gim3lubin

Gimnazjum nr 3 w Lubinie

Informatyczne lekcje

Przynajmniej kilka razy dziennie odbywają się lekcje z różnych przedmiotów w sali informatycznej. Raz jest to matematyka, muzyka lub fizyka innym razem j.polski, historia lub j.niemiecki. Jest możliwość korzystania z internetu lub programów multimedialnych do danego przedmiotu.

autor: Paweł katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentowanie nie jest możliwe

Projekt edukacyjny

Realizacja projektu
„Wstrzymał Słońce ruszył Ziemię…

Na początku była „burza mózgów” nt. jak przedstawić projekt. Pojawiały się pomysły m.in. scenek, prezentacji, plakatów, filmów itd.

Na podstawie literatury i wiadomości z internetu powstała prezentacja o M. Koperniku. Korzystając z wikipedii, ale nie tylko, uczniowie przygotowali krótkie informacje o rozwoju astronomii na przestrzeni wieków. Trudności nastręczały im obce nazwy np. tytuł dzieła Kopernika po łacinie :) De revolutionibus…..

Spotkaliśmy się na kilku próbach, podczas których ustalono czym kto się będzie zajmował. Jakub i Dawid przygotowali prezentację, Mateusz zajął się plakatem, Grześ i Weronika opracowali teksty.

Publiczna prezentacja odbyła się 19 kwietnia 2012 przed zgromadzonymi kolegami i koleżankami z innych klas.

Podczas prezentacji projektu w tle wyświetlane były slajdy ilustrujące galaktyki, gwiazdy i mgławice. Na koniec zadano pytania uczniom oglądającym prezentację: np. kim był A. Wolszczan, albo jak na system słoneczny zapatrywali się starożytni. Odpowiedzi nagrodzono słodkimi upominkami.

autor: Paweł katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarz (1)

dziedziczenie genów

Na lekcji biologii wykorzystując internet i tablicę interaktywną, dowiedzieliśmy się w jaki sposób geny wpływają na cechy potomstwa.

autor: Paweł katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarze (3)

Internet kontra książka

Uczniowie klasy 2b podzieleni na zespoły mieli do przygotowania informacje o rewolucji angielskiej wg podanych przez nauczyciela punktów. Mogli korzystać z internetu w sali informatycznej lub książek. Wyniki były zaskakujące, gdyż większość uczniów do objaśniana prostych pojęć posłużyła się treścią podręcznika. Internet traktując jednak jako poszerzenie wiedzy a nie jej podstawę.

autor: Paweł katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentowanie nie jest możliwe

Biografia Słowackiego jak na dłoni

Na lekcji języka polskiego wykorzystałem internet w telefonie do celów dydaktycznych. Przydał się w znalezieniu informacji na temat biografii Juliusza Słowackiego. Dzięki temu w krótkim czasie wyszukałem potrzebne fakty i mogłem aktywnie uczestniczyć w zajęciach.

autor: Paweł katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarz (1)

Grecy w sieci

W klasie 1c zajęcia z historii w sali komputerowej przebiegły podobnie jak w klasie 1a , z tym że tu już kilka osób musiało pracować w parach przy jednym komputerze. Ale nie przeszkodziło to a nawet bardzo niektórym pomogło, no w końcu co dwie głowy to nie jedna. Z problemem osiągnięć starożytnych Greków zmierzyło się 21 uczniów. Efektem pracy było kilkanaście artykułów przedstawiających w ciekawy sposób to co udało się zebrać na podstawie Internetu.

autor: Paweł katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarz (1)

Grecki cud w internecie

Klasa 1a miała możliwość odbycia zajęć historii w pracowni informatycznej. Ponieważ kilku uczniów było nieobecnych ( wiadomo już prawie ferie) to każdy z 14 uczniów miał do swojej dyspozycji komputer tylko dla siebie. Zadaniem było wyszukiwanie informacji o osiągnięciach starożytnych Greków. Należało znaleźć w Internecie informacje na jeden z tematów:
Olimpiady, teatr, filozofia, architektura itd.
Następnie trzeba było wybrać najistotniejsze fragmenty i stworzyć z nich artykuł w  edytorze tekstu MS Word dołączając do niego ilustrację i podając źródło czyli adres strony z której się korzystało. Trzeba było zobaczyć zaangażowanie z jakim powstawały prace.

