Gimnazjum nr 2 we Wrześni – klasa IIa

Festiwal nauki

Pierwszy dzień nauki w naszej szkole odbył się w środę 06.06.2012 roku. Podczas tego dnia grupy projektowe w naszej szkole przedstawiały swoje projekty. Były to zazwyczaj krótkie przedstawienia kilku członków grup. Projekty zazwyczaj miały tematy dość poważne i ścisłe: inżynieria, badanie rynku…  Może właśnie dlatego nasz projekt pod tytułem „Astronomiczne rewolucje” wyraźnie ożywił publiczność. Cała nasza grupa wzięła udział w opowiadaniu projektu, a naprawdę było o czym mówić. Prowadzącym został Wojtek, który jak nikt inny potrafi zwrócić uwagę, nawet najbardziej niezainteresowanych osób, swoją dość ciekawą barwą głosu. Idealnie nadawał się do tej funkcji. Po ogólnym zapoznaniu uczniów z naszym projektem i jego celem, nadszedł czas na podsumowanie naszej pracy. Następnie Lidka streściła działanie podjęte przez projekt posługując się prezentacją multimedialną podsumującą projekt.  Za obsługę prezentacji odpowiedzialny był Sławek. Potem wyświetliliśmy zgromadzonym uczniom 30 minutowy filmik, który ukazywał nasze wystąpienie w SSPnr6, gdzie przedstawialiśmy planety i ciała niebieskie naszego Układu Słonecznego. Dokładnym wyjaśnieniem filmiku oraz jego celu zajęła się nasza nieoceniona Ola, która bardzo ciekawie i z poczuciem humoru przedstawiła naszą pracę. Na podsumowanie wystąpił Jakub, który zaprezentował widowni krótki, przyśpieszony filmik, na którym została przedstawiona praca nad modelem Układu Słonecznego i przedstawieniem. Na zakończenie wystąpiła cała dwunastka – uczestnicy projektu. Weronika w imieniu wszystkich podziękowała za ciepłe przyjęcie i cierpliwe wysłuchanie. Po reakcji zgromadzonych można było stwierdzić, że nasz projekt-klasy IIa bardzo przypadł im do gustu. Choć na wystąpienie poszliśmy spokojni, bez tremy i z wysoko podniesionymi czołami, to otrzymane oklaski nas trochę speszyły. Opiekunka naszego projektu pani Anna Nowicka, pilnowała kolejności przedstawianych projektów, trzymała za nas kciuki i 100 razy bardziej się denerwowała, ale chyba po wystąpieniu była z nas dumna. Oczywiście nie można pominąć Julii, osoby dzięki której możemy poszczyć się pięknymi zdjęciami z czasu prezentacji projektu.

YouTube Preview Image 13 czerwca 2012 autor: tor_f1 | 1 komentarz »

Moodle w naszej szkole

Strona  http://szkolazklasa.wrzesnia.pl to platforma edukacyjna Moodle naszego gimnazjum zawierająca wiele kursów, czyli lekcji do poznania, rozwiązania. Uczniowie mogą kontaktować się tam z nauczycielami poprzez fora czy czaty, rozmawiając na rozmaite tematy. Najczęściej dotyczą one zadań. Nauczyciele przeszli już szkolenia dotyczące tego jak poruszać się po takiej platformie, natomiast uczniowie są w trakcie kursów i powoli wszystko testują. Nasza klasa właśnie przerabia kurs dotyczący zadań z prądu elektrycznego z lekcji fizyki.      P.M.

28 maja 2012 autor: tor_f1 | Komentowanie nie jest możliwe

Laptopy na biologii

Na ostatniej lekcji biologii nasz klasa pracowała z użyciem laptopów. Zgodnie z poleceniem pani Agnieszki Górskiej lekcja dotyczyła roślin nagonasiennych i okrytonasiennych oraz krótkiej powtórki z innych tematów. Po podaniu  przez Panią pytań, na które mieliśmy wszyscy odpowiedzieć  uruchomiliśmy  laptopy a potem płyty. Praca byłą bardzo urozmaicona, ponieważ oprócz wiedzy czysto podręcznikowej mogliśmy skorzystać z tematycznych filmików oraz gry, która podsumowała naszą pracę.           W.S.

28 maja 2012 autor: tor_f1 | 1 komentarz »

Przedstawienie

W środę (25.04.2012r) podsumowaliśmy całą naszą dotychczasową pracę nad astronomią, pokazem dla młodszych koleżanek i kolegów z podstawówki. Każdy z naszej grupy projektowej omawiał „swoją planetę”. Porównanie Ziemi z jajkiem, wywołało wśród publiczności nie małe zamieszanie oraz zaciekawienie. Nie każdy wyobrażał sobie, że budowa jajka może przypominać wyglądem budowę naszej planety. Oczywiście, nie obyło się także bez lekkiego zdenerwowania przed występem. Jednak mimo wielu obaw, wszyscy spisaliśmy się bardzo dobrze oraz podołaliśmy zadaniu. Czeka nas jeszcze kilka wykładów na temat astronomii w pozostałych szkołach podstawowych we Wrześni i okolicy.

