g92dt3

Nowy blog na platformie Blogi Programów Centrum Edukacji Obywatelskiej

Zakończenie projektu

W środę 25 maja 2011 roku zaprezentowaliśmy przed dość dużą publicznością (Rodzice, przedstawiciele Kurii w Kaliszu – ks. Prałat Jerzy Adamczak (Dyrektor Wydziału Katechetycznego) oraz ks. Kanonik Jacek Bąk (Kanclerz), dyrekcja szkoły, nauczyciele biorący udział w programie Szkoła z klasą 2.0, wychowawca klasy, ksiądz z naszej parafii.) końcowy efekt naszych całorocznych starań, w wyniku których powstał scenariusz, zawierający głównie przedstawienie poszczególnych etapów naszej pracy oraz prezentacji na temat pielgrzymek Jana Pawła II do Polski oraz Światowych Dni Młodzieży. Opowiedzieliśmy również o tym, jakie problemy nas spotkały podczas wykonywania różnych czynności i czego nauczyliśmy się poprzez ten projekt. Trzeba też dodać, że każdy z nas miał w tym swój udział. Wszyscy przyszli na prezentację. Wisienką na torcie tego dnia był taneczny popis 3 uczniów naszej klasy, który nawiązywał do popierania różnych rozrywek przez samego papieża. Po gromkich brawach wnioskujemy, iż ten dzień zostanie na długo w pamięci każdej z osób z widowni, jak i wśród nas, prezentujących. Ten projekt to naprawdę dobry pomysł na zróżnicowanie szkolnych obowiązków, i z tego właśnie powodu dziękujemy wszystkim organizatorom za możliwość uczestniczenia w nim. Mamy nadzieję, że w przyszłości również pojawią się takie naukowe atrakcje.

Kuba i Dominik

autor: dziakub katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Brak komentarzy

Prezentacja o trzeciej pielgrzymce do Polski Jana Pawła II

Kolejna prezentacja. Kolejna współpraca z programem Microsoft PowerPoint 2007.  Tym razem każda grupa dostała poszczególną pielgrzymkę Jana Pawła II do Polski. Jako, że my mamy obszar 3 to nasza prezentacja ma dotyczyć właśnie 3 pielgrzymki do Polski.

Już na lekcji informatyki kilka tygodni temu pani podała nam wymagania dotyczące prezentacji. Po ich wysłuchaniu przeszliśmy do wykonywania pracy na lekcji. Oczywiście jedna godzina lekcyjna to zbyt mało na taką prezentację. W szkole ograniczyliśmy się do wyszukania informacji z zaufanych witryn, a w domu, przez kilka dni spotykając się, dokończyliśmy ją. Pracę przesłaliśmy pani nauczycielce, by kilka dni potem zrobić to ponownie, z uwzględnieniem drobnych korekt, które nam poradziła.

Dziś już nasze dzieło składające się z piętnastu slajdów jest ukończone. Mamy nadzieję, że zostanie ocenione jak najlepiej.

Owa prezentacja dotyczy III pielgrzymki Jana Pawła II do Polski. Odbywała się od 8 do 14 czerwca 1987 roku i przechodziła przez takie miasta jak : Warszawa (8 VI), Lublin, Majdanek, Tarnów (9 – 10 VI), Kraków (10 – 11 VI), Szczecin, Gdynia (11 VI), Gdańsk, Częstochowa (12 – 13 VI), Łódź, Warszawa (13 – 14 VI). Przebiegła pod hasłem „Do końca ich umiłował”, gdyż jednym z jej celów był udział w II Krajowym Kongresie Eucharystycznym przebiegającym pod tym samym hasłem. Jednak  głównym celem była beatyfikacja Karoliny Kózkówny i bpa Michała Kozala.


autor: dziakub katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarz (1)

Prezentacja z geografii

Kilka dni temu spotkaliśmy się w domu jednego z nas, aby wykonać projekt – prezentację na geografię, dopasowaną do naszego obszaru. Nasz temat to: Zmiany liczby ludności w Europie na przełomie wieków.

O tym projekcie zostaliśmy poinformowani jeszcze w pierwszym półroczu, w którym naszym zadaniem było wyszukanie w internecie linków, z których będziemy korzystać przy naszej prezentacji. Kopiowaliśmy potrzebne informacje z tych stron dość szybko. Chwilę debatowaliśmy nad tym, które z nich warto umieścić, aby dotyczyły tematu. Nim się obejrzeliśmy w naszej prezentacji znalazło się wiele ciekawych rzeczy. Zamknęliśmy ją w 5, bardzo dużo zawierających informacji slajdach. Mamy nadzieję że pani jak najlepiej oceni naszą pracę, w którą włożyliśmy wiele starań.

autor: dziakub katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarz (1)

Zalety i wady korzystania z internetu

Na krótkim spotkaniu w domu jednego z nas skonstruowaliśmy kilka zalet oraz wad korzystania z internetu.


Zalety:
- szybszy kontakt z innymi ludźmi i ze światem,
- szybki dostęp do informacji,
- rozwój intelektualny człowieka,
- możliwość zdobywania informacji o nowościach w różnych dziedzinach – wszystko na bieżąco,
- rozwój różnego rodzaju firm i instytucji
- możliwość łatwego reklamowania się na szeroką skalę
- możliwość zwiększonej pomocy ludziom jej potrzebującym, poprzez różnego rodzaju akcje.

