Żegnamy projekt i naszą szkołę… :(

Otrzymałyśmy zatwierdzenie ostatniego sprawozdania w projekcie, tym samym ukończyłyśmy go w całości. To nasz ostatni rok pracy w „Młodych Przedsiębiorczych” – za dwa tygodnie kończymy gimnazjum i nasze drogi się rozejdą…

To była wspaniała przygoda i mamy nadzieję, że nasza praca oraz sukcesy zachęcą młodsze pokolenia do pracy.

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy udanych wakacji :)

Asy z Sierakowa

Moduł 5 – prezentacja :)

- przez cały okres trwania projektu prowadziłyśmy bloga pod adresem: http://blogiceo.nq.pl/gimnazjalneasy2/, na którym systematycznie umieszczałyśmy informacje na temat naszej działalności, fragmenty sprawozdań z poszczególnych modułów, ciekawostki.

- prowadzimy fan page na portalu facebook pod adresem: https://pl-pl.facebook.com/PsiaKostka

- przesyłałyśmy informacje na temat naszej działalności do administratora szkolnej strony internetowej, gdzie zostały opublikowane teksty o nas: http://www.gimnazjum.rawicz.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=155:gimnazjalne-asy-w-akcji&catid=2&Itemid=150&lang=pl, http://www.gimnazjum.rawicz.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=163:gimnazjalne-asy-w-wirtualnym-festiwalu-mlodych-przedsiebiorczych&catid=2&Itemid=150&lang=pl

- artykuły o naszej ekipie i pracy w projekcie znalazły się w dwóch lokalnych gazetach: „Życie Rawicza” (które dodatkowo opublikowało artykuł na portalu internetowym: http://www.zycie-rawicza.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=8602:fachowcy-finansowi-z-gimnazjum&catid=15:newsy&Itemid=17) oraz „Rawickie ABC”.

SWOT? Gotowe :)

1. Szanse
Zewnętrzne

Zdecydowanym plusem prowadzenia działalności takiej jak hotel dla zwierząt jest mała dostępność takich firm na rynku. Ludzie coraz więcej czasu poświęcają zwierzakom i traktują ich jak członków rodziny, więc w sytuacji gdy nie mogą zająć się zwierzakiem przez jakiś czas chcą zapewnić im jak najlepsze warunki w hotelu takim jak nasz. Posiadamy szeroki zakres usług, dobrą reklamę, więc nie byłoby trudności ze znalezieniem potencjalnych klientów.

Wewnętrzne

W swoich usługach zapewniamy całkowitą opiekę nad zwierzakiem. Posiadamy weterynarza z doświadczeniem i kwalifikacjami, gabinet z pełnym dostępem leków i specjalistycznych maszyn. W naszej działalności uczestniczą również profesjonalni groomer’rzy, którzy zajmą się pielęgnacją zwierzaka zgodnie z jego wymaganiami pod nieobecność właściciela. Oferujemy tresurę dla zwierzaka. Nasza placówka jest obszerna, posiada duży wybieg dla zwierzaków, zabawki oraz pracowników, którzy kochają zwierzęta i zajmują się nimi 24h na dobę.

2. Zagrożenia

Zewnętrzne

Firma po pewnym czasie może zostać wypchnięta przez konkurencję. Gdyby odniosła sukces, na rynku mogłoby się znaleźć coraz więcej takich działalności, które mogłyby stanowić poważną konkurencję.

Wewnętrzne

Wiadomo, że marketing szeptany jest korzystny,ale niestety nie zawsze. Gdyby z naszym podopiecznym coś by się stało, moglibyśmy stracić potencjalnych klientów.

Promujemy „Młodych Przedsiębiorczych” oraz działalność naszej grupy:)

W ubiegłym tygodniu odwiedzili nas dziennikarze dwóch lokalnych tygodników – „Życia Rawicza” i „Rawickiego ABC”. W obydwu pismach ukazały się artykuły o naszej ekipie i tym, co robimy:) Dodatkowo „ŻR” umieściło tekst o nas na swojej stronie internetowej:

http://www.zycie-rawicza.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=8602:fachowcy-finansowi-z-gimnazjum&catid=15:newsy&Itemid=17

Bardzo się cieszymy i mamy nadzieję, że zachęci to młodzież to udziału w projekcie:)

Pozdrawiamy!

