Interaktywny ekonomik

Udało się! Nasz projekt dostał się na galę do Warszawy. Tak, więc wyruszamy tam 22.06.2012 z samego rana. Pokażemy jak bardzo pracowałyśmy przez ostatni rok, a co najważniejsze może drobna cząstka świata usłyszy naszego audiobook’a!

Jest to dla nas wielki sukces :)

Potwierdzenie udziału w Festiwalu Projektów

 

 

 

 

Szanowni Państwo!

 

Miło nam poinformować, że Państwa zespół projektowy został wybrany do udziału w tegorocznym Festiwalu Projektów programu Szkoła z klasą 2.0. Festiwal odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Już 22 czerwca Państwa uczniowie zaprezentują efekty swoich projektów podczas tego wyjątkowego wydarzenia.”

W naszej szkole odbyło się podsumowanie prowadzonych projektów. Było ich aż 5 ;D

Mogliśmy zaprezentować nareszcie nasze dokonania ;) Całość podzielona była na dwa etapy

I. Prezentacja całej szkole naszych osiągnięć z II semestru.

II. Kameralniejsze spotkanie dla uczniów klasy I TE i TG, na którym mogli posłuchać audiobook’a i zagłosować na Martynę Wojciechowską albo Beatę Pawlikowska.

Ostatecznie wygrała grupa robocza „Wojciechowska”, wszystko poprzedzone było doskonałą zabawą. W nagrodę wygrani otrzymali puchar słodkości firmy Wedel będącej

sponsorem wystawy w SCI.

Jest.! Udało się nam, mamy audiobook. Pierwszy w historii naszej szkoły ;) Włożyłyśmy w niego wiele pracy i serca, ale opłacało się. Chcecie zobaczyć efekt.?

Proszę bardzo ;D

Praca wre, u nas nikt nie marnuje czasu ;) Cały czas trwają prace nad pierwszym audiobookiem w naszej szkole ;) Mamy już nagrania, obwolutę płyty, okładkę pudełka no i oczywiście pliki w formacie mp3. Jesteśmy z siebie super dumne ;D

A prace wyglądały mniej więcej  tak ;)

Uczniowie z różnych klas znów biorą udział w kolejnym projekcie:) To coś dla ciekawych świata i tych, którzy uwielbiają czytać oraz nawiązywać nowe znajomości:)

Nasze zadanie opiera się na stworzeniu audiobooka, w którym każdy uczeń będzie miał swoje 3 minutki:P
Jaśniej rzecz ujmując pobawimy się głosem, by czytając najciekawsze fragmenty z książek Beaty Pawlikowskiej i Martyny Wojciechowskiej zachęcić innych do słuchania oraz mile zaskoczyć autorki gdyż w efekcie końcowym nagranie to, miejmy nadzieje trafi w ich ręce.

Kolejną częścią naszej misji jest zaproszenie tych sławnych osób do Ekonomika:D
Wszelkie próby skontaktowania się z nimi mile widziane już od teraz:)

  Na tych stronach dowiedzieć się można o nich wszystkiego:)

http://www.beatapawlikowska.com/

http://martynawojciechowska.pl/

 

//

//

//

//

Podczas szkolnej debaty ustanowiliśmy, że w naszej szkole powinien być bezprzewodowy internet, gdyż ułatwiłoby to prace zarówno nam jak i nauczycielom:) Lekcje stałyby się ciekawsze, a zainteresowanie uczniów na pewno wzrosłoby gdyby notatki mogli pisać na swoich laptopach:) Przypuszczalnie znaleźliby się i tacy, którzy milo spędzaliby czas na portalach społecznościowych, lecz to dla każdego indywidualna decyzja,ponieważ braki i tak trzeba uzupełniać na bieżąco:) Zdania w tej kwestii były podzielone lecz pomysł ten został po dłuższym namyśle zaakceptowany.

Kiedy po świętach wróciliśmy do szkoły, fachowcy już zajmowali się instalacją, choć później przez pewien czas były trudności z poruszaniem się w sieci, gdyż internet raz był, a raz go nie było:)

Teraz najczęściej lekcje historii maja powiązanie z TI, ponieważ nie raz mamy okazje obejrzeć ciekawy film podlegający tematyce lekcji na stronach edukacyjnych,do których linki zamieszczę nieco później:)

//

Ostatnimi czasy uczyliśmy naszych rodziców zakładać pocztę e-mail, co było naszym zadaniem domowym na przerwę świąteczną ;) Nie powiem że było łatwo, ponieważ funkcja nauczyciela to nie lada wyzwanie dla codziennego ucznia:) Zajęcia te pozwoliły naszym najbliższym zapoznać się z światem rozrywki,codziennymi newsami oraz na bliższy kontakt ze znajomymi za pomocą konta e-mail założonego na gazeta.pl. Na koniec każdy „uczeń”zobowiązany był do wysłania wiadomości z opinią i wrażeniami bądź nawet emocjami towarzyszącymi podczas domowej lekcji:)

