Przeprowadzamy ankietę.

Przeprowadziliśmy ankietę wśród naszych kolegów z gimnazjum. Wszyscy  respondenci potraktowali nas i nasze pytania poważnie pomimo, że jesteśmy w klasie I. Było OK.

clip_image002
clip_image002
clip_image002

Plan filmowy u koleżanki w salonie

Ostatnio cała nasza grupa spotkała się w domu naszej koleżanki. Zależało nam na omówieniu całokształtu projektu „Tikamy i filmiki z życia szkoły nagrywamy”.

Spotkanie zaczęłyśmy od zaparzenia herbaty, następnie zasiadłyśmy przy stole w salonie i przedstawiłyśmy własne scenariusze. Towarzyszyły temu salwy śmiechu. Byłyśmy bardzo ciekawe, jak teoria będzie wyglądała w praktyce. Odegrałyśmy kilka scenek. Kwestie nie są trudne, więc próby wyszły całkiem nieźle. Stwierdziłyśmy też, że potrzebujemy więcej rekwizytów. Później rozmawiałyśmy o naszych wyobrażeniach nad pracą z filmem. Okazuje się, że nawet dla doświadczonego reżysera rodem z Hollywood każdy projekt to nowe wyzwanie. Kręcenia filmów nie można się nauczyć na pamięć.

Pod koniec spotkania przydzieliłyśmy sobie role. Scenariusze powysyłałyśmy sobie drogą mailową. Teraz uczymy się kwestii. A jak Wasze projekty?

Układamy pytania do ankiety

Dziś po szkolnych zajęciach zabraliśmy się do układania pytań do ankiety pod hasłem „Czy wiesz jak bezpiecznie korzystać z internetu?”. Ankietę tą przygotowujemy do projektu edukacyjnego. Zdołaliśmy ułożyć 12 pytań w tym kilka otwartych a reszta zamknięte. Za kilka dni przeprowadzimy ją w kilku klasach a na koniec zrobimy analizę otrzymanych odpowiedzi.

O co zapytać gimnazjalistów?

Po lekcjach spotkaliśmy się wszyscy w stali informatycznej.
Ja wraz z kolegami układałem pytania do ankiety. Po bardzo burzliwych naradach zdecydowaliśmy wszyscy zgodnie jakie pytania ostatecznie zamieścimy w ankiecie.  Gotową ankietę prześlemy na adres e-maili do sprawdzenia naszej pani.

 

Gromadzimy informacje o naszym gimnazjum.

 

Koledzy z drugiej grupy wypożyczyli w naszej szkolnej bibliotece książkę pt ,,Wczoraj i dziś szkoły w Januszkowicach”, w której są zawarte informacje potrzebne do naszej prezentacji. Po starannym przeanalizowaniu listy absolwentów sporządzili na tej podstawie tabelę. W tej książce jest opisana również historia naszej szkoły. Wszystko  zostało zapisane w programie Microsoft Word.

PREZENTACJA MULTIMEDIALNA – ŻYCIE I TWÓRCZOŚĆ HENRYKA SIENKIEWICZA

W tym miesiącu nasza klasa, czyli I gimnazjum, omawia lekturę pt. „Krzyżacy” sławnego polskiego pisarza Henryka Sienkiewicza. Aby lepiej zapoznać się z twórcą tego dzieła, postanowiliśmy dowiedzieć się czegoś więcej o nim. Czytanie biografii w encyklopedii jest nieco nużące, dlatego, za radą pani polonistki, nasze koleżanki przygotowały prezentację multimedialną. W prosty i przejrzysty sposób przekazały nam potrzebną wiedzę o autorze lektury. TIK okazuje się bardzo pomocny w przedstawianiu treści lekcji, dlatego często z niego korzystamy.

Karolina

Prezentacja

PROJEKT Z MATEMATYKI

Nasza pani od matematyki zaproponowała nam, żebyśmy z kolegami opracowali projekt edukacyjny realizowany w ramach programu Szkoła z Klasa 2.0 Wspólnie wybraliśmy temat ,,Moje gimnazjum w liczbach i procentach”. Chcemy dowiedzieć się czegoś więcej o naszym gimnazjum. Zbadamy liczbę uczniów w poszczególnych latach, sprawdzimy, czy liczba ta maleje, czy wzrasta.
Chcemy się również dowiedzieć, jak nasi koledzy spędzają czas wolny, jakiej słuchają muzyki, o jakich wakacjach marzą, jaki jest ich ulubiony przedmiot, a jaki przedmiot jest dla nich najtrudniejszy. Będziemy spotykać się z całą grupą raz w tygodniu po lekcjach. Projekt realizujemy w dwóch zespołach. Pierwsza grupa ma za zadanie zebrać informacje o gimnazjum, liczbie uczniów w poszczególnych latach, a druga opracuje i przeprowadzi ankietę wśród gimnazjalistów. Wyniki pracy obu grup zostaną przedstawione w formie opisu, a głównie na diagramach i wykresach. Do realizacji naszego zadania wykorzystamy książkę pt. ,,Wczoraj i dziś szkoły w Januszkowicach”, a także dokumenty szkolne od pani sekretarki.
Uważam, że to bardzo dobrze, że możemy się sprawdzić w tym działaniu, ponieważ za rok będziemy realizować i prezentować projekt gimnazjalny.

Wojtek

Tikamy i filmiki z życia szkoły nagrywamy

Nasza szkoła bierze udział w projekcje Szkoła z klasą 2.0. Moja klasa, czyli I gimnazjum realizuje dwa różne projekty. Ja wraz z moimi koleżankami postanowiłyśmy stawić czoła sztuce filmowej – Tikamy i filmiki z życia szkoły nagrywamy.

Naszym zadaniem jest nagrać kilka krótkich filmów przedstawiających szkolne życie w różnych konwencjach – komedii, s-f, horroru, westernu, thrillera i melodramatu.

Do tej pory gromadziłyśmy potrzebną wiedzę – szukałyśmy informacji o wybranych gatunkach, oglądałyśmy różne filmy. Do nagrywania wykorzystamy tablet lub aparat fotograficzny. Ostatecznego wyboru dokonamy po zrobieniu kilku prób w szkole. W tej chwili pracujemy jeszcze nad scenariuszami, ale w przyszłym tygodniu zaczynamy kręcenie zdjęć.

Życzcie nam powodzenia!

Karolina

Projekt edukacyjny „ Czy jesteś bezpieczny w internecie? ”

Nasza grupa składająca się z 4 osób ma za zadanie przygotować projekt edukacyjny z informatyki. Tydzień temu spotkaliśmy się wraz z naszym opiekunem grupy i ustaliliśmy temat – „Czy jesteś bezpieczny w internecie?”.  Podczas tego spotkania omówiliśmy i podzieliliśmy się obowiązkami. Projekt ten zaprezentujemy podczas festiwalu projektów na podsumowanie projektu Szkoła z klasą 2.0. Mam nadzieję, że wszystko przebiegnie po naszej myśli :)

CIEKAWE LEKCJE

Prezentacje multimedialne, które przedstawiamy na różnych lekcjach pomagają nam lepiej przyswajać wiedzę. Lekcje z prezentacjami są ciekawe, a nie nudne i więcej uczniów na nich uważa. Mamy także możliwość dostania dobrej oceny za jej wykonanie. Jeśli używamy elektronicznego podręcznika na lekcjach matematyki, nie musimy go przynosić do szkoły. Dzięki TIK możemy poszerzać swoje predyspozycje informatyczne.

 Agnieszka i Albert

css.php