasu, aby wypaść jak najlepiej. Efekt pracy będzie dopiero pewnie ujawniony w maju. Może niektórzy z Was dopiero będą utrwalać swoją wiedzę.  Dlatego wyślę  dziś strony z których ja korzystałam, przygotowując się na sprawdzian. Sądzę, że jestem dobrze przygotowana i czas poświęcony nauce będzie dobrym  wynikiem.

Dziś napiszę 2 tematy, które  wybrałam.

2) Jak rozwijasz swoje zainteresowania?

Moje największą pasją jest taniec. Od przedszkola chodzę do Młodzieżowego Domu Kultury w Inowrocławiu i uczestniczę w zajęciach tanecznych prowadzonych przez panią mgr Wioletę Metrykę.  Bardzo lubię realizować swoje marzenia. Taniec przynosi mi wiele korzyści.

3) Co i dlaczego lubisz w szkole? Uzasadnij.

Najbardziej w szkole lubię przerwy. Wtedy z koleżankami możemy porozmawiać lub nawet powygłupiać się. Natomiast na lekcjach trzeba zawsze się skupić i uważnie słuchać poleceń nauczyciela.