autor: Paweł katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentowanie nie jest możliwe

język polski na komputerze

Dziś na 2 godzinie lekcyjnej w klasie 3f odbyły się zajęcia z języka polskiego w pracowni informatycznej. Uczniowie mieli możliwość posłużenia się edytorem tekstu MS Word przy pisaniu podania. Właściwie dziś żadna instytucja nie przyjmuje już podań pisanych ręcznie. A więc umiejętność ta na pewno przyda się już niedługo przy pisaniu podań do szkół średnich.

autor: Paweł katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarz (1)

KODEKS 2.0 dla Gimnazjum nr 3 w Lubinie

I UCZ I UCZ SIĘ Z TIK

1.    możliwość korzystania z sieci internetowej

2.    komputer, tablica interaktywna, telefon komórkowy, materiały video

3.    korzystanie z interaktywnych słowników, programów do konkretnego przedmiotu prowadzenie lekcji przez Skype i GG

4.    wykorzystanie portali społecznościowych

5.    odrabianie niektórych zadań domowych na komputerze i wysyłanie e-mailem do nauczyciela

II Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE

1.    szukać wiadomości na stronach encyklopedycznych, uczelnianych – unikać forów, gdzie internauci umieszczają swoje osobiste opinie,

2.    nie należy otwierać stron prywatnych, czy też podejrzanie wyglądających, a korzystać tylko z zaufanych i sprawdzonych

3.    nieprawidłowości i podejrzenia o nie należy natychmiast zgłaszać opiekunom, nauczycielom, osobom dorosłym

4.    unikać stron, gdzie umieszczane są negatywne opinie o innych narodowościach, mniejszościach narodowych; rasistowskie linki

III NIE KRADNIJ I  NIE DAJ SIĘ OKRAŚĆ

1.    należy pracować tylko na legalnych oprogramowaniach

2.    nie wolno, bez zgody właściciela strony, korzystać z umieszczonych w sieci informacji, filmów, zdjęć, grafik,

3.    nie wolno podpisywać się pod cudzą (przekopiowaną z sieci) pracą,

4.    nie należy umieszczać informacji osobistych (zdjęć, adresów…),

5.    należy podawać adresy stron internetowych, z których się korzysta

6.    w projektach edukacyjnych podajemy źródła, z których korzystaliście w czasie przygotowywania projektu

IV KOMUNIKUJMY SIĘ

1.    w szkole można korzystać z internetu,

2.    ważne informacje szkolne można przekazywać za pomocą internetu, e-maila, kontakt z rodzicami – za pomocą e-maila,

3.    swoje zdanie uczniowie i rodzice mogą przedstawić np. na forum szkolnym,

4.    o uwagach, zebraniach i ocenach rodzice będą informowani drogą mailową

5.    życie szkolne, opinie, artykuły uczniów i nauczycieli mogą być przedstawiane w internetowej gazetce szkolnej

V KOMPUTERY POD RĘKĄ

1.    w każdej sali lekcyjnej powinien znajdować się komputer

2.    od drugiego semestru uczniowie będą mieli dostęp do komputerów i Internetu w czasie długich przerw

3.    organizacja lekcji, na której uczniowie mogą swobodnie i samodzielnie korzystać z Internetu

VI BĄDŹ BEZPIECZNY W SIECI

1.    używać dobrych programów antywirusowych

2.    komputer szkolny służy tylko do zdobywania wiedzy i kontaktu z nauczycielami,

3.    nie wolno otwierać stron zawierających treści pornograficzne, rasistowskie, hazardu

4.    administrator sieci szkolnej powinien założyć blokady na zabronione i podejrzane strony,

5.    nie wolno umawiać się na spotkania z nieznajomymi,

6.    nie wolno podawać swoich danych osobowych

VII NAUCZCIE TEGO DOROSŁYCH

1.    w szkole powinny być zorganizowane zajęcia internetowe dla rodziców ze stosowania praktycznych funkcji internetowych

2.    dorośli powinni nauczyć się korzystać z nowoczesnych technologii (uczniowie prowadzą lekcje dla dorosłych)

autor: Paweł katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarz (1)

teatr uczniowski

Inscenizacja „Dziadów” A.Mickiewicza w wykonaniu uczniów klasy 1b

autor: Paweł katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarz (1)
css.php