PROJEKT

Wył.

CZEEŚĆ,

 

W końcu nasz projekt został zrealizowany. Myślę że klasa 3s dała sobie z tym radę.:)

6 czerwca w naszym gimnazjum odbył się festiwal nauki 2.0. Klasy zaangażowane w ten projekt przedstawiały go.

Wszyscy widać było bardzo się starali :)   Każdy dotyczył czegoś innego.Odtworzone były za pomocą projektora i laptopa. Z chęcią je oglądaliśmy :)

Projekt naszej grupy nosił nazwę „This is our town – Września”.

Cały projekt przeprowadzony był w języku angielskim, także miały prawo pojawić się jakieś błędy. Dzień wcześniej zanieśliśmy go naszej pani, jednak powiedziała że nie były one jakieś duże i rzucające się w oczy. Poprawiła tam co nieco i projekt był gotowy :)

Dzięki temu zadaniu, przekonaliśmy się jak ważne jest oddanie jakiegoś materiału na czas, żeby można było to spokojnie zrealizować.

Praca w grupach w naszej klasie zawsze była dobra. Jesteśmy klasą sportową, więc jesteśmy zgranym zespołem i wiemy jak sobie pomagać czy radzić. :)

Wszyscy byliśmy zadowoleni z wykonanej pracy. Oceniliśmy ją dobrze.:)

_________________________________________________________________________________

Tym oto wpisem,  klasa 3s kończy swój projekt Szkoła z Klasą 2.0.

Nasza klasa dobiegła końca, tak więc dziękujemy naszej pani, która pomagała nam przez ten cały czas oraz pozdrawiamy wszystkich blogowiczów.

Do zobaczenia :)

 

 

PROJEKT O WRZEŚNI

Wył.

CZEŚĆ,

 

Na ostatnich lekcjach z panią Idą, planowaliśmy projekt multimedialny dotyczący naszego miasta Września. Ma on za zadanie pokazać te najciekawsze obiekty naszej miejscowości.

Dziewczyny zajęły się fotografowaniem atrakcji naszego miasta natomiast część chłopaków jako klasa sportowa zaczęła fotografować obiekty sportowe między innymi nasze Orliki oraz Stadion Viktorii.

Kolega Maciej ma za zadanie przetłumaczyć opisy spod tych zdjęć na język angielski, dlatego że ta prezentacja ma pokazać zagranicznej młodzieży, że warto przyjechać tu na wymianę międzyszkolną. Daniel zajmie się montażem tej prezentacji ze wszystkimi drobiazgami :D

A ja wraz z Jagodą mamy za zadanie przeprowadzić krótkie filmiki dotyczące języka angielskiego. Uczniowie z naszej szkoły będą odpowiadać na zadane pytania. Będzie to w formie małej ankiety. :)

Każdemu zostało przydzielone jakieś zadanie. Projekt ma być wyświetlony 6 czerwca.

Mamy nadzieję że wszystko nam się uda i pójdzie po naszej myśli. I że pani Ida będzie z nas zadowolona ;)

 

TESTY GIMNAZJALNE

Wył.

CZEŚĆ,

Dość dawno tu nie pisaliśmy, ale jakoś zupełnie wypadło nam to z głowy. Dużo się przez ten czas wydarzyło.:D

Jako klasa 3 gimnazjum pisaliśmy już egzaminy gimnazjalne. Nie  okazały się wcale takie trudne jak myśleliśmy. 

Jak dla nas najłatwiejszy okazał się język polski i język angielski. :) Wraz z panią Idą na pierwszej lekcji po testach, zaczęliśmy je omawiać.

Arkusze zostały wyświetlone na tablicy multimedialnej. Wszyscy wspólnie odpowiadaliśmy, a później wyświetlone zostały odpowiedzi.

Mniej więcej wiedzieliśmy w czym zrobiliśmy błąd. Pani nam wszystko wytłumaczyła dlaczego miała być taka odpowiedź a nie taka. Straasznie podobała nam się ta lekcja, fajnie że mogliśmy sobie każde pytanie w spokoju omówić i zrozumieć.

Teraz nic innego jak czekać na oficjalne wyniki. :)

 

 

ĆWICZENIA PISEMNE

HEJ :)

W ostatnim tygodniu otrzymaliśmy wyniki  próbnego testu gimnazjalnego. Wyniki były średnie, więc przydałoby się trochę popracować.