Wady:
- rozwój hazardu i pornografii,
- duża liczba oszustów działających poprzez internet,
- straty moralne człowieka – zakłamanie, które ujawnia się zwłaszcza poprzez kontakty internetowe z drugą osoba (np. na czacie)
- częste nieuczciwe wykonywanie transakcji,
- rozwój różnego rodzaju chorób, spowodowanych nadmiernym przesiadywaniem przed monitorem komputera (np. wada postawy, wzroku)

autor: dziakub katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarz (1)

Debata szkolna

Dziś w szkole odbyła się debata poświęcona Kodeksowi 2.0. Naprawdę jesteśmy mile zaskoczeni, gdyż była ona bardzo interesująca, a praca nie była tak trudna, jak przypuszczaliśmy. Wszystkie pary, które otrzymały dany obszar, po dość długo trwającej dyskusji, skonstruowały wspólnie kodeks. Powinien on być krótki, ale jednocześnie zawierający wiele treści. Jesteśmy zadowoleni z pracy w naszej grupie, gdyż przebiegła ona płynnie.

Oto co udało się nam wymyślić :

III Nie kradnij i nie daj się okraść!

  1. Podpisujemy się pod swoimi pracami.
  2. Pliki pobieramy tylko z zaufanych witryn.
  3. Nie podpisujemy się pod cudzymi pracami i ich nie publikujemy bez zgody autora.
  4. Możemy przypisać sobie, modyfikować i rozpowszechniać pliki objęte wolną licencją (całkowicie legalnie).

Czytaj dalej…

autor: dziakub katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Brak komentarzy

Nasze przykładowe punkty

Jako, że debata szkolna za pasem, przygotowaliśmy na nią kilka punktów do naszego obszaru, które zaproponujemy podczas debaty.

  1. Nie udostępniamy plików bez zgody ich prawdziwego właściciela.
  2. Pliki ściągamy tylko legalnie i z zaufanych witryn.
  3. Nie podpisujemy się pod czyjąś pracą, ani jej nie rozpowszechniamy bez zgody autora.
  4. Swoją pracę chronimy przed nielegalnym kopiowaniem.
  5. Możemy przypisać sobie, modyfikować i rozpowszechniać pliki objęte wolną licencją.

Mamy nadzieję, że nasze punkty będą trafne i pomogą w skonstruowaniu Kodeksu 2.0.

autor: dziakub katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Brak komentarzy

Wolne licencje

Wolne licencje. Zakładam, że każdy słyszał o nich więcej lub mniej. Jednak żeby z nich skorzystać, musimy się dowiedzieć czym tak naprawdę są owe licencje.

Za WOLNE LICENCJE uważamy takie, które zezwalają na :

  • kopiowanie – każdy musi mieć prawo do wykonania tylu kopii materiału, ile mu potrzeba, stosując do kopiowania dowolne środki techniczne
  • redystrybucję – można zatem opatentować jakiś materiał, sprzedając go w formie książkowej lub choćby użyć zdjęcie jako okładkę swojej książki bez wnoszenia żadnych opłat autorom
  • przeróbki – każdy może przerobić źródłowe materiały wg własnego uznania – np. przekadrować zdjęcie lub zrobić fotomontaż

Czytaj dalej…

autor: dziakub katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Brak komentarzy

Jak legalnie użyć czyjejś twórczości w naszej pracy.

Jesteśmy prawie pewni, że każdy z nas pobrał kiedyś z internetu coś nielegalnie, choć być może nie jest tego nawet świadomy. I tutaj nasuwa się pytanie. Jak korzystać z tych wszystkich dóbr zgodnie z prawem?

Na pewno pomocne, zwłaszcza na początku jest korzystanie jedynie z zaufanych witryn, na których mamy pewność, że nie złamiemy prawa, choćby ściągając jakiś plik.

Czytaj dalej…

autor: dziakub katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Brak komentarzy

Bliższe zapoznanie z tematem

Skoro przyszedł czas na zaczęcie naszej pracy, to nie może się ona rozpocząć bez ówczesnego zagłębienia się w temat. Pytania, na które musimy odpowiedzieć i przedyskutować je na wiele sposobów to :

  • Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć, filmów?
  • Gdzie i jak szukać legalnych materiałów, z których możesz skorzystać?
  • Jak podawać autorów i źródła?
  • Jak „czytać” i respektować informacje o prawach autorskich?
  • Jak zadbać o własne prawa? Jak podpisywać swoje teksty, zdjęcia itp.?
  • Kiedy warto korzystać z wolnych licencji i na czym polegają?

Czytaj dalej…

autor: dziakub katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Brak komentarzy

Witamy

Mamy przyjemność poprowadzić blog na temat 3.Nie kradnij i nie daj się okraść! Przez najbliższy czas będziemy zamieszczać tutaj wpisy, zawierające przemyślenia, propozycje i omówienia dotyczące tego tematu.

Dominik Miłek
Jakub Feter

autor: dziakub katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarze (4)
css.php