J.G

10 maja 2012 autor: tor_f1 | 1 komentarz »

Układ Słoneczny – ponowne malowanie

Dzisiejszego dnia (29.03.2012r.) ponownie malowaliśmy planety, które wymagały poprawy i dokładnie omawialiśmy wszystko, co związane ma być z naszą planowaną na niedaleką przyszłość prezentacją…
Prezentacje o ciałach niebieskich gotowe, kwestie również. Została tylko próba generalna za jakiś czas i będziemy mogli pokazać młodszym m.in. na czym polega różnica między astronomią, a astrologią…
O.M.


29 marca 2012 autor: tor_f1 | Komentarzy: 6 »

Model Układu Słonecznego – wykonanie

Zabraliśmy się za wykonanie naszego modelu Układu Słonecznego. Każdy miał przydzieloną planetę, którą musiał wykonać. Planety zostały wykonane z kulek styropianowych pomalowanych farbą na właściwe kolory. Podstawa modelu również będzie ze styropianu, a planety będą do niej przymocowane miedzianymi drutami. Jak na razie mamy zrobione planety i oczywiście słoneczko, ale nie są one jeszcze przymocowane. Musimy dokończyć model na następnym spotkaniu i rozpocząć próby. A.G.

29 marca 2012 autor: tor_f1 | 1 komentarz »

Układ Słoneczny – dalsza część przygotowań

Na projekcie dalej to samo, ale już za tydzień odbędzie się wielkie malowanie planet. Nasza grupa dokładnie ustaliła kto, co „zmaluje”. :)
Prezentacje już prawie gotowe, próba generalna odbędzie (tak jak malowanie) za tydzień, jak zawsze pod czujnym okiem pani Ani Nowickiej.
 Ciekawe jak nam to wyjdzie, no ale dowiemy się za 7 dni…  O.M.
1 marca 2012 autor: tor_f1 | Komentowanie nie jest możliwe

Układ Słoneczny – wstęp do budowy

Rozpoczęliśmy dyskusję na temat modelu Układu Słonecznego. Zdecydowaliśmy, że planety i Słońce zostaną zrobione z kulek styropianowych o różnej wielkości. Oprócz tego potrzebne nam będą farbki, druty lub pręty, na których umieszczone zostaną planety i jakąś solidną deskę na podstawek. Model musi być przenośny, aby zabierać go na prezentacje do przedszkoli i szkół podstawowych. Chcemy, żeby planety były ruchome, aby je zdejmować i nakładać na pręty, po to by móc lepiej zaprezentować okazałości planety. Będziemy próbowali, aby planety było równe wielkością względem siebie, lecz nie będziemy przywiązywać dużej wagi do odległości między nimi. Na następnych zajęciach zaczniemy prace nad modelem.  A.M.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

1 marca 2012 autor: tor_f1 | Komentowanie nie jest możliwe

Spotkania z astronomią

7 lutego wzięliśmy udział w „Spotkaniach z astronomią”. Odbyły się na uniwersytecie w Gnieźnie. 3-godzinny wykład prowadził profesor Aleksander Trębacz.. W pomieszczeniu było całkiem ciemno, co wywołało zachwyt wśród publiczności. Pomimo tak dużej dawki informacji wszyscy słuchali wykładu w skupieniu. Dowiedzieliśmy się dużo  o wszechświecie i ekologii. Poznaliśmy bliżej, nasz układ słoneczny, ale również wiele innych gwiazd, nawet całych galaktyk. Usłyszeliśmy jak powstał wszechświat, jak powstało Słońce oraz Ziemia. Największą zaletą było przedstawienie Wszechświata w sposób zrozumiały i ciekawy. Niestety, ze względu na pogodę, nie mieliśmy okazji ujrzeć zaplanowanych teleskopowych pokazów. Mimo tego wszyscy byliśmy zadowoleni. A nasza wiedza z astronomii dużo się powiększyła.   A.G

1 marca 2012 autor: tor_f1 | Komentowanie nie jest możliwe

Jaka jest różnica pomiędzy astronomią, a astrologią?

Jaka jest różnica pomiędzy astronomią, a astrologią? Cóż, wielu  młodych ludzi (i nie tylko) tego nie wie. Dlatego też grupa projektowa pani Anny Nowickiej ma zamiar odwiedzać szkoły podstawowe i uczyć najmłodszych tej znaczącej różnicy. Nasza ekipa, co prawda, jest na razie na etapie planowania i ustalania, ale przygotowania idą pełną parą.   O.M.

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

1 marca 2012 autor: tor_f1 | Komentowanie nie jest możliwe
css.php