cze 09

Podsumowanie akcji LAS oraz zadania Zdrowe odżywianie.

Zakończyliśmy akcję LAS organizując międzyszkolny turniej piłki nożnej oraz zadanie Zdrowe odżywianie. Wyniki poszczególnych zadań oraz dokumentacja fotograficzna znajduje się na poszczególnych podstronach.

maj 20

Czas na MiniFit.

Pogoda paskudna więc możemy wykorzystać salę gimnastyczną do przeprowadzenia testów sprawności fizycznej w ramach MiniFit. Galeria z prób skocznościowych i siłowych do obejrzenia na odpowiedniej podstronie, gdy przestanie padać chłopcy ruszą na boisko by pokonać dystans 1000 metrów.

Wróciła upalna pogoda więc kontynuujemy test MiniFit tym razem bieg na 1000 m. Dla uczestników biegu były to jednocześnie eliminacje klasowe do międzyszkolnych zawodów w biegach przełajowych. Ambicji i chęci nie brakowało a co najważniejsze wszyscy ukończyli bieg. Galeria zdjęć na podstronie MiniFit.

Teraz pozostało wprowadzić wyniki i porównać się z innymi w kraju. Powtórka testu dla klas I – II już na jesieni. Zobaczymy wtedy kto leniuchował w wakacje a kto spędził je aktywnie.

kwi 11

DEBATA

Nasza szkoła przystąpiła do realizacji zadania „Wf z klasą” – Sportowy Okrągły Stół.

Wstępnie wychowawcy zorganizowali debaty w klasach, których celem było przeprowadzenie rozmowy na temat udoskonalenia zajęć sportowych i rekreacyjnych w szkole. Debaty odbyły się w następujących terminach: I a – 24.03.2014 r.; I b – 25.03.2014 r. ; II a – 27.03.2014 r.; II b – 31.03.2014 r.; III a i III b – 24.03.2014 r.

Szkolna debata „Okrągły Stół Sportowy” odbyła się dnia 31.03.2014 r. o godz. 9.50 w sali gimnastycznej. Wzięło w niej udział 114 uczniów ( ośmioro uczniów nieobecnych w szkole), wychowawcy klas, nauczyciele wychowania fizycznego, pedagog, nauczyciele. Debatę prowadziła dyrektor szkoły pani Elżbieta Łaziuk. Nauczycielki języka polskiego p. Barbara Łaziuk i Iwona Łuciuk notowały jej przebieg, zaś pan Adam Lemieszek nagrywał wypowiedzi poszczególnych uczestników oraz wykonywał zdjęcia plakatów i uczestników.

Przedstawiciele klas zaprezentowali wypracowane podczas klasowych debat mocne i słabe strony lekcji w-fu i zajęć rekreacyjnych.

Do najczęściej wymienianych pozytywnych przykładów lekcji można zaliczyć:

  • dobrze wyposażoną pełnowymiarową halę sportową,

  • profesjonalną kadrę nauczycieli wych. fizycznego,

  • rozwijanie swoich zainteresowań,

  • nagrody w czasie turniejów,

  • „oderwanie się od lekcji”,

  • wsparcie organu prowadzącego w czasie organizacji turniejów,

  • zadbanie o swoją kondycję,

  • organizacja międzyklasowych rozgrywek dla chłopców,

  • prowadzenie fakultetów w wymiarze dwóch godzin tygodniowo.

Słabymi stronami według uczniów są:

  • zbyt długa rozgrzewka,

  • przebieranie się w szatni na początku lekcji,

  • czasami niższa temperatura na sali w okresie zimowym,

  • brak realizacji w- f w blokach dwugodzinnych.

Nauczyciel w – fu pani Dorota Kieda zwróciła uwagę na częste zapominanie stroju sportowego i nadużywanie zwolnień od rodziców (szczególnie u dziewcząt).

