Jak człowiek może uratować zagrożone gatunki?

Na lekcji przyrody i godziny wychowawczej realizowaliśmy zagadnienia dotyczące różnorodności występującej w świecie zwierząt. Pracowaliśmy w grupach. Na tackach mieliśmy różne artykuły spożywcze. Naszym zadaniem było podzielenie produktów na dwie grupy: otrzymane z roślin zapylanych przez pszczoły i bez udziału tych owadów. Przy niektórych mieliśmy wątpliwości: orzeszki ziemne, ryż. Sprawdziliśmy w zasobach sieci Internet. Okazało się, ze większość produktów pochodziła z roślina zapylanych przez owady. Obejrzeliśmy film pt,,Dlaczego giną pszczoły?”. Po filmie była dyskusja – w jaki sposób każdy z nas może pomóc pszczołom, które zapylają rośliny. Następnie każda grupa otrzymała ilustracje zwierzęcia zagrożonego wyginięciem z opisem. Po krótkim zapoznaniu się z informacjami przedstawiciele zespołów podali środowisko życia, znaczenie i sposób działalności człowieka sprzyjający wspólnej egzystencji.Obejrzeliśmy prezentację przedstawiającą krajobrazy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge