To My : )

Nasza Ekipa
Od Prawej :
Pani Ewa Wysocka (Nauczyciel kierujący naszą grupą)
Asia Semrau
Aneta Osiecka
Paulina Lewińska
Danka Rekiel
Andrzej Majewski

W naszej szkole przeprowadziliśmy anonimową ankietę, składającą się z 5 pytań dotyczących korzyści, jakie daje nam członkostwo w UE.

Celem ankiety było sprawdzenie wiadomości uczniów o korzyściach płynących z członkostwa w UE.

W ankiecie brało udział 70 uczniów.

Poniższa tabela przedstawia wyniki ankiety dotyczące poszczególnych pytań:

1. TAK NIE RAZEM
Czy znasz korzyści jakie daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?

43

27

70

procentowo 61% 39% 100%

Kolejne  3 pytania (pomijając 4) były pytaniami otwartymi i uczniowie samodzielnie udzielali na nie odpowiedzi

Spośród 70 uczniów na pytanie drugie odpowiedziało 42 uczniów . Niektórzy podali więcej niż jeden przykład.

2.  Jeśli tak, to podaj przykłady dotyczące korzyści członkostwa w Unii Europejskiej
Przykładowe odpowiedzi Ilość oddanych głosów procentowo
Środki finansowe (dotacje) 28 48%
Korzyści gospodarcze 8 13%
Zajęcia rozwijające zainteresowania 8 13%
Stypendia 6 9 %
Rozwój infrastruktury 5 8%
Pomoc krajów członkowskich 3 6%
Nie znam 2 3%
Razem 60 100%

Na pytanie trzecie odpowiedziało 48 uczniów. Niektórzy podali więcej niż jeden przykład.

3.  Jakie znasz korzyści w naszej gminie z członkostwa w Unii Europejskiej?
Przykładowe odpowiedzi Ilość oddanych głosów procentowo
Projekty edukacyjne 9 20%
Pomoc finansowa (dotacje) 6 12,5%
Budowa Orlika 6 12,5%
Wymiana młodzieży 5 10%
Place zabaw 4 8%
Nie znam 4 8%
Budowa hali 3 6%
Remont wiejskich świetlic 3 6%
Korzyści gospodarcze 2 4%
Pomoc dla szkoły 2 4%
Rozwój infrastruktury 2 4%
Rozwój Domu Kultury 1 2%
W Sępólnie wybudowano  molo 1 2%
Razem 48 100%
Na pytanie czwarte odpowiedziało 100% uczniów

4. TAK NIE RAZEM
Czy skorzystałeś z podanych korzyści?

60

10

70

procentowo 85% 15% 100%

Na pytanie piąte odpowiedziało 22 uczniów. Niektórzy podali więcej niż jeden przykład.

5. Jeśli tak, to z jakich form ?
Przykładowe odpowiedzi Ilość oddanych głosów procentowo
Uczestniczę/uczestniczyłem w projekcie „Wiem i potrafię” 11 40%
Grałem na „Orliku” 4 15%
Nie korzystałem z niczego 3 11%
Wymiana młodzieży 2 7%
Stypendia 2 7%
UE przyczyniła się do budowy hali, w której obecnie uprawiam sport i się uczę. 1 4%
Został odnowiony mój dom 1 4%
Wycieczki 1 4%
Plac zabaw 1 4%
Korzystałem z nowych tablic interaktywnych 1 4%
Razem 27 100%

Dzień Unii Europejskiej

Nasza Ekipa

Osoba która kieruje naszą grupą jest Pani Ewa Wysocka nauczyciel  WOS-u i Geografii.

Każdy z nas o sobie coś skromnego napisał :

Paulina Lewińska       „Jestem spokojną, miłą i wrażliwą osobą. Interesuję się muzyką, tańcem oraz sportem, szczególnie siatkówką i lekkoatletyką. W wolnych chwilach lubię chodzić na zakupy . Bardzo lubię zwierzęta.  Wielką przyjemność sprawia mi podróżowanie, gdyż lubię poznawać nowe miejsca. Jestem osobą komunikatywną , z łatwością nawiązuję nowe znajomości z osobami z każdej grupy wiekowej. Czas wolny spędzam w towarzystwie moich przyjaciół.”

Danka Rekiel            „Jestem cichą i spokojną osobą. Większość czasu spędzam przed komputerem lub jeżdżąc motorem.Lubię dobrą muzykę i grę na gitarze.

Aneta Osiecka   „Jestem spokojną i rozrywkowa osobą. Wolny swój czas spędzam pilnując małych dzieci. Lubię chodzić na imprezy i angażować się w ważne sprawy.

Asia Semrau  ” Jestem towarzyską osobą. Posiadam wiele pomysłów. Swój wolny czas lubię spędzać z znajomymi :)

Andrzej Majewski ” Jestem spokojny a zarówno szalonym człowiekiem. Cały swój wolny czas spędzam na sesjach w plenerze. Pasjonuje mnie fotografia. Lubię się angażować w różne projekty np. jak ten :) Prowadzę ten blog w imieniu naszej ekipy.  Bardzo lubię żyć w świecie rozrywki.

Oto nasz cały skład :)

Do przodu ! :)

W miesiącu kwietniu dużo pracy poświęciliśmy projektowi.

Zorganizowaliśmy konkurs na plakat o „Prezydencja Polski w Radzie Unii  Europejskiej”

wybrane plakaty wysłaliśmy do Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy.

Najciekawsze plakaty poniżej :

W tym miesiącu planujemy przeprowadzić ankietę o której na początku wspominaliśmy.

W kolejnym wpisie opiszemy jak zorganizowany był Dzień Unii Europejskiej w naszej szkole :)

Nasz kolejny krok

Udało nawiązać się nam kontakt z panią , która zajmuje się sprawami pozyskiwania unijnych funduszy. Wzięliśmy udział 19 kwietnia w niezwykłej lekcji dla 40 gimnazjalistów w urzędzie miejskim. Otrzymaliśmy płytę z pokazem, dlatego pozostali uczniowie zapoznają się już z pokazem multimedialnym w szkole.
Na 9 maja planujemy konkurs, który obejmuje aż 5 rzeczy do przygotowania przez każdą klasę.5 maja napiszę, ile i co dane klasy postanowiły przygotować.

Nasz początek

1.Spotkaliśmy się i postanowiliśmy  podzielić się zadaniami:

- chcemy wziąć  udział w konkursie Wojewody Kujawsko-Pomorskiego na  projekt i wykonanie plakatu „Europoster” ; wykonamy plakat zachęcający do udziału w tym konkursie ;

- napisaliśmy ankietę dla uczniów naszej szkoły;

-postanowiliśmy znależć  korzyści z członkostwa w UE , które przedstawimy na lekcjach wos-u 

-postanowiliśmy wykonać gazetki o tematyce UE

-zainteresowaliśmy się,  kto jest odpowiedzialny w naszej gminie za sprawy związane z UE.