etrojka

Ta notka będzie dotyczyła sprzętu w naszej sali. Jak już wiecie, nasza klasa liczy 17 uczniów. Każdy uczeń ma swojego laptopa. Każdy ma również „pilota” do testów oraz kartkówek. Jak to działa? Nauczyciel tworzy dowolną kartkówkę lub sprawdzian w postaci prezentacji. Każdy slajd powinien zawierać pytanie i od dwóch do sześciu możliwych odpowiedzi. Następnym krokiem jest włączenie specjalnego systemu do testów oraz sprawdzenie listy obecności. Wtedy każdy uczeń bierze do ręki „pilot” i wpisuje swój kod, np. 30001. Następnie nauczyciel zatwierdza listę oraz otwiera prezentację z pytaniami. Pytań może być dowolnie dużo. Czasem jest ich pięć, czasem piętnaście. Każde pytanie ma ustalony czas, przez który musimy zdążyć odpowiedzieć. Zwykle jest to 30 sekund. Przed wysłaniem odpowiedzi nauczyciel musi „puścić” czas. Po udzieleniu odpowiedzi wyświetla się diagram pokazujący ilość danych odpowiedzi. Po kartkówce czy sprawdzianie pokazuje się tabela z wynikami. Następnie nauczyciel wpisuje oceny do dziennika elektronicznego. To tylko kartkówki i sprawdziany. Jak wygląda lekcja? Również nieco inaczej niż ta tradycyjna. Wchodząc do klasy witamy się, następnie włączamy laptopy oraz tablicę multimedialnej, o której zaraz napiszę. W zależności od tego, jaką mamy lekcję, uruchamiamy stosowne programy. Na przykład w matematyce na ten czas będzie to elektroniczny zeszyt oraz GeoGebra, program, w którym tworzymy różne figury, bryły, okręgi itp., ponieważ zajmujemy się teraz geometrią. Teraz o tablicy. Wykorzystujemy ją do różnych celów. Zazwyczaj oglądamy prezentacje oraz wykonujemy lekcje z płyt. Często też zapisujemy na niej obliczenia lub notatki. Do tablicy dołączone są trzy „pióra”.

Zdjęcia z naszej pracowni możecie zobaczyć w filmikach z poprzedniej notki i zobaczyć jak to wygląda. ;)

Komentarzy: 6

  1. tosia
    11:30 dnia 8 marca 2012

    Kochani,
    Ależ macie lekcje pełne atrakcji!! Super, aż Wam zazdroszczę – do takiej szkoły, jak Wasza, mogłabym wrócić. Świetnie, że poruszacie temat TIKania na lekcjach. Wielu blogowiczów opisuje w jaki sposób TIK jest wykorzystywany u nich w szkole. Koniecznie wypowiedzcie się komentując nasz wpis na ten temat. Link: http://blogiceo.nq.pl/szkola2zero/?p=4696

    A teraz z innej beczki ;)
    Jak już wiecie, w II semestrze czeka Was zrealizowanie projektu. Zapoznajcie się z naszym wpisem na ten temat.
    http://blogiceo.nq.pl/szkola2zero/?p=4990
    Zajrzyjcie też do Blogowego planu działania:
    http://blogiceo.nq.pl/szkola2zero/?page_id=5022
    Bardzo bym chciała znaleźć na blogu pełen opis Waszego Projektu 2.0. Mam nadzieję, że plakat, który stworzyliśmy będzie dla Was pomocny!
    Pozdrawiam,
    Tosia
    zespół Szkoły z Klasą 2.0
    nasz blog: http://blogiceo.nq.pl/szkola2zero/

  2. szydlowieckiedziewczyny
    16:50 dnia 23 kwietnia 2012

    Wow. Super. Chciałabym mieć takie lekcje. :) Ciekawe i uaktrakcyjnione. Bez marudzenia, że w szkole jest nudno. :D Ale w sumie odpowiedź w 30 sec. to lekki stres i presja, ale można sie chyba przyzwyczaić prawda? :) Bardzo fajny blog.
    Zapraszam do nas. :)
    http://blogiceo.nq.pl/samosie/

  3. Patrycja Ciecińska
    19:35 dnia 17 maja 2012

    Bardzo ciekawe lekcje, sprzet super :) u mnie tez jest nowa pracownia w której nie długo komputery sie pojawią :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    http://blogiceo.nq.pl/sprzedawca/

  4. Patrycja Ciecińska
    18:42 dnia 12 czerwca 2012

    :)

  5. Patrycja Ciecińska
    18:42 dnia 12 czerwca 2012

    Lubie zaglądać na waszego bloga :)

  6. Patrycja Ciecińska
    18:43 dnia 12 czerwca 2012

    Jest naprwadę super :) oby tak dalej ! :)