Role zespołowe

Według ekspertów każdy w grupie odgrywa jakąś role. To stwierdzenie jest prawdziwie lecz czy każdemu w zespole wychodzi to na dobre? Według mnie nie. Każdy ma inne podejście do pracy (niektórym zależy bardziej niektórym nie) i przez to osoby które chcą osiągnąć dobre wyniki są ściągani w dół przez reszte zespołu. Osobiście siebie uważam za indywidualistę. Moża stwierdzić iż moim mottem jest ,,Jak chcesz żeby coś było zrobione dobrze, zrób to sam” lub ,,Umiesz liczyć to licz na siebie”. Każdy w zespole ma swoją role. Jedna osoba zajmuje sie oprawą graficzna inna treścią problem jest kiedy praca tych wszystkich osób nie jest kontatybilna. Wtedy okazuje się ,że praca kilku osób jest kompletnie bezwartościowa i niepotrzebna. Natomiast jeśli pracujemy sami i działamy według swojego planu całość będzie do siebie pasować. Oczywiście są też wady pracy indywidualnej głównie to wolniejsze tempo pracy i brak osoby która pociągnie dany projek kiedy sami nie jesteśmy w stanie pracować. Jednak taka praca jest bardziej kreatywna, musimy sami poradzić sobie z problemami i przezwyciężyć je. Kolejną zaletą jest brak ogarniczeń. Działamy według swojego planu nie musimy dostosowywać się do nikogo ani nikt do nas. Każdy pomysł można bez problemu wprowadzić i nie przejmować sie opinią innych osób ,a tym bardziej pytać się ich o zgode. Każda stytuacja  ma wady i zalety wszystko zależy od środowiska jakie nas otacza i w jakim stopniu jesteśmy się do niego dostosować.

Analiza

  • Mocne strony:
  • Dobra lokalizacja
  • Marketing- dostępność, dystrybucja
  • Cena, wartość, jakość
  • Miła obsługa
  • Duża baza danych
  • Wyspecjalizowana obsługa
  • Unikalne cechy, ważne dla konsumenta których nie ma konkurencja
  • Słabe strony:
  • Aspekty etyczne, brak zaangażowania.
  • Brak własnych środków na nowe przedsiębiorstwo
  • Słaba reputacja
  • Słaba reklama
  • Brak możliwości rozwoju
  • Mocna konkurencja
  • Nietrwałość łańcucha dostaw
  • Szanse:
  • Nowe wydarzenia na rynku
  • Słabe strony konkurencji
  • Tendencje w pracy lub stylu życia
  • Rozwój i nowe technologie
  • Rynek badan, dostępność informacji
  • Rozwój przedsiębiorstwa i oferowanej usługi
  • Nowe rynki zbytu
  • Zagrożenia:
  • Zmiany w prawie
  • Zamiary konkurencji
  • Wielkość rynku, pojemność, podaż
  • Rosnące wymagania rynku
  • Utrata kluczowych pracowników
  • Brak stałego wsparcia finansowego
  • Rosnące wymagania rynku

O nas

Jesteśmy grupą czworga ludzi, którzy chcą rozpowszechniać zdrowy tryb życia wśród młodzieży. Małgosia zajmuje się prowadzeniem finansów firmy. Ada prowadzi zajęcia z aerobiku. Michał jest menadżerem filmy. Justyna zajmuje się dostawami towaru.

Marketing Mix

W jaki sposób będziemy promować masze produkty/usługi? Jak bedziemy komunikować się z rynkiem i przekonywać klientów?

Pierwszym i moim zdaniem najważniejszym aspektem reklamy jest  ”huczne otwarcie” dzięki któremu możemy przyciągnąc dużą ilośc potencjalnych klientów. Nasz produkt ma trafiać do młodej społeczności więc najlepszą i do tego tanią reklamą bedzie internet, strona internetowa firmy i facebook gdzie będzie moża ogłaszać rózne „eventy” itp które mają na celu uświadomienie potencjalnego klienta o naszym produkcie. Na stronie znajdą się oczywiście wszystkie informacje na temat proponowanej usługi i aspekty które mają przekonywać klientów do naszej usługi. Oczywiście reklamować usługę moża też w radiu lub ulotkach i plakatach.

Jaka będzie polityka kształtowania cen? Jaka będzie cena na nasze produkty/usługi i dlaczego taka, a  nie inna?

Polityka cenowa będzie dostosowana oczywiście do konkurencji i możliwości jaką ilość pieniędzy jest w stanie przeznaczyć potencjalny klient na daną usługę. Jest to więc cały czas uwarunkowane od rynku pracy i możliwości potencjalnego klienta. Cena powinna być również  zadawalająca dla klienta jak i dla nas „nikt nie będzie pracował za darmo”.

