MAJOWY KRAKÓW

W maju wybraliśmy się na trzydniową wycieczkę do Krakowa. Zatrzymaliśmy się w schronisku młodzieżowym „Oleandry”. Zaskoczył nas wystrój pokoi, w których na szczęście mieliśmy spędzić tylko dwie noce. :(

Poznawanie starówki zaczęliśmy od Kazimierza. Pani przewodniczka zabrała nas do synagog i na kirkut. Opowiadała o życiu, kulturze i zwyczajach Żydów mieszkających kiedyś w tej dzielnicy miasta. Po kilku godzinach zwiedzania odpoczywaliśmy na statku płynącym po Wiśle. Tego dnia byliśmy również w Teatrze Bagatela na komedii „Szalone nożyczki”, na której naprawdę świetnie się bawiliśmy.

Drugi dzień rozpoczęliśmy na Wawelu, gdzie zobaczyliśmy groby znanych polskich osobistości takich jak – Kazimierz Wielki, Bolesław Łokietek, Józef Piłsudski oraz Dzwon Zygmunta. Później mieliśmy okazję poznać kościół oo. franciszkanów z witrażem Wyspiańskiego „Stworzenie świata”, a przed południem zasiedliśmy w Kościele Mariackim, by obejrzeć odsłonięcie ołtarza Wita Stwosza.

Sami planowaliśmy czas wolny,  a wieczorami chodziliśmy po Rynku, siedzieliśmy przy fontannach i krążyliśmy po Plantach. Bawiliśmy się w Parku Wodnym i staraliśmy nie zgubić podczas gry miejskiej. Dzięki tej wycieczce na pewno poznaliśmy bliżej Kraków. Niektórzy z nas mieli okazję po raz pierwszy jechać pociągiem i tramwajem.

One Comment

1. Włącz się! 18 czerwca 2014 11:55 Odpowiedz

Gratuluje udanej wycieczki! Cieszę sie, że Kraków się Wam spodobał.
    Może napiszecie cos więcej o którymś z widzianych zabytków, miejsc albo o jakiejś osobie związanej z tym miastem.