Sierakowskie Gimnazjalne Asy :)

Pamiętajmy o comiesięcznych stałych wydatkach frmy!

1. KOSZTY STAŁE:

(łączna opłata/liczba)

- utrzymywanie strony internetowej: 62.50 zł/1
- ubezpieczenie samochodu: 300 zł/1
- ubezpieczenie wspólników: 300 zł/ 6
- abonament za telefony komórkowe: 594 zł/6
- abonament za internet: 100 zł

2. KOSZTY ZMIENNE:

-ogrzewanie: 350 zł
-woda: 100 zł
-energia elektryczna: 600 zł
-wywóz śmieci: 80 zł
-reklama: 300zł ( dałyśmy trochę mniej ponieważ możemy mieć zapewnioną reklamę w sklepach z których zamawiamy przybory pielęgnacyjne, leki i karmę)
-odzież robocza: 300 zł (fartuchy, firmowe koszulki)
-zakup leków: 240zł (+indywidualnie według potrzeb zwierzaka na dany moment)
-karma: 350 zł( kocia 200zł, psia 90 zł, dla gryzoni 60 zł)
- przybory pielęgnacyjne: 200 zł(wymiana, ostrzenie nożyczek)
-paliwo: 300 zł( dostawa, przewóz zwierząt)

Miesięcznie koło 2820 zł. Najczęściej będzie to mniejsza suma, ponieważ nie co miesiąc musimy zamawiać karmę i przybory pielęgnacyjne.

ŁĄCZNIE MIESIĘCZNIE WYJDZIE NAS KOŁO 2800 ZŁ.

Skąd wziąć pieniądze na własny biznes? Możliwości jest wiele!

Zakładamy, że każda z nas ma pewne środki finansowe (książeczki, lokaty bądź fundusze inwestycyjne), które może przeznaczyć na założenie i rozwój firmy. Jednak koszty wstępne są dość wysokie i posiadane fundusze nie wystarczą, ale istnieje wiele możliwości otrzymania dodatkowych pieniędzy.

Jeżeli każda z nas dostałaby maksymalną dotację z Powiatowego Urzędu Pracy (można składać wniosek o 22 tysiące zł, ale realna możliwość otrzymania dotacji to około 14 tysięcy, przy czym każda z nas po zarejestrowaniu może się starać indywidualnie o dofinansowanie, a po otrzymaniu łączymy siły i wspólnie tworzymy firmę – szczegóły: http://www.pup.powiatrawicki.pl/Dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/Finansowe-formy-wsparcia-dla-bezrobotnych-i-poszuk/Jednorazowe-srodki-na-podjecie-dzia-alnosci-gospod), to wspólnie nasz budżet wynosiłby 84 tys. zł. Starczyłoby na pełną budowę firmy i zostałoby 24 tys. na ewentualne poprawki, dostawy itp.

Dodatkowe możliwości:

Dotacje unijne na rozpoczęcie działalności firmy na rok 2014

Z programu POKL „Program Operacyjny Kapitał Ludzki” możemy otrzymać bezzwrotną dotację 25-40 tys. zł

Wsparcie finansowe na rozwój przedsiębiorczości  może być wykorzystane na:

  • sfinansowanie wydatków, w stosunku do których wcześniej nie została udzielona pomoc publiczna lub które wcześniej nie były objęte wsparciem ze środków Wspólnoty Europejskiej

  • zakup środków transportu w przypadku gdy wydatek ten jest niezbędny w podejmowanej działalności
  • 10% dotacji inwestycyjnej można przeznaczyć na promocję i reklamę działalności

Możemy zwrócić się o wsparcie do kilku instytucji:

- http://www.warp.org.pl/ – tutaj można otrzymać bezzwrotną dotację na założenie i rozwój firmy bądź pożyczkę na ten cel;

- http://cms.riph.pl/news_list.php?tpl=131&cat=407 – jak powyżej:)

- http://www.funduszeunijne.info.pl/2011/05/uwaga-konkursy-na-dotacje-prow-3-1-2/

Powyższe informacje otrzymałyśmy od urzędnika Powiatowego Urzędu Pracy w Rawiczu:) A więc dotyczą możliwości w naszym regionie oraz naszym województwie.