Nasza Pani zwróciła uwagę na listy które stworzyliśmy i postanowiła ćwiczyć je z nami drogą mailową.  Zadała nam prace domową -  list do koleżanki z Anglii (50-100 słów) w którym mieliśmy opisać swoje mieszkanie. Zadanie to mieliśmy wysłać emailem.

Poza tym już na wcześniejszych lekcjach wymieniliśmy się numerami gadu-gadu oraz adresami e-mail z panią i resztą klasy. Kontakt na gadu-gadu okazał się bardzo przydatny.

Jeden z kolegów za pośrednictwem gadu-gadu pytając się Pani o zadanie dostał przypomnienie o zapowiedzianej kartkówce która miała być na następnej lekcji (wiadomo często zdarza nam się coś zapomnieć :0 ).

Również mnie przydał się kontakt internetowy z Panią. Podczas mojej nie obecności w szkole były omawiane zagadnienia na kartkówkę, za pomocą gadu-gadu Pani pomogła mi zrozumieć te zagadnienia. ;)

KODEKS SZKOLNY

Wył.
CZEŚĆ  :)

Dnia 05.12.2011 na piątej godzinie lekcyjnej odbyła się debata wszystkich klas biorących udział w projekcie Szkoła z klasą 2.0.

Z naszej klasy została wybrana Marysia Iwańska, Maciej Dąbek, Marta Raszczyk i Krystian Kolecki.

Wspólnie układaliśmy kodeks szkolny. Rozmawialiśmy na temat każdego punktu kodeksu, braliśmy pod uwagę zdanie każdego.

W debacie przewodniczyła klasa IIa pani Anny Nowickiej.  Każdy starał się dawać własne pomysły.

Dzięki temu powstał szkolny kodeks praw i zasad uczniów, nauczycieli oraz wszystkich osób pełniących jakieś funkcje w szkole.

DEBATA KLASY SPORTOWEJ

WITAM :)

W czwartek dnia 24.11.2011 roku na języku angielskim wraz z naszą nauczycielką panią Idą przeprowadziliśmy debatę na temat kodeksu korzystania z TIK  w projekcie Szkoła z Klasą 2.0.

Wcześniej podzieliliśmy się na dwie grupy. W skład grupy I wchodzę ja, czyli Marysia, Jagoda, Maciej, Norbert i Darek. Do grupy II należy Marta, Agnieszka, Krystian, Krzysztof, Daniel i Mikołaj.

Na poprzedniej lekcji otrzymaliśmy kserokopie 7 punktów kodeksu na podstawie którego, każda z grup zdecydowała się na jeden konkretny punkt, który mógłby zostać zapisany w końcowym kodeksie szkoły.

Nasza grupa zdecydowała się na punkt dotyczący używania telefonu komórkowego na lekcjach. Oczywiście wszyscy wiedzieliśmy, że nie będzie to dzwonienie, odbieranie telefonu czy wysyłanie sms. Mieliśmy na myśli rozsądne korzystanie z niego podczas lekcji.

Na przykład zezwolenie używania kalkulatora na lekcji matematyki, czy możliwość korzystania z telefonicznego słownika, który miałby pomagać nam w ortografii. Wraz z nauczycielką wpadliśmy również na pomysł nagrywania ucznia. Miałby  on polegać na tym, że po odsłuchaniu nagrania tekstu każdy uczeń zostaje nagrany jak czyta tekst, a następnie ćwiczy czytanie w domu.

Wiadomo, że pierwsze czytanie nie będzie perfekcyjne, jednak po przećwiczeniu tekstu w domu, uczeń poprawia płynność czytania oraz wymowę. Po kilku lekcjach uczeń zostaje nagrany jeszcze raz i może sprawdzić jak wiele daje zapoznanie się z obcojęzycznym  tekstem.

Używanie telefonu komórkowego powinno oczywiście odbywać się w uzasadnionym celu. Jednakże wraz z grupą stwierdziliśmy również, że nie powinno zabierać się uczniom telefonu, kiedy nagle jego telefon dzwoni lub informuje o otrzymaniu wiadomości.  Po prostu uważamy, że każdemu człowiekowi może się  zdarzyć zapomnieć wyciszyć telefon.

Tak więc uważamy, że telefon na lekcji nie jest niczym złym, lecz trzeba go rozsądnie używać. Dalszą dyskusję na ten temat prowadziliśmy również na gadu gadu i postanowiliśmy zaprezentować nasze stanowisko podczas debaty szkolnej.
css.php