Komentowanie nie jest możliwe

Prezentacja multimedialna na temat wybranej pielgrzymki Jana Pawła II do Polski odbyła się 25 maja 2011r. w naszej szkole.Wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie brali czynny udział w pracach.Gościli u nas rodzice, dyrekcja szkoły, nauczyciele biorący udział w projekcie Szkoła z klasą 2.0, wychowawca klasy, proboszcz z naszej parafii, koordynator projektów edukacyjnych w szkole, nauczyciel religii oraz uczniowie z klasy 2d.

Co i jak zrobiliśmy?

 Opracowaliśmy odpowiedzi na pytania ze swego obszaru tematycznego.Nastepnie na podstawie opracowania  ułożyliśmy propozycje punktów do Kodeksu 2.0 w swym zakresie tematycznym.Uczestniczyliśmy aktywnie w debacie szkolnej.Wszyscy uczestnicy założyli konta na EduTubie oraz  założyliśmy i prowadziliśmy blogi w serwisie CEO. Zebraliśmy również informacje na temat wyznaczonej pielgrzymki Jana Pawła II do Polski i wykonaliśmy prezentacje multimedialne.

Korzystaliśmy przede wszystkim z zasobów internetu, ale również z książek oraz gazet.Pomagali nam również nauczyciele, rodzice, znajomi, koleżanki oraz koledzy.

Nie mieliśmy trudności z realizacją poszczególnych zadań i wszystkie prace wykonaliśmy zgodnie z harmonogramem :)

W wyniku podjętych działań powstał  Blog w serwisie CEO, wstępne propozycje do kodeksu 2.0., prezentacja multimedialna o wybranej pielgrzymce Jana Pawła II do Polski oraz prezentacja będąca podsumowaniem prac projektowych.

    Nauczyłyśmy się zakładać i prowadzić bloga, dowiedziałyśmy się jak bezpiecznie korzystać z Internetu i jak chronić nasze komputery w sieci.Nauczyłyśmy się pracy w grupie oraz dyskusji podczas debaty. Zapoznałyśmy się z problemami dorosłych związanymi ze stosowaniem nowych technologii.Dowiedziałyśmy się jak ważne są reguły korzystania z komputerów, Internetu, komórek w szkole.Poznałyśmy bogate zasoby Internetu zawierające informacje o naszym patronie, o zastosowaniach Internetu w edukacji i wielu innych ciekawych zagadnieniach związanych z naszą pracą ;)


1

I pielgrzymka Jana Pawła II do Polski: 2-10 VI 1979

TRASA:
2 czerwca – Warszawa (przylot), Gniezno
3-6 czerwca – Częstochowa
6 czerwca – Kraków
7 czerwca – Kalwaria Zebrzydowska, Wadowice
8 czerwca – Oświęcim
9 czerwca – Nowy Targ
10 czerwca – Kraków (pożegnanie)

CEL PIELGRZYMKI:

uczczenie Św. Stanislawa biskupa i meczennika jednego z glownych patronow  Polski w  1000 rocznice jego smierci

Dziewięć dni czerwca 1979 roku wstrząsnęło Polską i Polakami. Trasy przejazdu papieża i msze odprawiane przez niego gromadziły setki tysięcy ludzi. Papież był swobodny, mówił o sile płynącej z wiary, historii i narodowej tradycji, zarażał optymizmem i radością. Ludzie wiwatowali i płakali, odczuwali jedność i wzajemną życzliwość. Porządku pilnowały głównie powołane przez Kościół ochotnicze służby porządkowe- milicjanci byli prawie niewidoczni w tłumie i dziwnie łagodni. Mimo ograniczenia informacji, starannej reżyserii transmisji telewizyjnych i radiowych, cenzury tytułów prasowych- kraj chłonął naukę papieską. Dostojnicy partyjni i państwowi witali papieża, przyjmowali go, uczestniczyli w niektórych mszach, ale-byli osobno.


Komentowanie nie jest możliwe

Ostatnio odbyla sie debata.Zajmowalismy sie na niej kolejno punktami kodeksu ucznia 2.0 w przydzielonych grupach.Byly rozne zadania ,ktore mielismy opisac w grupie i je zaprezentowac.Bylo bardzo fajnie!


Komentowanie nie jest możliwe

Lekcje w sieci mozna prowadzic na bardzo wiele sposobow  jednym z nich sa specjalne programy sluzace do np pisania lub tworzenia graficznych prac, ktore mozna przesylac poprzez poczte internetowa.Skorzystac rowniez mozna z programow komunikacyjnych takich jak gadu-gadu czy skype w ten sposob nauczyciel moze rozmawiac z uczniem na bierzaco.Wprowadzenie komputerów i tablic multimedialnych wzbogaci nasze lekcje.

Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa się w pracowni.
Trzeba pamietac  aby : nie grać w gry, gdzie pisze ,,potencjalne zagrożenie”.Nie należy ,,ściągać” gier, filmów i muzyki z internetu.Sciąganie gier, filmów i muzyki, może spowodować zawieszenie komputera, nie komunikujmy się z osobami nieznajomymi.

Jakie narzędzia komputerowe mogą się przydać na różnych przedmiotach i do różnych zadań?
Na komputerze i w internecie z najdziemy narzedzia komputerowe ktore przydadza sie w kazdym rodzaju przedmiotow i zadan.Na komputerze mozna znalezc kalkulator,paint ktory sluzy do rysowania ,wordpad ,w ktorym mozna pisac wypracowania i inne prace pisemne .W internecie natomiast znajdziemy miedzy innymi slowniki kazdego rodzaju  i grafike itp.

Jak odrabiać prace domowe w erze TIK?
Odrabianie prac domowych w erze TIK nie jest wielkim wyczynem .Dlaczego?Poniewaz w  internecie mozna znalezc prawie wszystkie zadania juz dawno wrzucone do sieci ,gotowe wypracowania i inne , wystarczy tylko wpisac w wyszukiwarce potrzebna fraze lub tresc zadania i gotowe .Strony internetowe reklamuja sie na bardzo wiele sposobow np  Wypracowanie.pl  „Nie zdążyłeś napisać wypracowania? Nie masz pomysłu, co w nim zawrzeć? Znajdziesz u nas szeroki wybór prac z j. polskiego, angielskiego, niemieckiego”.

Zadania, sprawdziany, testy, informacje wieszane przez nauczycieli w internecie?
Testy wrzucane do sieci przez nauczycieli sa bardzo przydatne poniewaz mozna sie przygotowac do sprawdzianu w szkole na podstawie tego w internecie oraz rozwiazac zadania dla utrwalenia lub poszerzenia swojej wiedzy.

Jak nauczyć się dyskutować i precyzyjnie prezentować swoje poglądy w sieci?
Przy dyskusji lub rozmowie  w sieci nalezy pamietac o kulutrze slowa oraz  cwiczyc argumentowanie swojego stanowiska poprzez slowa ktore swiadcza o tobie z jak najlepszej strony a nie wulgaryzmami.

Jak realizować zespołowe projekty uczniowskie z wykorzystaniem TIK?
Projekty , ktore uczniowie musza wykonac w grupach czesto sa niemozliwe do zrealizowania z powodu braku zgrania sie grupy w danym dniu i o danej godzinie dlatego internet jest wielka pomoca w tego typu sytuacjach.Uczniowei moga sie porozumiewac poprzez portale spolecznosciowe i programy komunikacyjne w ten sposob mozna przeslac sobie dokumenty i prace wykonane juz przez danego czlonka grupy .Jest to bardzo uproszczone zadanie .

Jaki użytek z internetu, komputera i komórek można dopuścić na sprawdzianach i egzaminach? Dobre i złe ściąganie!
Sprawdziany sa po to aby sprawdzic wiedze ucznia i komputer ,internet czy  komorka nie powinny towarzyszyc uczniowi w jego czasie


Komentowanie nie jest możliwe

·        Uczniowie naszej szkoly codziennie musza nasic mundurki
·        Uczniowie maja zakaz uzywania telefonow komorkowych podczas lekcji
·        Każdy uczen może się dowiedziec jakie dostal oceny lub uwagi na danym przedmiocie
·        Uczniowie mogą korzystac z internetu podczas przerw lub po lekcjach
·        Uczniowie naszej szkoly powinni zachowywac się w stosunku do innych uczniow i nauczycieli z szacunkiem
·        Uczniowie nie powinni sciagac prac domowych lub tekstow z internetu chyba ze ma na to pozwolenie od nauczycieli ,wtedy trzeba podac zrodlo z którego uzyskalo się prace
·        Uczniowie korzystaja z internetu na lekcji informatyki za zgoda nauczyciela
·        Uczniowie mogą udzielac rad nauczycielom, którzy chetnie je przyjmuja
·        Do dziennika elektrycznego zarówno ma dostep uczen jak i jego rodzic
·        Należy dbac o sprzet przy którym się pracuje
·        Nauczyciele powinni w terminie dwoch dni odpowiedziec na maile od uczniow
·        Uczniowie za zdewaskowanie mienia szkoly bada ponosic koszty naprawy
·        Ściąganie gier, filmów i muzyki, może spowodować zawieszenie komputera.
·        Po wejsciu na komputer nie powinno się kontaktowac z osobami obcymi oraz wchodzic na niebezpieczne strony
·        Uczen nie powinien wchodzic w gry  gdzie pisze „ potencjalne zagrozenie’’
·        Uczniowi nie wolno sciagac filmow , gier czy muzyki z internetu