Projekt Szkoły z Klasą 2.0 – Wielościany Platońskie.

Maj 30th, 2011 by qbx126

Dnia 3 VI 2011 w LO number 11 odbędzie się święto szkoły wraz z Festiwalem Nauki 2.0

Z tej oto okazji klasa 1b (mam przyjemność się w niej uczyć) Przygotuje konkurs matematyczny dla klas 1.
Jako pomoc użyje właśnie Wielościanów Platońskich…a teraz może wytłumaczę,co,jak,gdzie i po co. :)

Klasa podzieliła się na grupy 4-5 osobowe i każda z tych grup wybrała sobie temat,na jaki chciała zrobić pracę…a było w czym wybierać:
-Wielościany Platońskie (trzeba było: Napisać ile jest takich brył,przygotować dowody na to że jest ich tylko/aż tyle,a także zrobić omówienie każdego z tych wielościanów(siatki, rysunki, własności, ciekawostki historyczne itp)
-Wielościany wokół Nas (Trzeba było: znalezć wielościany w przyrodzie(np. kryształy minerałów, budowa wewnętrzna róznych chemicznych związków) lub architekturze, porobić zdjątka,znalezć jakieś ciekawostki itp.)
-Ciekawe Wielościany (trzeba było: Omówić wielościany archimedesowe lub Catalana lub też inną interesującą ,,rodzinkę”,omówić ich własności, siatki, modele, ciekawostki (trzeba było zrobic spor własnych fotek, wykonać kilku łatwiejszych modeli z papieru lub słomek)

Większość grup wybierała temat ,,Wielościany Platońskie”. Dlaczego? Nie mam pojęcia.
Każdy miał dużo czasu,bo ponad miesiąc,aby przygotować włąsne materiały,prezentacje czy bryły i być gotowy na ocenianie protototypów projektów. (było to 11 IV 2011 )
Następna lekcja TI,którą poświęciliśmy na ten projekt miała miejsce 11 IV 2011. Przedstawialiśmy wtedy zaawansowany zarys prezentacji na zadany temat,a także wspólnie pracowaliśmy nad jego doszlifowaniem.

9 Maja trzeba było przedstawić gotowe prezentacje z omówieniem własnego temtu projektu, ewentualne zrobić modele wzbogacające temat (które były mile widziane)

Zostało już mało czasu,do 3 czerwca,więc musieliśmy się sprężyć. 16 maja zrobiliśmy konsultacje,przy robieniu posterów,a 23 Maja każda z grup musiała oddać gotowe projekty (prezentacja+poster+modele).

I to koniec naszych bryłowych przygotowań do festiwalu i dnia szkoły. Wiem,że ten tekst był tak samo śmieszny jak żart Karola Strasburgera -starałem sie ;)

Pozdrawiam,Józuś :D

Witamy – żegnamy.

Maj 30th, 2011 by qbx126

Witam. ;) Powoli chyba będziemy już kończyć naszą „działalność”. Tak wiem wiem, będziecie tęsknić, wy którzy i tak tego nie czytacie. ;)

(Samokrytyka cenna jest)

Jednakże, chciałbym podziękować jako ja (Hardy) i również cała grupa pracująca nad Tym blogiem za to, że od czasu do czasu, mniej więcej (z naciskiem na mniej) znajdowaliście trochę czasu, aby tu zaglądnąć. Przede wszystkim dziękuję osobie, która w komentarzach zostawia link do ciekawej strony o pompach ciepła. Naprawdę dzięki ! Uff, gdyby nie ta strona moje życia załamało by się, a mieszkanie wychłodziło z braku ciepła!

A teraz odrywając się od podziękowań powiem kilka słów o co kaman w naszej szkole. ;)

Co do kodeksu too jak pisałem wcześniej, albo też nie – jest spisany i funkcjonuje.

Co najlepsze, w życie weszło postanowienie otwartych pracowni komputerowych na długich przerwach. Szczerze? Zdziwiło mnie to, ale oczywiście na + !  Jak to mawia M. Szymkowiak – szacuneczek. ;)

Było również kilka wizyt naszych seniorów czyli po prostu dziadków, babć. Zajęcia z nauki obsługiwania komputerów i ich podstawowych możliwości zakończył się całkowitym powodzeniem, co również można, a nawet trzeba (!) uznać za sukces kodeksu dzięki projektowi Szkoły z klasą 2.0

Szkoda, że kończy nam się w tym roku TI (i tak będziemy to uważać za informatykę). Zapewne będzie to miało wpływ kolosalny na zahamowanie lub też całkowite zaprzestanie pisania tu różnych ciekawych i głupich rzeczy jakie dotąd pisałem lub pisaliśmy. ;)

Na koniec serdeczne pozdrowienia i podziękowania dla Pani JP za „wciągnięcie” w to przedsięwzięcie, ale też duży żal, bo obiecała ocenę  wyżej za projekt! ;)   A proponowaną mam 5 i nic w kierunku podwyższenia o jeszcze jeden stopień się nie dzieje… :(

Na koniec zaznaczę, że Mistrzem Polski Jest WISŁA ! Wisła najlepsza jest…

Była na rynku krakowskim feta,

W szkole już niebawem meta.