Jaki jest nasz produkt/usługa? Co będzie charakterystyczne i wyróżniające na rynku?

Usługa jest w miarę dostępna na rynku więc trzeba podejść do sprawy nietypowo i zapewnić dodatkowe „bonusy” lub inne atrakcyjne oferty dla danego konsumenta. W przypadku zwykłego klubu fitnes moglibyśmy również do usługi wynajmowania sprzętu sportowego dodać „trenera osobistego” lub „dietetyka”. Wyrózniającym aspektem mogą być nietypowo prowadzone zajęcia naprzykład w plenerze.

W jaki sposób będziemy przemieszczać nasz produkty/usługi? Jaki będzie system dystrybucji?

Niestety w tym przypadku przemieszczanie i dystrybucja naszej usługi jest ogarniczone. Oczywiście jest możliwe prowadzenie zajeć w plenerze jak to już wcześniej wspominałem, jednak będzie odbywać się to bez specjalistycznego „cięzkiego” sprzetu oczywiście nie wyklucza to pomniejszych urządzeń. Dystrybucja oznacza  planowanie, organizowanie i kontrolowanie sposobu przemieszczania gotowych produktów z miejsc ich wytworzenia do miejsc sprzedaży nabywca finalnym. W tym przypadku jest to niezbyt możliwe ponieważ „siłowni” nie da się dostarczyć konsumentowi do domu. Oczywiście możemy zapewnić resztę wspomnianych usług przez internet dzięki czemu dotrzemy szybko i bezpośrednio do klienta.

Analiza rynku

Dostawcy:

Z analizy rynku wynika iż dostawców w zakresie sportowo/rekreacyjnym jest bardzo dużo w Skierniewicach.  Mamy tutaj przykładowe firmy mogące zaopatrzyć daną firmę w urządzenia do rekreacji http://www.firmy.net/sprzet-sportowy,skierniewice.html. Jeżeli chodzi o salę rynek jest bardzo zróżnicowany zależy to głównie od wielkości sali i jest położenia. Takimi dostawcami może być np: Osir „Nawa” innym konkurencyjnym dostawcą może być PKP.SA która wynajmuje salę na stacji pkp.

 

Analiza rynku – zespół czynności, które zmierzają do powstania racjonalnych przesłanek podejmowania decyzji bieżących, które dotyczą obsługi rynku we wszystkich wymiarach na podstawie przeprowadzonych badań rynkowych. Wykorzystuje ona dane pozyskiwane poprzez badanie rynku. Analiza ta jest określana jako chwilowa rejestracja struktury zachowania się rynku w określonym czasie i miejscu.

Analizę rynku możemy rozptrywać w różnych „płaszczyznach”. Moim zdaniem pierwszą i podstawową jest konkurencja i rynek zbytu. W zależności co bedzięmy sprzedawać lub jakie usługi będziemy oferować. Nowatorskie usługi i produkty na pewno będą bardziej konkurencyjne dla przestarzałych i ograniczonych firm. Rynek jest też zależny na jaką skalę działamy jeśli będzie to firma mała działająca na dany region lub miejscowość z nowymi technologiami na pewno nie powinna mieć problemów z rynkiem zbytu. Jeśli natomiast będziemy działać na szerszą skalę gdzie produkt nie jest w ogóle znany będzie nam potrzebna dobrze przeprowadzona kampania reklamowa. Kolejną struktórą do przeanalizowania będzie rynek pracy. Żyjemy w kraju gdzie bezrobocie wynosi około 12-!3%!!! tu raczej nie będzie problemów z zatrudnianiem osób trzecih itp. Do podstawowej analizy rynku możemy jeszcze zaliczyć dostawców. W tym przypadku nie musimy ogarniczać się do podbliskiego rynku lecz możemy sprowadzać nam potrzebne produkty z zagranicy co czynią niektórzy przedsiebiorcy (Np: zabawki i ubrania z chin)

Witaj na naszym blogu!

Jesteśmy czwórką licealistów, którzy realizują szkolny program „Młodzi Przedsiębiorczy”. Robimy to pod przewodnictwem pani Iwony Prejs. Tematem naszej pracy jest zachęcnie młodych ludzi do zdrowego i sportowego trybu życia. Będziemy wam udzielać wskazówek jak dobrze zadbać o swoje ciało. Na naszym blogu znajdziecie ćwiczenia, smaczne, dietetyczne przepisy i przede wszystkim motywację do zmian.