 

Trudności w założeniu własnego biznesu?

Najtrudniejszym krokiem w decyzji o założeniu własnego biznesu, jest zdecydowanie 100% pewność. Na pewno wiele ludzi ma ciekawe pomysły na własne firmy, które mogłyby wiele osiągnąć, ale strach przed stratą pieniędzy, bankructwem lub niepowodzeniem firmy staje się tak wielki, że ludzie rezygnują ze swoich pomysłów. Pewnie wiele firm poległo, ale również wiele odniosło sukces na skalę światową. Czy firma polegnie, czy zyska konsumentów to tak naprawdę los na loterii. Głównie zależy to od oryginalnego pomysłu, odpowiedniej reklamy, organizacji i rozplanowania działalności. Gdy jednak zdecydujemy się na założenie własnego biznesu, pojawia się kolejny problem, a mianowicie odpowiednie dofinansowanie firmy. Osoba zakładająca własną działalność może starać się o dofinansowanie z urzędu lub Unii, oraz bezzwrotne pożyczki. Zawsze można wziąć kredyt, ale to wiąże się z większą odpowiedzialnością i ryzykiem. Jeśli firma nie odniosłaby sukcesu to założyciel zostaje sam z wysokim kredytem, który staje się dla niego kolejnym ciężarem. Gdy jednak dostaniemy dofinansowanie, albo z własnej kieszeni założymy firmę to kolejnym ważnym krokiem jest odpowiedni plan działania, organizacja i wkład dużej pracy. Według mnie najtrudniejszym elementem jest pierwszy krok, czyli decyzja i powzięcie środków finansowych. Założyciel musi opracować również szczegółowy biznes plan, który wymaga dużo pracy, cierpliwości i wiedzy. W naszym projekcie wiele pracy i czasu pochłonęły tematy związane z kosztami, dokładnym obliczeniem wydatków i przychodów, oraz znalezieniem odpowiedniego dofinansowania i oczywiście wszystkie pojęcia i działania związane z bankowością.

Kinga:)

Ile środków finansowych potrzebujemy na start?

1. Nie musimy wynajmować, ani kupować lokalu ponieważ mamy gotowy budynek, który tylko należy wyremontować i podzielić na odpowiednie sekcje.

Remont koło 6 tys. zł (odnowienie ścian i podłóg, podział pokoi)

Ogrodzenia 1.Materiały:
- słupek – 19 zł (używana rura 2 cale – piaskowana),
- siatka – 1 rolka 120 zł.,
- beton – 0,7 worka cementu na słupek
- piasek – około 1,5 tony – zwykły niesortowany
- inne 100 zł
2. Robocizna:
1000 zł.

 PSY

Boksy dla psów koło 3 tys. zł (16 sekcji, wys. 184, moduły po 150 cm, 200 cm, 300 cm)

Wybieg dla psów z podziałem na sekcje koło 2 tys. zł+2 tys. na budowę oczka wodnego lub basenu

Miski 70 zł

Pokarm ok. 90 zł (karma 15KG +3KG 18KG, łącznie 36 kg karmy różnego gatunku, dla poszczególnych ras psów, hotel będzie stale zaopatrywał się w zapasy)

Zabawki 500 zł (piłki, gryzaki, automatyczne maszyny do aportu)

Budy Dziadek jest stolarzem, więc o koszty nie musimy się martwić : )

 KOTY

Woliery sztuka 770 zł (są przenośnie więc w letnim okresie można wystawiać je na dwór)

Legowiska 120 zł x 10 (1200zł, ale przy zakupie takiej ilości dostaniemy 25%rabatu, możemy zamówić około 15 sztuk również dla psów)