Dlatego właśnie tak się żegnamy,

w naszym stylu wierszyk skręcamy.

Nadzwyczaj długi wyszedł nam post,

więc…

Do widzenia ! :)

Hardy Company ®

Mam włosy na żelu i jestem na Helu.

Maj 23rd, 2011 by qbx126

W sumie to co tutaj napiszemy (Ja z kolegą Hardym) nie jest o włosach,ale to akurat się fajnie rymowało,a My jesteśmy mega poetami.

Chcemy napisac tutaj o maturach,które się właśnie skończyły. Jest to sprawa bardzo ważna,ponieważ każdy szanujący się człowiek powinien ją napisać ,a już całkiem fajnie by było,jak by ją każdy zdał.

Już drugi rok maturzyści musieli pisać maturę z matematyki. Jest to bardzo dobre posunięcie,choć póki co poziom tej matury jest śmiesznie prosty i normalnie koń by się uśmiał. Za rok wprowadzą te zmiany w maturze z Angielskiego…i do czego to doprowadza??

A do tego,że  tacy delikwenci w Kielcach nie pozwalają uczniom zdawać matury bo nie zdadzą.  I to jest bez sensu.

Mój tekst też jest bez sensu.

Miłego dnia.

Kleks i plebs.

Styczeń 24th, 2011 by qbx126

W naszej szkole dnia 18 stycznia odbyła się u nas końcowa fuzja pomysłów dotyczących kodeksu 2.0 (czytaj:  debata).

Debatę cechowała wspaniała organizacja, tak zmultimedializowanych technik dawno nie widziałem.

Pojawiły się najważniejsze osobistości szkoły tj. panie dyrektor i vice dyrektor szkoły, nie wspominając o licznym gronie pedagogicznym. Wyżej wymienione spotkanie miało dość burzliwy przebieg. Wszyscy chcieli w miarę możliwości przekonać inne osoby do swoich racji.

A teraz po naszemu ! ;D

Fałszywe Ironiczne uśmieszki z każdej strony, można było wyczuć atmosferę powyżej 1000Hp. Napięcie na otaczających twarzach, podwyższone tętno. Fizycznie nie wykonaliśmy żadnej pracy. Na szczęście tylko fizycznie. ;)

Sekretarz w pocie zmęczonego czoła archiwizował kolejne trudne do wymówienia słowa, w większości niezrozumiałe zgromadzonemu pospólstwu. Bogu dzięki wszystkie zostały szczegółowo wytłumaczone przez jakże „dostojnych” wykładowców. Były pomyłki. Być musiały, ponieważ są nieodzowną częścią każdej publicznej prezentacji. Mogliśmy się przez chwilę poczuć jak posłowie, z tym że nam za to nie płacili… Niestety.

Była mowa również o przyszłościowych planach inwestycyjnych w szkole, które można uznać z naciskiem na PRZYSZŁOŚCIOWE. Może, gdyby rząd skupił się na obecnych potrzebach, a nie na własnych „kieszeniach” byłyby jakieś dotacje finansowe na lepszą edukację. Przede wszystkim przyjemniejszą !                                                                                                                                                                                       Swoją drogą w Polsce nie ma dróg ;)

A ten kodeks i tak  nie wejdzie w życie, bo braknie – jak na wszystko – pieniędzy. xD

Chociaż mamy dużą nadzieje, że w tym przypadku będzie inaczej !

Z pozdrowieniami dla pana Marcina Maciuka – przewodniczącego debaty – który lubi odwiedzać naszego bloga.  :)

Hardy Company ®

Życzenia świąteczne ; )

Grudzień 20th, 2010 by qbx126

Idą święta sobie,

Jezus leży w żłobie !

Możesz czytać tego bloga,

częściej niż jesz pieroga.

Takie są w unii standardy,

tak pisuje do was Hardy.

Nazwa jego nie wzięła się przypadkowo,

mądry on, weseli swoją mową.

A tutaj obok mnie,

siedzi Szczupi i coś chce.

