Tak, jak każda druga klasa, przystąpiliśmy do realizacji projektów tematycznych. Część naszej klasy miała je już zaliczone w związku z udziałem w programie „Szkoła z klasą 2.0″ w pierwszej klasie. Reszta podzieliła się na 3 grupy – każda z nich realizowała projekt o innej tematyce i z innego przedmiotu.
Wycieczka klasowa
13.06 – 14.06 byliśmy na wycieczce w Warszawie. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik, gdzie mieliśmy szansę przekonać się, że nauka może być ciekawa. Jechaliśmy także metrem, byliśmy w „Złotych Tarasach”, a wieczorem zobaczyliśmy Pałac Kultury i Nauki i Stare Miasto. Drugiego dnia wycieczki duże wrażenie wywołał na nas Stadion Narodowy. Najpierw zasiedliśmy na trybunach, a później wraz z przewodnikiem zeszliśmy do szatni, gdzie podczas meczy przebywają piłkarze. Później udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie poznawaliśmy historią powstańców. Wycieczka bardzo nam się podobała. Mamy nadzieję, że w 3ciej klasie również gdzieś pojedziemy.
Dzień Patrona
22 maja obchodziliśmy Dzień Patrona naszej szkoły – Andrzeja Prądzyńskiego. W programie słowno – muzycznym przypomniane zostały wydarzenia z życia Andrzeja Prądzyńskiego oraz wartości ważne dla uczniów szkoły jego imienia.
Platforma edukacyjna
Na lekcjach matematyki bardzo często korzystamy z platformy edukacyjnej „e-akademia przyszłości”, gdzie znajdują się różne tematy przedstawione w bardzo interesującej formie. Jest to ciekawe urozmaicenie zajęć. Wszyscy uczniowie są bardzo aktywni i łatwiej zapamiętują przekazywaną im wiedzę.
Elektroniczne ćwiczenia
Ostatnio nasza klasa zaczęła korzystać z możliwości platformy wsipnet.pl. Dzięki niej możemy rozwiązywać nasze ćwiczenia z matematyki i fizyki w internecie. Zadania są zrealizowane w przystępnej dla nas formie, co zachęca nas do ich rozwiązywania. Jest to również okazja do przeprowadzania lekcji z pomocą laptopów
Elektroniczne ćwiczenia to również udogodnienie dla nauczyciela – nie musi on wtedy poświęcać tak dużo czasu na sprawdzanie rozwiązań każdego ucznia z osobna – wystarczy parę kliknięć i ukazują się przed nim wyniki całej klasy.
Sprawdzamy i tworzymy materiały
Zadanie TIK wykonaliśmy podczas lekcji wychowawczej i przybrało ono formę „odwróconej lekcji”. Zrealizowane zadanie dotyczyło podejmowania decyzji i oceniania związanych z nimi konsekwencji. (więcej…)
Zadanie TIK – Uczymy innych
O idei programu szkoły z klasą 2.0 zostaliśmy poinformowani podczas jednej z godzin wychowawczych. Pani wyświetliła na tablicy interaktywnej stronę szkoły z klasą 2.0 i materiały do wykorzystania, które się na niej znajdują. Przeczytaliśmy na czym polegać ma zadanie TIK, na czym „lekcja odwrócona”, a na czym „uczymy innych”. Naszym zadaniem było przeczytanie naszego kodeksu 2.0 z poprzedniego roku i zastanowienie się, w jaki sposób wykonamy zadanie. (więcej…)