Przytoczę kilka wypowiedzi  :

„Dzień dobry. Pisze ponieważ moja wnuczka prosiła o to by przekazać Pani wiadomość, że nauczyła mnie obsługi poczty na stronie gazeta.pl

 

„Dzień dobry

Rozmawiałam dzisiaj z Panią na temat zadania domowego. Chodzi o to że nie możemy razem z tatą utworzyć konta na gazeta.pl na moim komputerze, ponieważ pojawia się jakiś błąd, a także jakieś hosty i domeny, nie wiem o co w tym chodzi.  ”

Jak widać nasza koleżanka miała mały problem,ale to ze niekiedy internet odmawia posłuszeństwa może przydarzyć się każdemu:)

” Witam. Olga spisała się bardzo dobrze w roli nauczyciela. Była cierpliwa i tłumaczyła mi w jasny sposób co mam robić dalej. Tym razem było mi łatwiej,ponieważ już raz zakładałam konto pocztowe.”
” Dzień dobry.
Podczas świąt siostra Weronika nauczyła mnie jak zakładać konto pocztowe i wysyłać e-maile.Zawsze miałam z tym problem i musiałam prosić kogoś o pomoc. Teraz okazało się to bardzo proste i sama mogę sobie poradzić nie prosząc nikogo o pomoc.Pokazała mi jak wpisywać adresy innych osób, i na czym polega pisanie takiej wiadomości oraz  wiele innych rzeczy które mi się na pewno jeszcze przydarzą.”

” Dzień dobry,
Jestem tatą Justyny z II TG. Do tej pory nie
potrafiłem obsługiwać poczty elektronicznej. Kiedy moja córka
powiedziała mi że ma na zadanie domowe nauczyć kogoś z rodziny
zakładać e-mail zgodziłem się, ponieważ nigdy nie miałem do czynienia
z zakładaniem różnych kont. Na początku weszliśmy na daną stronę
tutaj akurat na interia.pl, następnie zarejestrowaliśmy się, potem
wpisaliśmy dane, przeszliśmy na pocztę i na koniec wpisaliśmy e-maile
znajomych. Nie wiedziałem że to takie proste. Ta nauka podobała mi się.
Córka wytłumaczyła mi wszystko po kolei. Jestem zadowolony ze swojego
postępu, ponieważ wiem, że tego rodzaju komunikacja przyda mi się w
następnych latach.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia. ”
” Witam,
Wraz z córką prowadziłyśmy prace nad zadaniem domowym. Karolina dogłębnie wytłumaczyła mi tajniki korzystania z poczty elektronicznej.
System prowadzenia takiej poczty nie wydaje się zbyt trudny. Odbieranie wiadomości nie sprawia żadnych problemów gdyż praca przy tym stanowi zaledwie 2 kliknięcia myszką. Wysyłanie jest o tyle trudniejsze iż trzeba nauczyć się koordynacji na klawiaturze. Najwięcej problemów sprawiało mi dodawanie załączników. Jest to już wyższa ingerencja w zasoby komputera. Jeżeli chodzi o zapamiętywanie danych (hasło itp.) to nie miałam większych problemów. Mogłoby to jednak sprawić problemy osobie dużo starszej. Praca była bardzo owocna. Teraz mogę kontaktować się ze znajomymi drogą elektroniczną.

Pozdrawiam.”

Tak więc jak powyżej widać nasze starania i rzetelna praca  nie poszła na marne a wręcz przeciwnie-pięknie zaowocowała. Ta ustawa naszego kodeksu była bardzo trafna, z czego możemy być tylko dumni i podziękować Pani Esterze że dopilnowała, by weszła ona w życie a nie pozostała tylko jako kilka słów na białej karcie papieru:)

 

 

 

//

//

Na debacie szkolnej podjęliśmy rozmowę i wytyczyliśmy sobie punkty, które chcemy realizować w naszej szkole.

Przykładowymi punktami są:

Punkt 3 naszego kodeksu:

Zastrzegamy sobie prawa autorskie podpisując własne teksty, prace, zdjęcia przed opublikowaniem ich w sieci.

Punkt 8 :

Uczniowie znają szkolne adresy mailowe nauczycieli, w celu skontaktowania się z nimi lub przesłania prac, zadania.

Punkt 13 :

Jesteśmy świadomi konsekwencji, nie udostępniamy nieznajomym w internecie swoich danych osobowych.

Cały nasz kodeks składa się z 13 punktów, które zamierzamy realizować i na zamiarach się nie zakończy. ;)