Przypomina mi do znudzenia,

Hejże ! A życzenia ?

Na to ja odpowiadam z nieśmiałością,

już kompanie, już składam z życzliwością !

Robienia wszystkich prac z gorliwością,

byście nie zadławili się czasem karpia ością.

By nie zabrakło wina gościom,

by przyjemności powiązać z powinnością.

Hardy Company ®

Debata klasowa

Grudzień 13th, 2010 by qbx126

Możecie tutaj przeczytać zamieszczone materiały kodeksu powstałego z fuzji pomysłów przedstawionych na naszej debacie klasowej.

-Korzystanie z legalnego oprogramowania w celu uatrakcyjnienia lekcji (free mind)

-Stanowiska komputerowe w bibliotece są dostępne na lekcjach w celu wyszukiwania informacji

-W naszej szkole oceny dokumentowane są w dzienniku elektronicznym

-Rodzice , nauczyciele , uczniowie mogą pisać do siebie wiadomości  w dzienniku elektronicznym

-Chętni uczniowie prowadzą własne blogi w celu rozszerzenia wlasnych wiadomości i przygotowania .referatów na różne przedmioty

-Kopiując informacje uczniowie XI LO zawsze podają źródło

-Publikują własne zdjęcia lub filmy i zabezpieczają je znakiem wodnym lub licencją

-MOODLE

-Nasza szkoła prowadzi własną stronę www aktualizowaną na bieżąco,na której uczniowie mogą publikować własne artykuły i zdjęcia

-W naszej szkole funkcjonuje monitoring

-portale społecznościowe można wykorzystać jako wymianę informacji , poglądów , zadań domowych

-Szkoła bierze udział w projekcie e-twinning , w ramach którego uczniowie piszą wiele ciekawostek dotyczących Polski w języku obcym

-W naszej szkole nauczyciele prowadzą strony przedmiotowe ,na których umieszczają materiały potrzebne do lekcji

-Stanowiska w bibliotece są dostępne dla wszystkich uczniow pod opieką bibliotekarki, zgodnie z regulaminem

Hardy Company ®

Grudzień 13th, 2010 by qbx126

Witam Państwa , Dzisiaj opowiemy o tym jak założyliśmy tego oto bloga . Będzie to bardzo ciekawa historia ze zmrużeniem oka , która prawie do samego końca będzie  trzymała w napięciu:

1.Grupa zwariowanych wariatów spotyka się przed szkołą

2.Wchodzi do środka szkoły

3.Nie zamyka za sobą drzwi , cóż za przejaw wariactwa

4.Kierując się na dół po łagodnych niczym Pan od historii schodach, udaje się do szatni aby zmienić obuwie i zdjąć kurtawki i pulowery.

5.Uh..już nam lepiej , jakoś lżej. Teraz zaczyna się prawdziwa zabawa!

6.Wchodzimy do pracowni komputerowej i uruchamiamy nasze potężne maszyny. Jesteśmy pełni optymizmu , jeszcze…

7.Zaczyna się gorąca , pełna emocji ,rękoczynów dyskusja

8.W trakcie dyskusji ustalamy wiele ciekawych rzeczy i dochodzimy do ciekawych wniosków(dokładny ich spis znajdziecie w dokumencie 3.0)

9……………

7.Ale wysiadają bezpieczniki i musimy pracować w dramatycznych warunkach.

8.Dokucza nam chłód , głód i ubóstwo. Potrzeba nam lidera

9.Wtedy następuje niespodziewany zwrot akcji, sytuacja zmienia się niczym w kalejdoskopie!

10.A oprócz tego mam na imię Kuba I jest mi miło J

11.A ja jestem Michał i podzielam zdanie przedmówcy co do stanu w jakim się znajduje. Koledze Alanowi również jest miło , jeno Olek nie w sosie…i boli go główka

12. A oprócz tego to kończymy już bo i tak dużo napisaliśmy.

13.Strzała !

14. Buziaczki ( ;* )

Hardy i spóła życzy miłego czytania :D

Hardy Company ®

Ogólne przedstawienie

Grudzień 6th, 2010 by qbx126

Siemka. Tu nadaje Kuba z Krakowa ;D Ogólnie to spodziewałem się, że ta inicjatywa będzie trochę lepiej zorganizowana no, ale cóż… Chodzę do jednego z „lepszych” liceów w Krakowie – XI Liceum Ogólnokształcące ;)   Naszym zadaniem – oczywiście innych też – jest wymyślenie uniwersalnego kodeksu Szkoły z Klasą 2.0 .

Hardy Company ®