Pokarm 56 sztuk-200 zł (dostosowane do rasy i potrzeb kota)

Drapak połączony z domkiem  sztuka 420zł x 10 (4200 zł)

 

Półki, tunele 3mx1m cena koło 40 zł, montaż gratis (cena koło 600zł, za 15 półek, możemy spodziewać się rabatu za zakup hurtowy)

 GRYZONIE I PTAKI

Klatka 400 zł (klatka kosztuje koło 100-200 zł)

Poidełka i miseczki 50 zł

Trociny, siano 30 zł

Pokarm 60 zł

Domki, małe tunele,  zabawki 75 zł

Wapno, piasek do kąpieli 20zł

 PIELĘGNACJA

Wyłożenie płytkami 30zł za m2 (robocizna gratis, znam osobę która nam pomoże ) 750 zł

Kanapa 850zł

Wanna i 699 zł Booster Bath XL

Wanienka 529 zł Booster Bath M

Dodatkowe (szczotki 129 zł, kokardki i ozdoby 40 zł, nożyczki 300 zł, maszynka do strzyżenia 829 zł, szampony 320 zł, furminator 100 zł, cążki 45 zł, pilniki 20 zł)

 POMIESZCZENIE GOSPODARCZE

Regały (darmowa produkcja u dziadka stolarza)

2 lodówki 4 tys. zł

GABINET WETERYNARYJNY

http://sklep.sigmed.pl/

Tu są wszystkie potrzebne rzeczy i nie wiem czy byłoby sensowne wypisywanie wszystkiego, ale po przejrzeniu strony i wyliczeniu na kalkulatorze nie będzie tanio ponieważ wyjdzie nas koło 15 tys.

 DODATKOWE KOSZTY

Samochód dostawczy 10 tys. zł

RAZEM: 60 845zł+ musimy cały czas mieć dostawę świeżej karmy i jeżeli sprzęt zostanie zniszczony mieć pieniądze na naprawę i zakup.

Opracowała: KINGA :)

Reklama dźwignią handlu!

Wiadomo, że dobra reklama to więcej potencjalnych klientów. Najpopularniejszym źródłem wszelkich informacji jest internet. Aby firma zyskała rozgłos należy jak najwięcej ją udostępniać w sieci, stworzyć stronę oraz reklamować na różnych portalach. Zamierzamy również korzystać z radia i telewizji oraz marketingu szeptanego. Z racji tego, że nasza firma ma zamiar działać na całym terenie Polski chcemy skorzystać z ogłoszeń w gazetach.

Dobrem wyborem byłaby prasa, z racji tego, że naszymi potencjalnymi klientami są osoby dorosłe, najczęściej posiadające już dom i rodzinę. Większa część społeczeństwa powyżej 18 roku życia czyta i kupuje gazety. Reklama w prasie nie jest droga oraz może być publikowana kilka razy. Na pewno w otoczeniu potencjalnego klienta znajduje się osoba czytająca prasę, która może z łatwością poinformować daną osobę o naszej firmie.

Nie mniej równie skutecznym medium jest internet. W obecnych czasach można samemu stworzyć witrynę internetową firmy, a w sieci jest wiele serwisów, w których można ją opublikować za darmo. Zaprojektowanie strony można wykonać samu przy ograniczonych środkach finansowych, a gdy firma zacznie przynosić większe zyski, można zatrudnić specjalistę.

Dobrą reklamą w sieci są portale społecznościowe. W dobie internetu wiele osób z nich korzysta. Warto założyć fanpage oraz publikować nazwę firmy. Następnym krokiem w e-promocji jest blog oraz strona internetowa. Na blogu można zainteresować grupę potencjalnych klientów, a na stronie podać szczegółowe informacje (cennik, lokalizacja, usługi).

