DEBATA SZKOLNA W ZESPOLE SZKÓŁ W JANUSZKOWICACH

16 grudnia 2013 roku odbyła się debata szkolna w Zespole Szkół im. Adama Mickiewicza w Januszkowicach. Wzięli w niej udział: Pani Dyrektor, opiekunowie zespołów uczniowskich oraz uczniowie klas 1-3 gimnazjum. Łącznie w obradach uczestniczyło 28 osób.

Debatę poprowadzili: koordynator Pan Stefan Kokoczka wraz z uczennicami klas gimnazjalnych, czyli Weroniką Mamroł i Agnieszką Jantoń. Natomiast Karolina Winiarska i Kinga Węgrzyn zostały wybrane na sekretarzy – sprawozdawców szkolnej debaty. Na początku obrad dziewczyny przypomniały wszystkim zebranym cele programu „ Szkoła z klasą 2.0”. Następnie uczniowie zgłaszali pomysły dotyczące ulepszenia technologii informacyjno- komunikacyjnej w naszej szkole, to jest wykorzystania jej w uczeniu i codziennej komunikacji. Każdy uczestnik zapisywał swoje propozycje na kartkach, a potem pomysły te były prezentowane przez przewodniczących grup. Wszyscy z zainteresowaniem śledzili ciekawe pomysły kolegów, jak można wykorzystać nowoczesną technologię w naszej szkole.

Następnie rozpoczęła się ożywiona debata na temat nauki szkolnej z Internetem oraz wadami technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zebrani uczniowie bardzo chętnie brali udział w tej dyskusji, przedstawiając własne zdanie. Nie obeszło się także bez drobnych sprzeczek wynikających z różnicy poglądów w danej kwestii. Większość uczestników dyskusji stwierdziła, że co najmniej dwa razy w tygodniu korzysta z Internetu, odrabiając zadania domowe czy też ucząc się do sprawdzianów i kartkówek. Według naszych uczniów dużym zagrożeniem dla korzystających z technologii są najczęściej oszustwa w sieci, na przykład zawieranie niebezpiecznych znajomości przez dzieci z osobami dorosłymi. Inni zwracali uwagę na hakerów włamujących się nielegalnie do sieci oraz wirusy niszczące oprogramowania komputerów. Według niektórych dyskutujących ważnym problemem jest także uzależnienie dzieci i młodzieży od Internetu czy gier komputerowych. Wiele emocji towarzyszyło tematowi korzystania przez uczniów z telefonów komórkowych w szkole.
Na zakończenie dyskusji odbyło się głosowanie nad przedstawionymi propozycjami punktów Kodeksu 2.0. Większość zgłoszonych przez uczniów pomysłów została przyjęta większością głosów. Oto one:

1.Korzystanie na lekcjach z tablic interaktywnych.
2.Wyposażenie każdej klasy w rzutnik i laptop.
3.Używanie telefonów komórkowych na przerwach.
4.Zakupienie nowych komputerów z szybszym Internetem.
5.Wi- Fi w całej szkole dostępne dla uczniów.
6.Klasa z telewizorem i DVD, w której można oglądać filmy naukowe.
7.Wykorzystanie TIK do komunikacji z uczniami innych szkół w Polsce i za
granicą.
8.Wykorzystanie darmowych zasobów Internetu na lekcjach.
9.Wykorzystywanie przez nauczycieli podczas zajęć programów
multimedialnych i zasobów internetowych w celu uzupełnienia treści lekcji.
10.Zakupienie i możliwość korzystania ze szkolnych pendrive.
11. Umożliwienie kserowania i drukowania potrzebnych materiałów przez
uczniów.

Miejmy nadzieje, że propozycje naszych uczniów zostaną szybko wprowadzone w naszej szkole i wszyscy będą mądrze i ostrożnie korzystać z nowoczesnej technologii informacyjno- komunikacyjnej.

Kinga

4 comments

  1. sivel4 pisze:

    Fajnie super pisz cie o tym wiecej to ciekawe a oto mój blog http://blogiceo.nq.pl/cotynato/
    sivel4 ostatnio opublikował…Samouczki – TIK na co dzieńMy Profile

  2. AnetaSzk pisze:

    Cześć!

    Świetnie, że mieliście już debatę szkolną! Z Twojego wpisu wnioskuję, że wszystkie zasady bardzo dobrze omówiliście i dzięki temu powstał bardzo fajny kodeks :) Czy uważasz, że któraś z zasad jest ważniejsza od pozostałych? Jeżeli tak to koniecznie o tym napisz :)

    Nie wiem czy o tym wiesz, ale dzięki temu opisowi zbliżyłaś się do zdobycia niebieskiej odznaki „Uczymy się z TIK”! Co jeszcze powinno znaleźć się na Twoim blogu aby ją otrzymać? Zajrzyj tutaj i zapoznaj się z naszymi podpowiedziami: http://blogiceo.nq.pl/szkola2zero/files/2013/11/NIEBIESKA_wskazowki-dla-ucznia-z-nowej-szkoly.pdf

    Powodzenia!
    Aneta
    Szkoła z Klasą 2.0
    AnetaSzk ostatnio opublikował…Rozdaliśmy już pierwsze niebieskie odznaki!My Profile

  3. zosiakarolak1 pisze:

    Witam!
    Super piszecie wpisy. Fajny blog. Czekamy na więcej wpisów, będziemy was częściej odwiedzać. Zapraszam również na mojego bloga http://blogiceo.nq.pl/jedynkapleszew/
    Pozdrawiam :)

  4. Mystralla i Shian pisze:

    Bardzo ciekawe punkty. Podziwiam za baaardzo długi tekst :)
    ~Mystralla

    ps.: Zapraszam do Nas http://blogiceo.nq.pl/mystralla

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

CommentLuv badge
css.php