Do wypowiedzi uczniów ustosunkowali się nauczyciele wychowania fizycznego. Pan Adam Iwanejko wyjaśnił uczniom, iż rozgrzewka jest nieodzownym ogniwem lekcji i dla optymalnej kondycji organizmu musi trwać ok. 5 – 10 minut. Dyrektor szkoły pani Elżbieta Łaziuk przyznała rację, iż jest zimno na korytarzu będącym łącznikiem z salą gimnastyczną ze względu na brak ogrzewania na korytarzu. Natomiast na sali wg przepisów powinno być 16 0 C. Taka temperatura jest zapewniona. Sala jest pełnowymiarowa 20 x 40 m, w związku z tym odczuwa się chłód w porównaniu z salami lekcyjnymi. Zapewniła młodzież, że zwróci się do organu prowadzącego o zwiększenie budżetu, aby można było założyć grzejniki na korytarzu.

Dodała, iż strój sportowy uczniów w okresie jesienno –zimowym powinien składać się z dresów, a młodzież często zakłada krótkie spodenki i koszulki na krótki rękaw. Strój powinien być dostosowany do temperatury. Poleca stosowanie koszulek termalnych w okresie jesienno – zimowym. Przebieranie się na początku lekcji jest podyktowane bezpieczeństwem uczniów. Wcześniej, uczniowie przebierali się w czasie przerwy. Dochodziło wówczas często do stosowania przemocy, dewastacji. Rodzice, nauczyciele, jak i uczniowie dyskutowali nad tym problemem. Podjęto decyzję o przebieraniu się na początku lekcji. Rozporządzenie MEN z 19 sierpnia 2009 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji dwóch godzin obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego § 4. dopuszcza się możliwość łączenia, w okresie nie dłuższym niż 4 tygodnie, dwóch godzin obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego, dlatego lekcje w – fu są nie są łączone w bloki dwugodzinne. Szkoła nie ma możliwości zmiany planu co miesiąc.
Wypowiedziom uczniów towarzyszyło wiele emocji. Zespoły klasowe zgłosiły propozycje zmian, m.in.:

  • zorganizowanie aerobiku dla dziewcząt,

  • umożliwienie kibicowania podczas zawodów szkolnych,

  • organizowanie zawodów sportowych na szczeblu powiatu,

  • założenie drużyny cheerleader’ek,

  • organizacja międzyklasowych rozgrywek dla dziewcząt,

  • zwiększenie ilości gier zespołowych.

Nauczyciele i uczniowie wyrazili przekonanie, że mają w sobie dość dobrej woli, więc na pewno uda się spełnić oczekiwania każdej ze stron.

Następnie uczniowie w zespołach klasowych naradzali się nad wyborem zadania dotyczącego aktywności (zadania do wyboru), które będą realizować nauczyciele i uczniowie w ramach programu W – F z klasą.

Wszystkie klasy zaznaczyły zadanie: ZDROWE ODŻYWIANIE zadania dodatkowe, które wystąpią to MiniFit oraz TIK na WF-ie

10a9a

 

8a7a

 

6a5a

 

4a3aa

 

2a1a

 

mar 10

Stadion Narodowy

Wraz z początkiem akcji WF z klasą zgrał się wyjazd na mecz reprezentacji Polski z Szkocją na Stadionie Narodowym w Warszawie.

Grupa gimnazjalistów z opiekunami p. dyrektor Elżbietą Łaziuk i nauczycielem WF p. Adamem Iwanejko kibicowała reprezentacji.

Choć wynik meczu nie był najlepszy to wrażenia z pobytu jak najbardziej pozytywne.

Może ten wyjazd będzie bodźcem dla przyszłych mistrzów?

Widok z sektora.

Widok z sektora.

Po meczu.

Po meczu.

mar 10

3 … 2 … 1 … BLOG

 

Witam na blogu Gimnazjum Nr 2 im. Adama Mickiewicza w Krzewicy.

Pierwsze posty i pierwsze doświadczenia z tą formą komunikacji.

Mam nadzieję, że będzie czytelnie i zrozumiale.

Pozdrawiam.

Adam Iwanejko

css.php