Na naszym terenie funkcjonuje tygodnik „Życie Rawicza”, z którym stale współpracujemy z uwagi na to, iż wydajemy gazetkę szkolną i bierzemy udział w konkursach dziennikarskich. Zaprzyjaźnieni dziennikarze z pewnością chętnie opublikują w gazecie reportaż na temat działalności naszej firmy, ewentualnie mogą przeprowadzić z członkami spółki wywiad opatrzony zdjęciami hotelu.

W naszym regionie działa też Telewizja Rawicz, lokalna telewizja, która nie ma ciągłego nadawania na antenie, a odbierana jest w sieci kablowej tv. Tutaj również mogłybyśmy uderzyć, nagrywając reportaż filmowy z działalności naszego hotelu. Programy nagrywane w tv Rawicz są również dostępne na stronie internetowej rawicka.tv.

Będziemy również drukować ulotki dotyczące działalności hotelu – początkowo produkować je będziemy w siedzibie firmy – nasz projekt, wydruk na własnej drukarce, samodzielnie będziemy roznosić ulotki. W miarę rozrastania się firmy i powiększania jej zysków, będziemy mogły zatrudnić grafika, który zaprojektuje ulotki, a drukować będzie można w drukarni w większej liczbie egzemplarzy.

Ciekawą opcją są też dni otwarte hotelu. Można by zapraszać potencjalnych klientów ze zwierzakami i przykładowo oferować im tego dnia darmowe strzyżenie, zabiegi pielęgnacyjne czy pokaz tresury w wykonaniu naszych specjalistów. Oczywiście wśród zaproszonych gości byliby też przedstawiciele lokalnych mediów.

Jeśli firma zacznie przynosić spore zyski, możemy finansowo wesprzeć okoliczne schroniska dla zwierząt.

Spodobał nam się także pomysł założenia klubu działającego przy hotelu – Klub Przyjaciół Zwierząt, który zrzeszałby osoby z okolicy posiadające pupila. W ramach klubu można by organizować spotkania, wykłady, pokazy.

Zamierzamy również organizować konkursy i wystawy zwierzaków.

W naszym przypadku byłaby dobra promocja handlowa. Parodniowa opieka nad zwierzakiem nie należy do najtańszych, tym bardziej jeżeli właściciela nie ma przed dłuższy okres. Naszym klientom moglibyśmy dawać rabaty i zniżki na kolejne pobyty zwierzaków w naszym hotelu. Zachęciłoby to naszych klientów do kolejnego skorzystania z usług, oraz mogłybyśmy wyrobić sobie dobrą opinię.

 

Nasza firma jak najbardziej może prowadzić sprzedaż bezpośrednią. Jeżeli dany klient jest zainteresowany naszą ofertą możemy wybrać się na indywidualną rozmowę z nim. Zależy nam aby uzyskać jak najwięcej informacji na temat zwierzaka, jego wychowania i zachowania. Możemy dostosować się w 100% do wymagań klienta. Taka rozmowa jest obowiązkowa, jeżeli dana osoba chce skorzystać z naszych usług.

 

Podstawową częścią promocji jest reklama. Mamy zamiar korzystać z reklamy prasowej, internetowej, telewizyjnej, radiowej oraz marketingu szeptanego (popularna poczta pantoflowa). Dobrą formą promocji jest zachęta, możemy dawać klientom różnego rodzaju rabaty i zniżki, oraz promocje w danym okresie czasu. W dobie internetu możemy prowadzić promocję społecznościową na różnych portalach i forach.

Kinga :)

Strona internetowa oraz ulotka naszej firmy!

Kaśka wykonała świetną robotę – zaprojektowała stronę internetową naszego hotelu dla zwierzaków:) To tylko zarys strony, będzie uzupełniana na bieżąco, w miarę naszych możliwości i wolnego czasu, ale już teraz możecie ją obejrzeć pod adresem:

http://psiakostka.jimdo.com/

A poniżej screen strony głównej:

screen_stronkaMamy nadzieję, że Wam się podoba :)

Z kolei Kinga pracowała nad projektem ulotki Psiej Kostki i efekt jest super:

ulotka_psia_kostkaNas wygląd ulotki w pełni zadowala:) A Wy co o niej myślicie?