Skip to content
sty 11 / gastur

Magda o reklamie

Niedawno  dowiedzieliśmy się, jak powinny wyglądać reklamy, aby ich przekaz był jasny i… nieskomplikowany.

Wiemy, że nie możemy stosować żadnego małego druczku, ponieważ może być to odebrane, jako jakiś podstęp…

Nie możemy odwoływać się do emocji, aby wywołać u kogoś lęk, powoływać się na autorytety, wykorzystywać sławnych postaci, dlatego że jeśli podstawimy np. kogoś sławnego, to raczej manipulujemy odbiorcą, niż go przekonujemy. To niezbyt uczciwe.

W uczciwej reklamie nie powinny się znaleźć również żadne hiperbole, tworząc reklamę nie można wyolbrzymiać, np. że w technikum nie ma nauki itp. Nie należy niczego przemilczać i ukrywać, jak i porównywać z niczym.

Następnie dowiedziałam się, że często autorzy  reklam tworzą  kandydatów do nagrody się „Chamleta”, czyli  dzieła, które ktoś uważa, za wspaniałe, nadające się do prezentować, a tak naprawdę są one chamskie i prymitywne.

Na  koniec pani powiedziała nam, gdzie możemy zgłosić daną reklamę, jeżeli jest ona bardzo kiczowata i prymitywna.  Do takich instytucji należy m.in. Komisja Etyki Reklamy.
Moim zdanie, lekcja o reklamie była bardzo ciekawa, skłaniająca do refleksji. Pani  przekazała nam wiedzę na temat reklamy, która jest potrzebna do wykorzystania w naszym projekcie.

A Wy? Dajecie się nabrać na reklamy?

Leave a Comment

*

CommentLuv badge

css.php